تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
کد خبر : 54482

طرح حفاظت از تالاب های ایران برگزار می‌کند:

طرح حفاظت از تالاب های ایران برگزار می‌کند:

  طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، سومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیا تالاب‌های کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن برگزار می‌کند. موضوع محوری این جشنواره معیشت‌های پشتیبان تالاب است. تمرکز بر این موضوع در راستای حفظ منابع طبیعی میان جوامع محلی و …

 

طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، سومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تاکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیا تالاب‌های کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن برگزار می‌کند.
موضوع محوری این جشنواره معیشت‌های پشتیبان تالاب است. تمرکز بر این موضوع در راستای حفظ منابع طبیعی میان جوامع محلی و تالاب با نگاه توسعه پایدار است تا بتوان با پیشبرد این نگاه، فشار را از محیط طبیعی تالاب کم کرد.
محورهای جشنواره شامل؛ “ابزارهای نوین در آموزش، اطلاع رسانی و فرهنگ‌ سازی در حوزه معیشت پشتیبان تالاب”، “راهبردها، راهکارها و شیوه‌های نوآورانه در شناسایی معیشت‌های پیشتیبان تالاب”، “طرح‌های مبتکرانه معیشت‌های پیشتیبان تالاب”، “بهره برداری از خدمات اکوسیستمی در معیشت‌های پشتیبان و سازگار تالاب”، “راهکارهای تسریع و تسهیل توسعه معیشت‌های پیشتیبان تالاب‌ها در جوامع محلی” و “راهکار مبتکرانه بازاریابی و برندسازی محصولات و تولیدات معیشت‌های پشتیبان تالاب” است.
سومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه در دو بخش ایده‌های مستقل و استارتاپ از تاریخ ۲۲ الی ۲۵ شهریور ماه سالجاری برگزار خواهد شد و در پایان از ایده‌های برتر حمایت می‌شود. علاقه ‌مندان تا یکم شهریور ماه فرصت دارند در جشنواره به آدرس http://www.fiwci.ir ثبت نام کنند.
طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، برنامه توسعه ملل متحد از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد در چند سال اخیر نیز مورد حمایت مالی دولت ژاپن برای احیاء دریاچه ارومیه قرار گرفته است. این طرح طی سالهای فعالیت خود برنامه های گسترده و وسیعی را در حوضه‌های تالابی منتخب در سراسر کشور اجرا کرده است.

پوستر اصلی جشنواره

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.