تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر : 71343

طراحی اتاق گیمینگ + مهم ترین نکات انتخاب میز گیمینگ

طراحی اتاق گیمینگ + مهم ترین نکات انتخاب میز گیمینگ

فهرست۱ صندلی بازی کامپیوتر۲ کنسول صندلی بازی۳ میز گیمینگ۳.۱ اندازه۴ مانیتورهای بازی کامپیوتر۴.۱ لوازم جانبی بازی کامپیوتر۴.۲ تلویزیون کنسول بازی۵ ایده های جذاب اتاق گیمینگ۵.۱ پرده‌های تاریک۵.۲ روشنایی نوار LED۵.۳ قفسه های شناور شما دستگاه بازی خود را آماده کرده اید و مانیتورهای خود را انتخاب کرده اید؛ لوازم جانبی شما ردیف شده و آماده …

شما دستگاه بازی خود را آماده کرده اید و مانیتورهای خود را انتخاب کرده اید؛ لوازم جانبی شما ردیف شده و آماده شروع بازی هستید. اکنون شما به اتاق گیمینگ نیاز دارید که همه چیز را در آنجا قرار دهید تا به شما کمک کند راحت بازی کنید.

اتاق گیمینگ متشکل از یک صندلی گیم، یک میز گیمینگ، یک صفحه کلید و ماوس، یک یا چند نمایشگر و کامپیوتر تشکیل شده است. هنگامی که اصول اولیه را در اختیار داشتید، می توانید برای ارتقاء و شخصی سازی بازی خود، لوازم جانبی را اضافه کنید. برای بررسی دقیق نحوه انتخاب بهترین اجزای بازی کامپیوتر شخصی جهت تنظیمات بازی خود به ادامه مطلب توجه کنید.

صندلی بازی کامپیوتر

از آنجایی که شما زمان زیادی را صرف نشستن روی صندلی بازی خود خواهید کرد، انتخاب صندلی مناسب با مشخصات و نیازهای راحتی شما بسیار مهم است. انتخاب یک صندلی ارزان‌تر برای چیدمان بازی‌تان می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما فدا کردن راحتی هرگز ایده‌آل نیست؛ سرمایه‌گذاری روی صندلی‌های بازی با قیمت بالاتر و با کیفیت، سرمایه‌گذاری روی راحتی و کیفیت کلی تنظیمات بازی شما است.

 

 

صندلی‌های بازی کامپیوتری از نظر ظاهر و عملکرد شبیه به صندلی‌های اداری معمولی هستند، آنها دارای پایه‌های چرخدار هستند و اغلب هم از نظر ارتفاع و هم از نظر زاویه خواب قابل تنظیم هستند. صندلی های بازی کامپیوتر شخصی همچنین می توانند به بسیاری از ویژگی های اضافی، از جمله بلندگوهای داخلی (برخی دارای قابلیت بلوتوث)، دسته های قابل تنظیم یا حتی عملکردهای ماساژ برای حداکثر راحتی شما مجهز شوند.

هنگام انتخاب یک صندلی بازی رایانه شخصی، سه نکته ارگونومی، مواد و اندازه بسیار مهم است. حتماً یک صندلی با تکیه گاه کمر یا تمام بدن انتخاب کنید تا درد کمر و بدن را در حین بازی برای مدت زمان طولانی به حداقل برسانید.

کنسول صندلی بازی

در حالی که بسیاری از گیمرهای کامپیوتر شخصی ترجیح می دهند چشم نزدیک به سطح مانیتور بازی باشد، اما اکثر کنسول های بازی شامل یک صندلی بازی روی زمین همراه با یک تلویزیون بلند است؛ این امر باعث می‌شود بازی راحت‌تر و دل پذیرتردر اتاق گیمینگ انجام شود.

صندلی های بازی کنسولی در دو سبک راکر و زمینی موجود هستند. صندلی‌های راکر صندلی‌های L شکل محکمی هستند که آزادانه از جلو به عقب تکان می‌خورند و گیمر می‌تواند به راحتی روی آن بخوابد، در حالی که صندلی‌های زمینی بیشتر به شکل کوسن‌های بزرگ و نرم هستند.

