تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر : 13894

ضبط "ایرانیش" متوقف شد!/ ماجرای انتخاب "پوریا پورسرخ"

ضبط "ایرانیش" متوقف شد!/ ماجرای انتخاب "پوریا پورسرخ"

ضبط “ایرانیش” متوقف شد!/ ماجرای انتخاب “پوریا پورسرخ” مسابقه نوروزی شبکه ۲ سیما به‌دلیل حضور خانواده‌ها از شهرهای مختلف، ضبط خودش را به سال آینده موکول کرد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل مطرح شد که مسابقه تلویزیونی به نام “ایرانیش” به منظور حمایت از خانواده و فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی در شبکه ۲ سیما ساخته می‌شود. مسابقه‌ای که به تعبیر احسان ارغوانی تهیه‌کننده‌اش تجهیزات منحصر به فردی را می‌طلبد که قبلاً ما در مسابقات دیگر تلویزیون آن را ندیده‌ایم. طراحی‌ها نیز به نحوی صورت گرفته که کار از هیجان بالایی برخوردار است و تمام اعضای خانواده را به خود درگیر می‌کند. او پیش از این به رایزنی برای انتخاب مجری اشاره کرده بود که نام “پوریا پورسرخ” به میان آمد. مسابقه‌ای که بنا داشت در ۶۴ قسمت شب‌های زمستان به شبکه ۲ سیما بیاید و در ایام نوروز هم مسابقه شبکه ۲ سیما باشد تا میان مسابقه “ایران” شبکه ۱ سیما،‌ “عصر جدید” احسان علیخانی در فصل دوم و “پنج‌ستاره” حمید گودرزی رقابتی را شاهد باشیم و حالا خبر از توقف ضبط این برنامه مخابره می‌شود. خبری که احسان ارغوانی تهیه‌..

ضبط "ایرانیش" متوقف شد!/ ماجرای انتخاب "پوریا پورسرخ"

مسابقه نوروزی شبکه ۲ سیما به‌دلیل حضور خانواده‌ها از شهرهای مختلف، ضبط خودش را به سال آینده موکول کرد.

ضبط "ایرانیش" متوقف شد!/ ماجرای انتخاب "پوریا پورسرخ" – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی قبل مطرح شد که مسابقه تلویزیونی به نام "ایرانیش" به منظور حمایت از خانواده و فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی در شبکه ۲ سیما ساخته می‌شود. مسابقه‌ای که به تعبیر احسان ارغوانی تهیه‌کننده‌اش تجهیزات منحصر به فردی را می‌طلبد که قبلاً ما در مسابقات دیگر تلویزیون آن را ندیده‌ایم. طراحی‌ها نیز به نحوی صورت گرفته که کار از هیجان بالایی برخوردار است و تمام اعضای خانواده را به خود درگیر می‌کند. او پیش از این به رایزنی برای انتخاب مجری اشاره کرده بود که نام "پوریا پورسرخ" به میان آمد. مسابقه‌ای که بنا داشت در ۶۴ قسمت شب‌های زمستان به شبکه ۲ سیما بیاید و در ایام نوروز هم مسابقه شبکه ۲ سیما باشد تا میان مسابقه "ایران" شبکه ۱ سیما،‌ "عصر جدید" احسان علیخانی در فصل دوم و "پنج‌ستاره" حمید گودرزی رقابتی را شاهد باشیم و حالا خبر از توقف ضبط این برنامه مخابره می‌شود. خبری که احسان ارغوانی تهیه‌کننده‌اش در اختیار خبرنگار خبرگزاری تسنیم قرار داد.

"ایرانیش" با انتخاب عبارت «ایرانیش بهتر از خارجیشه»، به سنت‌ها و آداب و رسوم و حتی به روز کردن بازی‌های قدیمی، تأکید دارد. همان نکته‌ای که ارغوانی به آن اشاره کرد که هیچ نمونه خارجی ندارد و از فضایی جدید و نو برخوردار است. تهیه‌کننده این مسابقه تلویزیونی،‌گفت: مسابقه ما، تیم‌های خانوادگی دارد که از سراسر کشور می‌آیند و ۴۰۰ تماشاگری که بیننده آنند. به خاطر شیوع ویروس "کرونا" و حفظ جان متسابقین و تماشاگران و اینکه با تمهیدات بهداشتی زمان را از دست می‌‌دهیم ضبط این مسابقه به سال آینده و پس از تعطیلات نوروز ۹۹ موکول شد.

