تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر : 10894

طنزهای زمستانه رادیو؛ از "قند پارسی" تا "صبح جمعه با شما"

طنزهای زمستانه رادیو؛ از "قند پارسی" تا "صبح جمعه با شما"

طنزهای زمستانه رادیو؛ از “قند پارسی” تا “صبح جمعه با شما” برنامه‌های رادیویی که زمستانه‌اند و مردم با شنیدن آنها شاد می‌شوند؛ خنده‌هایی که به هر قیمتی نیست. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های طنز زمستانی را از برنامه‌های با سابقه طولانی تا تولیدات جدید اعلام کرد. برنامه‌هایی همچون “تهران من” رادیو تهران، “خط آزاد”، “چوب‌خط” رادیو جوان، “نقل نقلستان”، “قند پارسی”، “صبا نت”، “صبح صبا” رادیو صبا، “صبح جمعه با شما” و “کوی نشاط” رادیو ایران، جزو برنامه‌های منتخب رادیویی است که زمستان روی آنتن رفت.
“تهران‌ من” رادیو تهران
مجله رادیویی “تهران من” جنگی شاد و مفرح با رویکرد اجتماعی و طنز است که هر روز اخبار مختلفی را به همراه تحلیل‎های کارشناسی، به مخاطبان ارائه می‌کند. این برنامه با هدف افزایش حس خودباوری مردم تهران نسبت به استان تهران به آگاهی‌بخشی، اطلاع‎رسانی در خصوص اخبار سیاسی، اقتصادی و ورزشی می‌پردازد و به اخلاق شهروندی و مدیریت اقتصادی خانوار توجه می‎کند. پرداختن به شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف دیگر این برنام..

طنزهای زمستانه رادیو؛ از "قند پارسی" تا "صبح جمعه با شما"

برنامه‌های رادیویی که زمستانه‌اند و مردم با شنیدن آنها شاد می‌شوند؛ خنده‌هایی که به هر قیمتی نیست.

طنزهای زمستانه رادیو؛ از "قند پارسی" تا "صبح جمعه با شما" – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران برنامه‌های طنز زمستانی را از برنامه‌های با سابقه طولانی تا تولیدات جدید اعلام کرد. برنامه‌هایی همچون "تهران من" رادیو تهران، "خط آزاد"، "چوب‌خط" رادیو جوان، "نقل نقلستان"، "قند پارسی"، "صبا نت"، "صبح صبا" رادیو صبا، "صبح جمعه با شما" و "کوی نشاط" رادیو ایران، جزو برنامه‌های منتخب رادیویی است که زمستان روی آنتن رفت.

"تهران‌ من" رادیو تهران

مجله رادیویی "تهران من" جنگی شاد و مفرح با رویکرد اجتماعی و طنز است که هر روز اخبار مختلفی را به همراه تحلیل‎های کارشناسی، به مخاطبان ارائه می‌کند. این برنامه با هدف افزایش حس خودباوری مردم تهران نسبت به استان تهران به آگاهی‌بخشی، اطلاع‎رسانی در خصوص اخبار سیاسی، اقتصادی و ورزشی می‌پردازد و به اخلاق شهروندی و مدیریت اقتصادی خانوار توجه می‎کند. پرداختن به شعار سال و بیانیه گام دوم انقلاب از اهداف دیگر این برنامه است.

این برنامه شنبه‌ها ساعت ۱۸ با موضوع طنز اجتماعی و اطلاع‌رسانی به طور زنده با تهیه‌کنندگی بشیر جعفری‌نیا، سردبیری مینا نیکانیک و گویندگی امین قاضی از آنتن رادیو تهران پخش می‌شود. شنونده برنامه‌های رادیو تهران روی موج fm ردیف ۹۴ مگاهرتز باشید.

"خط آزاد" رادیو جوان

مجله رادیویی "خط آزاد" برنامه‌ای ترکیبی نمایشی با موضوع طنز اجتماعی است که با زبان طنز به رفتارهای اشتباه اجتماعی می‌پردازد. هر برنامه با طرح یک پرسش و آیتم‌هایی که حول موضوع برنامه ساخته می‌شود، شکل می‌گیرد. ناهنجاری‌های رفتاری جوانان از دغدغه‌های اصلی این برنامه است؛ مشکلات کار و اشتغال، تولید ملی، انحصارهای موجود در کشور و توجه به قومیت‌ها، برخی دیگر از موضوعات مختلفی است که به آن پرداخته می‌شود.

"خط آزاد" شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۲۰ به طور زنده به تهیه‌کنندگی حامد مرادیان، شکوفه موسوی و گویندگی فاطمه صداقتی پخش می‌شود.

مسابقه "چوب خط" رادیو

در مسابقه "چوب خط" سؤالاتی در قالب طنز نمایشی توسط خود بازیگران، اجرا و سؤالات مسابقه طوری مطرح می‌شود که به موضوعات تاریخی، فرهنگی و آداب و رسوم مردم ایران در قالب نمایش‌های کوتاه می‌پردازد. تشویق شرکت‌کنندگان این برنامه نیز متناسب با فضای سؤالات و معمولا با نوازندگی محلی و به صورت زنده پخش می‌شود.