 

طراحی اتاق گیمینگ + مهم ترین نکات انتخاب میز گیمینگ

میز گیمینگ

هنگام انتخاب میز گیمینگ می توانید کمی خاص باشید. در نهایت آنچه در تصمیم گیری در مورد اندازه و شکل میز اهمیت دارد، فضای مورد نیاز و اندازه صندلی بازی شما است.

اینجاست که میز گیمینگ وارد می‌شود و نه تنها یک سطح صاف برای انباشته کردن وسایل، بلکه طرح‌ها و ویژگی‌های تخصصی را ارائه می دهد که می‌تواند نیازهای خاص یک گیمر در اتاق گیمینگ را برآورده کند.

مشکل این است که انواع و برندهای مختلف میز وجود دارد که شروع به انتخاب دقیقاً میز مناسب برای شما دشوار است. هدف این راهنما این است – یک نمای کلی از مواردی که هنگام انتخاب میز بازی خود باید در نظر بگیرید همراه با نمونه ای از گزینه ها به شما ارائه می دهد.

اندازه

اندازه میز بازی شما در درجه اول توسط دو عامل تعیین می شود. اول این که واضح است: چقدر فضا در محیط بازی خود دارید؟ احتمالاً می‌خواهید تا جایی که می‌توانید میز بزرگی داشته باشید زیرا هر چه سطح بیشتر باشد، راحت‌تر می‌توانید همه چیز را به روی آن قرار دهید.

همچنین ممکن است بخواهید از میز بازی خود برای کارهایی غیراز بازی استفاده کنید؛ به طور مثال برای کارهای اداری ، بهره وری عمومی و خانگی می توانید از فضای میزخود بهره مند شود. بنابراین میزی را انتخاب کنید که برای نیازهای بازی و غیر بازی شما به اندازه کافی بزرگ باشد.

عامل دیگری که به تعیین اندازه میز شما کمک می کند، تعداد مانیتورهایی است که قصد استفاده از آن را دارید. اگر فقط از یک نمایشگر استفاده می کنید، میز شما می تواند کوچکتر باشد. اما اگر دو یا چند مانیتور را در یک ردیف قرار می دهید، برای قرار دادن آنها به فضای افقی زیادی نیاز دارید.

طراحی اتاق گیمینگ + مهم ترین نکات انتخاب میز گیمینگ

می‌خواهید میزی با سطح پهن و مسطح انتخاب کنید که به راحتی مانیتور، کیبورد، ماوس و سایر لوازم جانبی شما را در خود جای دهد. همچنین انتخاب یک میز گیمینگ با قفسه های ذخیره سازی یا کشوهایی در زیر آن مفید است تا بتوانید بازی ها، کنترلرها و سایر لوازم جانبی خود را در آن نگه داری کنید.

برخی حتی دارای قفسه ای هستند که می تواند کامپیوتر شما را از زمین دور نگه دارد و دارای تهویه مناسب یا جا لیوانی است که احتمال ریزش را در اتاق گیمینگ به حداقل می رساند.

اگر فضای باز زیادی روی یک دیوار دارید، می توانید با یک میز گیمینگ مستطیلی ساده بروید. اگر می خواهید میز گیمینگ را در گوشه ای قرار دهید یا اگر به سطح بیشتری نیاز دارید، میز گیمینگ L شکل را انتخاب کنید. قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که میز به اندازه کافی بلند است تا پاهای شما در هنگام نشستن روی صندلی به راحتی در زیر آن قرار بگیرند.

مانیتورهای بازی کامپیوتر

برای تسلط به بازی در کامپیوتر شخصی شما ضروری است که به راحتی مانیتور یا مانیتورهایتان را در جای مناسب ببینید. به حداقل رساندن فشار گردن بسیار مهم است؛ درست مانند انتخاب یک صندلی بازی، راحتی هنگام دیدن مانیتورهای بازی شما بسیار مهم است.

