تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
کد خبر : 68227

طراحی و راه‌اندازی سیستم "موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان"

طراحی و راه‌اندازی سیستم "موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان"

طراحی و راه‌اندازی سیستم “موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان” – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و راه‌اندازی سیستم «موقع..

طراحی و راه‌اندازی سیستم "موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان" – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ یک شرکت دانش‌بنیان با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی موفق به طراحی و راه‌اندازی سیستم «موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان و نیروهای امدادی» در مواقع حادثه در کشور شد.

"امین درخشان" مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان در مورد ویژگی‌های این محصول گفت: ما با توجه به اعلام نیاز از سوی سازمان آتش‌نشانی و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد طی سال گذشته، سیستم «موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان» را برای نخستین بار طراحی کردیم. این سیستم این قابلیت را به مدیر عملیات نجات می‌دهد که وقتی افراد وارد محیط‌های پرخطر می‌شوند و اطلاعاتی از وضعیت حادثه ندارند، در صورت نیاز و در اسرع وقت به آنها امدادرسانی شود.

وی افزود: این سیستم قابلیت تعیین موقعیت آتش‌نشان در داخل ساختمان و انتقال وضعیت سلامت و علائم حیاتی افراد حادثه دیده را دارد. کار تحقیق و توسعه این فناوری طی دو سال انجام شده و ما با استفاده از این سیستم، می‌توانیم در همه طبقات تا یک طبقه زیر زمین، موقعیت آتش‌نشانان را در هنگام وقوع حادثه مشخص و ردیابی کنیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان علائم حیاتی و موقعیت فرد از نظر نشسته یا ایستاده بودن در هنگام وقوع حادثه با کمک این سیستم را قابل ردیابی اعلام کرد و گفت: این سیستم می‌تواند ضربان قلب و سطح اکسیژن افراد را گزارش دهد و آتش‌نشانان نیز می‌توانند از طریق دکمه‌ای که بر روی لباس این افراد تعبیه شده است، اطلاعات محیط حادثه را به بیرون انتقال دهند.

درخشان، بازار سیستم «موقعیت‌یابی ویژه آتش‌نشانان» را شامل همه سازمان‌های آتش‌نشانی و امدادی اعم از هلال احمر، مجموعه‌های نظامی، امنیتی، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ و صنایع فولادی عنوان کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده، این محصول مشابه خارجی ندارد. در سال ۲۰۲۱، وزارت امنیت داخلی آمریکا در یک کار مشترک با ناسا و دانشگاه صنعتی کالیفرنیا اقدام به رونمایی از محصولی کرد که شبیه محصول ما است که این محصول آمریکایی هنوز فرایند تجاری‌سازی و فروش را انجام نداده و صرفاً در مرحله آزمایشی قرار دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه سیستم موقعیت‌یابی آتش‌نشانان یک محصول دانش‌بنیان است، اظهار کرد: برای طراحی این سیستم از سه فناوری شتاب‌سنجی، اینترنت اشیاء و ثبت علائم حیاتی استفاده شده است. این محصول هنوز نیاز به حمایت جهت توسعه فناوری و تحقیق و توسعه جهت کاهش خطا و افزایش قابلیت استفاده برای آتش‌نشان‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه این محصول در داخل کشور بسیار جای کار دارد، گفت: ما در کشور از حدود ۳۰ هزار نیروی آتش‌نشان برخورداریم که ضروری است برای این افراد که در محیط‌های پرخطر قرار می‌گیرند، تدابیر بیشتری در حوزه سلامت و ایمنی اندیشیده شود. این محصول می‌تواند جان این افراد را حفظ کرده و در مواقع حادثه، امکان موقعیت‌یابی دقیق و پایش سلامت آنها فراهم شود.

درخشان در مورد صادرات این محصول نیز گفت: ما برای صادرات، منتظر ثبت پتنت محصول با حمایت صندوق نوآوری هستیم که امیدواریم تا دو ماه آینده این مهم محقق شود. ضمن اینکه صحبت‌ها و مذاکرات اولیه با چندین کشور اروپایی و کشورهای منطقه اوراسیا برای صادرات محصول صورت گرفته و همچنان در حال رایزنی هستیم.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان درباره خدمات و تسهیلاتی که این شرکت از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، تصریح کرد: ما تاکنون از تسهیلات نمونه‌سازی و نیز خدمات توانمندسازی و توسعه بازار صندوق نوآوری نظیر خدمات آموزشی و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی استفاده کرده‌ایم.

گام بلند یک شرکت دانش‌بنیان برای بومی‌سازی دستگاه "سی‌تی‌اسکن" پزشکیبررسی جزئیات طرح جهش تولید دانش‌بنیان در مجلس/ اختصاص اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی به سرمایه صندوق نوآوری و شکوفاییحمایت ۴۳ میلیاردی صندوق نوآوری از راه‌اندازی خط تولید واکسن تب برفکی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.