وی افزود: از آنجا که این مسابقه تنها مسابقه تلویزیونی است که نمونه خارجی ندارد و صفر تا صد آن ایرانی است، دلمان نیامد که ضبط مسابقه را بدون حضور مردم آغاز کنیم و صبر کردیم این بحران فروکش کند و بعد مسابقه را ضبط کنیم.

ارغوانی به رسالت رسانه‌ملی اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، گفت: قطعاً رسالت رسانه‌ملی و تلویزیون این است که برای سرگرم‌کردن و حال خوب مردم، سریال‌سازی و برنامه‌سازی کند. در ایامی که عید نوروز را در پیش داریم و روزهای خاصی را می‌گذرانیم که نیاز است مردم در خانه بمانند. همکاران ما چه در عرصه سریال‌سازی و برنامه‌سازی، خطر را به جان می‌خرند تا مردم بهترین لحظات‌شان سپری کنند. این جبهه جنگیدن است و هرکس به مدل و رفتار و مواجهه‌ای، باید تمهید کند و شرایط مناسبی را برای مردم فراهم آورد. معاونت سیما تمهیدات خوبی را اندیشیده و اورژانس و آتش‌نشانی حضور دارند. ضدعفونی و تمام مسائل بهداشتی رعایت می‌شود تا مردم بتوانند عید خوبی داشته باشند.

"بهار جان" دوباره برنامه سال تحویل تلویزیون؛ از خوانندگی چاووشی تا اجرای گودرزیاخبار تلویزیون| بازگشت مسعود روشن پژوه با اجرای برنامه نوروزی/ ۷ روز با نوستالژی های سینمایی ایرانی و خارجی

وی با اشاره به اینکه می‌توانستیم محیط برنامه را ایزوله کنیم اما خانواده‌ها از شهرستان می‌آیند، تأکید کرد: می‌توانستیم با رعایت نکات و تمهیدات بهداشتی،‌ برنامه را ضبط کنیم اما محیط برنامه ایزوله می‌شود اما شرکت‌کنندگان ما که خانواده‌هایند و حتی تماشاگرانی که به برنامه می‌آیند از سراسر کشورند مسیر جاده‌ها بسته و بقیه مواردی که مشکل‌ساز است، تصمیم گرفتیم با توجه به این موارد، فعلاً ضبط برنامه را متوقف کنیم و پیش‌بینی‌مان شروع ضبط برنامه، بعد از تعطیلات نوروز است. همه در این شرایط پشت دوربین ساخت سریال و برنامه‌اند تا مردم لذت ببرند و سرگرم شوند.

ارغوانی در پاسخ به این سؤال که چرا پوریا پورسرخ مجری این برنامه شد، افزود: به انتخاب مجری خیلی فکر کردم و به نام "پوریا پورسرخ" رسیدیم و انتخاب جمعی بود که در اتاق فکر برنامه، این اتفاق افتاد. "ایرانیش" مسابقه خانوادگی است که مجری آن باید دارای مشخصاتی باشد که با اتفاقات "ایرانیش" سنخیت داشته باشد. هرکس در هر شغلی نباید تحصیل را فراموش کند؛ پوریا پورسرخ هم علاقه نشان داد در اتاق فکر بازی‌های قدیمی ایرانی را به روز کردیم. انصافاً تنها برنامه تلویزیونی‌ایم نمونه خارجی نداریم، صفر تا صد آن ایرانی است و به خاطر "ایرانیش" را انتخاب کردیم.

وی در پایان اشاره کرد: امیدواریم از اولین قسمتی که "ایرانیش" روی آنتن رفت مردم لذت ببرند؛ شاهد اتفاقی خودمانی خانوادگی که نوستالژی است اما جدید! بازی‌های نوستالژی که پدرها، مادرها،پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها بازی می‌کردند و دوباره به آنتن می‌رسد اما با مدل‌های جدید؛ خاطره‌ها را زنده می‌شوند با شکل و شمایلی جدید و تازه که همیشه در میان جمع‌های خودمانی شاهدش بودیم و این مسابقه و برنامه دوباره این خاطره‌ها را بازخوانی می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.