تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر : 54861

طراحی سایت و کاربردهای آن

طراحی سایت و کاربردهای آن

فهرست۱ تاریخچه‌ی طراحی سایت۲ طراحی سایت چگونه انجام می‌شود؟۳ ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب چیست؟۳.۱ استفاده‌ی مناسب از میانبرها در طراحی سایت۳.۲ طراحی مناسب۳.۳ تامین نیاز مخاطب در طراحی سایت۳.۴ عکس مناسب در طراحی سایت خوب۳.۵ استفاده از لوگوی قابل کلیک در طراحی سایت۳.۶ استفاده از لینک خانه در طراحی سایت حرفه‌ای۳.۷ رعایت اصول سئو …

وب سایت به مجموعه‌ای از صفحات مرتبط به هم با یک صفحه‌ی اصلی گفته می‌شود که شامل متن، صوت، تصویر است. هر وب سایت یک آدرس URL مجزا دارد و در یک یا چند سرور جداگانه میزبانی می‌شود. خیلی از افراد برای معرفی شرکت یا محصولات خود از روش‌های جدید تبلیغ و فروش مانند طراحی سایت استفاده می‌کنند. اما شاید برایتان جالب باشد در مورد تاریخچه و کاربردهای طراحی سایت بیشتر بدانید.

تاریخچه‌ی طراحی سایت

تیم برنزلی کسی بود که در سال ۱۹۹۱ برای اولین بار اقدام به طراحی سایت نمود. او با استفاده از ابرمتن پست الکترونیک ارسال نمود. سایت ساده‌ای که برنزلی درست کرده بود گرافیک، تصویر و رنگ بندی نداشت. اما به مرور زمان با پیشرفت دانش برنامه نویسی طراحی سایت نیز ابعاد گسترده‌ای را به خود اختصاص داد.

طراحی سایت چگونه انجام می‌شود؟

طراحی سایت با استفاده از زبان برنامه نویسی HTML شروع شد. تنها قابلیت این زبان ایجاد ساختارهای ساده برای تیتر، پاراگراف و لینک صفحات بود. اما به مرور زمان این زبان گسترده‌تر شد و صفحات وب اختصاصی شدند. همچنین چیدمان صفحات با جدول جای خود را به زبان CSS داد. به مرور زمان پیدایش دیتا بیس‌ها و زبان‌های برنامه نویسی به سمت ASP, PHP ساختار صفحات وب را دچار تغییرات اساسی‌تر نمود.  بر این اساس انواع طراحی سایت با کدنویسی‌های متفاوت انجام می‌شود که شامل موارد زیر است:

  • سایت‌های استاتیک یا ثابت
  • سایت‌های دینامیک یا پویا
  • سایت‌های پورتال
  • سایت‌های فلش

ویژگی‌های یک طراحی سایت خوب چیست؟

هدف از طراحی سایت خوب این است که کاربران وقتی وارد صفحه شدند به سرعت از آن خارج شوند، تعدادکلیک در صفحه افزایش یابد و از تمام صفحات بازدید کنند. بنابراین رعایت اصول و ویژگی‌هایی باعث می‌شود یک طراحی سایت خاص و منحصر به فرد و البته کاربر پسند باشد.

استفاده‌ی مناسب از میانبرها در طراحی سایت

میانبر به محتواهایی گفته می‌شود که قبل یا بعد از هر صفحه‌ی محتوا نشان داده می‌‍شود. تبلیغات سایت، راهنمای سایت، ویدئو یا صوت خوشامد گویی به کاربر در صفحه موجب دفع کاربر از صفحه و پایین آمدن رتبه در گوگل می‌شود. همچنین استفاده از آکاردئون و زبانه نیازمند کلیک‌های متوالی در سایت است. اما معمولا کاربران خواندن سریع مطالب را ترجیح می‌دهند.

