تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷
کد خبر : 67966

"طرح ملی تولید پوست مصنوعی" با تلاش نخبگان ایرانی به نتیجه رسید!

"طرح ملی تولید پوست مصنوعی" با تلاش نخبگان ایرانی به نتیجه رسید!

“طرح ملی تولید پوست مصنوعی” با تلاش نخبگان ایرانی به نتیجه رسید! – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ در پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه امیرکبیر، طرح ملی تولید پوست مصنوعی با تلاش ن..

"طرح ملی تولید پوست مصنوعی" با تلاش نخبگان ایرانی به نتیجه رسید! – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ در پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه امیرکبیر، طرح ملی تولید پوست مصنوعی با تلاش نخبگان داخلی به نتیجه رسیده است. این زخم‌پوش در سوختگی‌های بسیار شدید پرکاربرد است و در تولید آن از ترکیب روش چاپ سه‌بعدی و دستگاه الکتروریسی استفاده شده است.

در این زخم‌پوش‌ها از سلول‌های بافت خود افراد برای ترمیم پوست آسیب‌دیده استفاده می‌شود؛ طرح تولید پوست مصنوعی با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نخبگان شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه امیرکبیر با هدف جلوگیری از ورود نمونه‌ خارجی به نتیجه رسیده است و آماده ورود به مرحله کارآزمایی بالینی است.

"معصومه حق‌بین نظرپاک" استادیار پژوهشکده فناوری‌های نو دانشگاه امیرکبیر گفت: ما سعی کردیم که یک زخم‌پوش هیبریدی که به عنوان جایگزین پوست برای سوختگی‌های تمام ضخامت، می‌توانند استفاده بشوند طراحی کنیم به این صورت که هم از پلیمرهای طبیعی و هم از پلیمرهای سنتزی در آن استفاده کردیم.

"فاطمه فارغدلی" کارشناس این طرح گفت: خواص مکانیکی که ارائه می‌دهند دقیقاً متناسب با خواص مکانیکی پوست است؛ از لحاظ خواص فیزیکی نیز امکان عبور و مرور سلول‌ها، مواد غذایی و ضایعات سلولی را فراهم می‌کنند.

پوست مصنوعی پوستی است که در آزمایشگاه‌ها رشد داده می‌شود و می‌تواند به عنوان پوستی جایگزین برای افراد دچار آسیب‌های پوستی (مانند سوختگی، بیماری‌های پوستی و …) استفاده شود.

موفقیت دانش‌بنیان‌ها در درمان کبد چرب با کاسنی ریشه‌ای۷ فناوری کلان برای عملیاتی کردن خانه‌های هوشمند

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.