برای جلوگیری از کشیدگی گردن، مانیتورهای خود را کمی بالاتر از سطح چشم قرار دهید. برای انجام این کار می‌توانید مانیتورهای خود را بر روی پایه‌های آن محکم نصب کنید. اگر می‌خواهید آزادی بیشتری در موقعیت مانیتور داشته باشید، یک پایه قابل تنظیم ارتفاع، یک پایه مفصلی یا یک پایه تمام حرکت را انتخاب کنید.

طراحی اتاق گیمینگ + مهم ترین نکات انتخاب میز گیمینگ

 

لوازم جانبی بازی کامپیوتر

با قرار دادن کیبورد ترکیبی و پد ماوس در زیر آنها، اطمینان حاصل کنید که صفحه کلید شما در جای خود باقی می ماند و ماوس شما کشش مناسبی دارد. اگر تنظیمات بازی خود را به مجموعه‌ای از بلندگوها مجهز می‌کنید، آن‌ها را روی پایه بلندگوهای رومیزی یا زمینی نصب کنید تا کیفیت صدا را بهبود ببخشید و شلوغی میز را به حداقل برسانید و همچنین با راه حل های مدیریت کابل، کابل ها را در اتاق گیمینگ تحت کنترل داشته باشید.

اگر قصد دارید ساعت‌ها را به بازی اختصاص دهید، تغذیه می‌تواند امری مهم برای شما باشد. چه در ایکس‌باکس، پلی‌استیشن یا نینتندو بازی کنید، راه‌اندازی بازی کنسول شما به چند مورد ضروری نیاز دارد. با ساختن یک کنسول بازی کاملا مجهز که بر راحتی و عملکرد تأکید دارد، مطمئن شوید که می‌توانید از تمام پتانسیل بازی‌های خود لذت ببرید.

تلویزیون کنسول بازی

بیشتر تنظیمات کنسول بازی شامل یک مرکز سرگرمی و پایه تلویزیون است که تلویزیون را از سطح چشم بالاتر می برد. در حالت ایده‌آل، یک پایه تلویزیون یا مرکز سرگرمی فضای نگه داری کافی برای کنسول‌های متعدد، کنترل‌کننده‌ها، شارژرها، هدست‌ها و سایر لوازم جانبی را نیز در بر خواهد داشت.

 

طراحی اتاق گیمینگ + مهم ترین نکات انتخاب میز گیمینگ

ایده های جذاب اتاق گیمینگ

هنگامی که موارد ضروری در جای خود قرار گرفتند، نوبت به کارهای نهایی می رسد: دکوراسیون اتاق گیمینگ. به خواندن برخی از ایده های جذاب اتاق گیمینگ توجه کنید.

پرده‌های تاریک

با نصب پرده‌های تاریک روی پنجره‌های خود، تابش زیاد نور خورشید را به حداقل برسانید.

روشنایی نوار LED

هیچ راه اندازی بازی بدون نورپردازی نوار LED آینده نگرانه و کامل نیست. با قرار دادن نور LED در امتداد سقف یا زیر لبه میز یا قفسه های خود با تاریکی ایجاد شده توسط پرده های تاریک خود رقابت کنید. برخی از این نور پردازی ها حتی با یک کنترل از راه دور هدایت می شوند که به شما امکان می دهد رنگ، روشنایی و جلوه ویژه را تغییر دهید.

قفسه های شناور

کلکسیون های خود را در قفسه های شناور قرار دهید که دیوار اتاق شما مدرن به نظر برسند.اگرچه اتاق بازی شما ممکن است نور طبیعی زیادی دریافت نکند، اما می توانید با گیاهان طبیعی و مصنوعی اتاق گیمینگ را تزئین کنید.

برای اطلاعات بیشتر و جذاب تر می توانید با کارشناسان شرکت بساز و بچین تماس بگیرید (۸۸۸۸ ۸۸۸۴ ۰۲۱) تا جدیدترین و بروزترین ایده ها ی اتاق گیمینگ و میز گیمینگ را در اختیار شما قرار دهیم.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.