تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
کد خبر : 48137

ضرورت بهبود وضعیت رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها

ضرورت بهبود وضعیت رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها

ضرورت بهبود وضعیت رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها عکس تزئینی است معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فشارهای روانی وارد بر معلمان در آموزش آنلاین، گ..

ضرورت بهبود وضعیت رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها

ضرورت بهبود وضعیت رفاهی معلمان برای کاهش فشارهای روانی وارد بر آنها
عکس تزئینی است

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به فشارهای روانی وارد بر معلمان در آموزش آنلاین، گفت: در چنین شرایطی که آموزش آنلاین فشار روانی بالایی را بر معلمان وارد کرده است، ضرورت بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی آنها بیش از پیش احساس می‌شود چراکه اگر در هر جامعه‌ای سیستم رفاهی معلمین بهبود یابد، آمار آسیب‌های اجتماعی آن جامعه کاهش می یابد.

دکتر امین رفیعی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در چنین شرایطی که پاندمی کووید ۱۹ منجر به آموزش آنلاین و صرف وقت بیشتر برای آموزش توسط معمان شده است، تمام دنیا به فکر افزایش امکانات رفاهی و تامین ابزار و تجهیزات به روز و هوشمند برای معلمان افتاده‌اند.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر سخت بودن درک مطالب درسی از طریق آموزش مجازی، کمبود و یا نداشتن وسایل و تجهیزات هوشمند برای آموزش، جدی نگرفتن آموزش از سوی دانش آموزان، کاهش تمرکز و … منجر به افت تحصیلی بسیاری از دانش آموزان و ایجاد آسیب‌های روانی برای معلمان شده است.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، افزود: هرچه افت تحصیلی دانش آموزی بیشتر شود، شرایط تدریس و آموزش نیز برای معلم سخت‌تر می‌شود و این امر فشار روانی مضاعفی را برای معلم ایجاد می‌کند. پاندمی کووید ۱۹ شرایطی را ایجاد کرده است که دانش آموز به علت حضور در خانه نمی‌تواند هیجانات خود را تخلیه کند، از سوی دیگر گاها درگیر مطالب غیر درسی فضاهای مجازی می‌شوند و تمرکزشان را برای درک مطالب درسی از دست می‌دهند و همین مسائل سختی تدریس آنلاین را برای معلمان دوچندان می‌کند.

رفیعی پور با بیان اینکه باید سلامت ر ا در سه بعد جسمانی، روانی و اجتماعی در نظر بگیریم، گفت: در شرایط فعلی هر سه بعد جسمانی، روانی و اجتماعی معلمان در معرض خطر است. مسئولین و دولت باید با اقداماتی نظیر رایگان کردن اینترنت برای آنها، بالا بردن سرعت اینترنت و شبکه‌های آموزشی، تامین دستگاه‌های به روز و هوشمند آموزشی و … اندکی از بار روانی ایجاد شده برای معلمان را کاهش دهند.

وی در پایان افزود: حتی دولت می‌تواند با تجهیز مراکز آموزشی و مدارس این امکان را برای معلمینی که به اینترنت پرسرعت و یا تجهیزات هوشمند دسترسی ندارند فراهم کنند تا با آرامش بیشتری به تدریس بپردازند. نباید فراموش کنیم که جوامع پیشرفت خود برای پرورش نیروی انسانی کارآمد را مدیون زحمات و تلاش معلمان هستند.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.