طراحی مناسب

یکی از اصول مهم در در طراحی سایت استفاده از رنگ‌ها وقالب‌هایی است که برای کاربر جذاب باشد و بتواند رضایت او را جلب کند. به طور مثال استفاده از تصاویر و متن‌هایی که گرافی سفید در صفحه باقی نگذارد موجب خستگی کاربر می‌شود. بنابراین طراحی سایت باید در نهایت خلاقیت انجام شود.

همچنین قرار دادن بخش مطالب و اخبار در طراحی سایت اهمیت ویژه‌ای دارد و می‌تواند بر جذب مخاطب موثر باشد. بنابراین در طراحی سایت حرفه‌ای می‌توان از بخش خدمات به  بخش مقالات لینک دهی نمود.

طراحی سایت و کاربردهای آن

تامین نیاز مخاطب در طراحی سایت

طراحی سایت حرفه‌ای باید با توجه به نیاز مخاطب انجام شود. کاربری که با ورود به صفحه به مشکل بر می‌خورد، قطعا زمان حضور کمی در صفحه خواهد داشت و به سرعت خارج می‌شود. بنابراین رضایت مخاطب یک اقدام هوشمندانه تلقی می‌شود.

به طور مثال در طراحی سایت‌های فروشگاهی طراحی سبد خرید یا درگاه‌های پرداخت یکی از موارد ضروری است که در طراحی سایت‌های با کاربری غیر از فروش محصول نیازی به آن نیست.

عکس مناسب در طراحی سایت خوب

استفاده از عکس‌های باکیفیت و اورجیتال در وب سایت بر اصالت آن می‌افزاید. همچنین حجم عکس‌ها در سرعت بارگذاری صفحه تاثیر گذار است. بنابراین توصیه می‌شود با استفاده از ابزارهای موجود در اینترنت بدون پایین آوردن کیفیت عمکس‌ها پیکسل آن را تنظیم کنید تا ضمن جلب رضایت کاربر، سرعت صفحات هم کم نشود.

استفاده از لوگوی قابل کلیک در طراحی سایت

طراح سایت حرفه‌ای باید لگو را در یک تگ مناسب قرار دهد و اطمینان داشته باشد لگو قابل کلیک است زیرا در غیر این‌صورت کاربر سایت را به عنوان یک سایت منقضی در نظر می‌گیرد.

استفاده از لینک خانه در طراحی سایت حرفه‌ای

کاربران به طور تجربی انتظار دارند وارد هر سایتی که می‌شوند با یک فهرست مواجه شوند تا سردرگم نباشند و به راحتی خدمات یا کالای مورد نظرشان را انتخاب کنند. استفاده از لینک خانه یا هوم در قسمت چپ صفحه انتخاب درستی است. زیرا رایج‌ترین مکان در اغلب سایت‌ها است.

رعایت اصول سئو در طراحی سایت

ربات‌های موتور جستجو به دنبال سایت‌هایی هستند که به راحتی قابل دسترس باشند و صفحات ایندکس داشته باشند. محتوای سایت، سرعت بارگذاری و استفاده از کلمات کلیدی در طراحی سایت سبب می‌شود در رقابت با سایت‌های دیگر پیشتاز بود.

امنیت در طراحی سایت حرفه‌‌ای

طراحی سایت خوب به گونه‌ای انجام می‌شود که بتواند رضایت موتورهای جستجو و کاربران را تامین کند. برای جلب اعتماد باید از SSLمناسب استفاده کنید و کنار آدرس سایت در نوار آدرس  مرورگر قفل سبز مشاهده شود.

بهترین شرکت طراحی سایت در تهران شرکت راتین خدمات  سفارش طراحی سایت را به صورت کاملا حرفه‌ای و با مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد. کاتالوگ طراحی سایت راتین شامل نرم افزارهای تولید شده و رزومه‌ی کاری شرکت شما را در سپردن پروژه به این شرکت مطمئن می‌نماید.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.