این مسابقه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۴ به طور زنده به تهیه‌کنندگی منصوره توحیدلو و گویندگی حسن اسماعیل‌پور از رادیو جوان پخش می‌شود. شنونده برنامه‌های رادیو جوان روی موج fm ردیف۸۸ مگاهرتز باشید.

"نقل نقلستان" رادیو صبا

برنامه گفت‌وگو محور "نقل نقلستان" با هدف شادی‌آفرینی و آشنایی مخاطبان با طنزپردازان معاصر کشور تهیه و تولید می‌شود. این برنامه در فضایی صمیمی و مفرح به معرفی هنرمندان طنزپرداز و آشنایی با نوع نگاه آنها در زمینه‌های مختلف زندگی‌شان می‌پردازد؛ در این برنامه بخشی از آثار خود هنرمند و طنزپرداز معاصر کشور نیز خوانش می‌شود. این برنامه روزهای زوج ساعت ۱۸ به تهیه‌کنندگی مژده آقا محمدی،کارشناس مجری مهدی فرج‌الهی از رادیو صبا پخش می‌شود.

امیرحسین مدرس مجری حکایت‌های طنز "قند پارسی"

مجله رادیویی "قندپارسی" به بازخوانی حکایات کهن و طنز فارسی می‌پردازد؛ اجرای نمایشی حکایت‌های طنز با بهره‌گیری از کتب فاخر و ارزشمندی همچون مثنوی معنوی، بوستان و گلستان، کلیله و دمنه، مرزبان‌نامه و قابوس‌نامه صورت می‌گیرد. حکایات به زبانی بسیار ساده بازخوانی می‌شود تا بتوانند با تمامی اقشار جامعه ارتباط برقرار کنند. این برنامه شنبه تا پنجشنبه ساعت ۲۱:۳۰ به تهیه‌کنندگی ملیحه مرادی جعفری و کارشناس مجری امیرحسین مدرس پخش می‌شود.

طنز موسیقیایی "صبا نت"

مجله رادیویی "صبا نت" در حوزه موسیفی پاپ و خوانندگی و با رویکرد طنز تهیه می‌شود؛ بخش‌های این برنامه بر اساس نت‌های موسیقی مانند نت‌سنج و …. انتخاب می‌شود و بازیگران رادیویی نیز در هر بخش مطابق با موضوع برنامه به ایفای نقش خود می‌پردازند.

صبا نت روزهای زوج ساعت ۱۱ صبح به تهیه‌کنندگی رضا عزتی و گویندگی صاحبه عظیمی، مهبد قناعت پیشه و رضا احدی پخش می‌شود.

برنامه‌های شاد "صبح صبا" به صورت بداهه

مجله رادیویی "صبح صبا" برنامه‌ای شاد و مفرح با بخش‌هایی متنوع که بخش اعظم آن به صورت بداهه و با توجه به پیام‌های مخاطبان پخش می‌شود. در هر برنامه موضوعی خاص و بکر انتخاب و بر اساس آن موضوع ۴ تا ۵ پرسش برای شنوندگان مطرح می‌شود و در این راستا تعاملی پرنشاط با مخاطبان شکل می‌گیرد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۸ صبح با تهیه‌کنندگی سجاد کلبادی‌نژاد، گویندگی محمدرضا قلمبر و مهبد قناعت‌پیشه پخش می‌شود. شنونده برنامه‌های رادیو صبا روی موج fm ردیف ۱۰۵.۵ مگاهرتز باشید.

"صبح جمعه با شما" رادیو ایران

برنامه نمایشی "صبح جمعه با شما" برنامه‌ طنز و مفرحی است در راستای نقد مسائل جاری اجتماعی، اخبار و رویدادهای داخلی و خارجی؛ این برنامه شامل بخش‌های نمایشی متعددی است که حول شخصیت‌ها و تیپ‌های ساخته شده در برنامه جاری است و گروه موسیقی برنامه نیز به تولید طنز آهنگ‌های موضوعی می‌پردازند. برنامه با حضور مخاطبان ضبط و در بخش‌های مختلف به تولید برنامه کمک می‌کنند. این برنامه روزهای جمعه ساعت ۹ صبح به تهیه‌کنندگی ساجد قدوسیان و گویندگی علیرضا جاویدنیا و نسیم رفیعی از رادیو ایران پخش می‌شود.

شروع کار رادیو انتخابات با دو مأموریتبیماری پروانه‌ای، سریال رادیویی شد

"کوی نشاط" با حضور ۲۰ بازیگر رادیو و گروه موسیقی

"کوی نشاط" ترسیم اجتماع کوچکی است که در آن جامعه همه مردم مشکلات و معضلات خود را با هم در میان می‌گذارند و مشکلات به زبان طنز مطرح می‌شود و راهکارهایی برای آن پیشنهاد می‌شود تا طعم آن قابل تحمل برای همگان شود.در این برنامه ۲۰ بازیگر رادیو و گروه موسیقی اختصاصی وجود دارد که تولید نمایش‌های طنز و طنز آهنگ از جمله بخش‌های این برنامه است. "کوی نشاط" پنجشنبه‌ها ساعت ۹ صبح به تهیه‌کنندگی مهدی ساعی و گویندگی ابوالفضل آقاخانی پخش می‌شود. شنونده برنامه‌های رادیو ایران روی موج fm ردیف ۹۰ مگاهرتز باشید.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.