تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶
کد خبر : 50580

صنعت هسته‌ای ایران اقتدار آفرین است

صنعت هسته‌ای ایران اقتدار آفرین است

کافه دانش: رئیس سازمان انرژی اتمی به فشار‌های آمریکا به کشورمان اشاره کرد و افزود: اگر فشاری که به ملت ایران روا شد، بر هرملتی وارد می‌شد، حتما فرو می‌پاشید. صنعت هسته‌ای دو وجهه دارد؛ یکی تامین‌کننده انرژی برق آینده و وجهه مهم دیگر آن، اقتدار آفرینی است. به گزارش روابط عمومی و امور بین …

کافه دانش: رئیس سازمان انرژی اتمی به فشار‌های آمریکا به کشورمان اشاره کرد و افزود: اگر فشاری که به ملت ایران روا شد، بر هرملتی وارد می‌شد، حتما فرو می‌پاشید. صنعت هسته‌ای دو وجهه دارد؛ یکی تامین‌کننده انرژی برق آینده و وجهه مهم دیگر آن، اقتدار آفرینی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل موزه؛ علی‌اکبر صالحی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری این سازمان با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با اشاره به پیشرفت درون ذاتی نظام جمهوری اسلامی گفت: بین ۱۷۰ کشور در حال توسعه، ما جزو کشورهای استثنایی محسوب می شویم که به حوزه های علمی خودمان دست یافتیم.
وی به نقش شهدای هسته‌ای در پیشبرد فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور از جمله فرآیند سوخت هسته ای اشاره و اظهار داشت: شهید مجید شهریاری یکی از افراد مؤثر در خودکفایی هسته‌ای و تولید سوخت هسته ای ۲۰ درصد بود که این خودکفایی با همراهی جمعی از دانشمندان ایجاد شد
.
وی از فرآیند محاسبات بحرانیت در انرژی هسته ای سخن گفت و ادامه داد: یکی از اقداماتی بود که شهید شهریاری انجام داد تا در طول فرآیند‌های هسته‌ای اشخاص مورد خطر نباشند. او این کار بزرگ را انجام داد و بابت این خدمت، یک ریال هم پول دریافت نکرد و گفت که من این کار را برای ملت و کشور انجام می‌دهم.
صالحی افزود: توسعه علمی از درون می‌جوشد؛ با همت جوانان کشور و علی‌رغم محدودیت‌های جنگ تحمیلی، تحریم فلج‌کننده و فشار‌های حداکثری ترامپ پیشرفت کرده‌ایم و هیچ‌کدام این اقدامات موجب تسلیم شدن ما نشده است.
وی خاطرنشان کرد: ما در برجام قول داده بودیم که بسیاری از کار‌ها را تا ۱۵ سال آینده انجام ندهیم؛ اما با خروج آمریکا از برجام، ما این فعالیت‌ها را مجدد آغاز کردیم.
رئیس سازمان انرژی اتمی با تأکید بر اینکه ما باید در راستای فعالیت‌های صلح‌آمیز به آستانه‌ تمام فناوری‌های هسته‌ای برسیم، گفت: در جنگ، ظاهراً ما جام زهر را نوشیدیم؛ اما در اصل جمهوری اسلامی پیروز میدان شد؛ چرا که صدام در تاریخ جایگاهی ندارد و جمهوری اسلامی امروز سربلند است.
صالحی بر اهمیت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: هویت یک ملت به فرهنگ آن وابسته است چون انسان بُعد جسمی و معرفتی دارد. ابعاد روحی و معنوی اصل است و اگر انسان قصد پرواز دارد به دو بال سالم جسمی و معرفتی نیازمند است که فرهنگ ایرانی اسلامی غنی از آن است.
وی با تاکید بر اینکه ما به فرهنگ ایران افتخار می‌کنیم، افزود: ما ایرانی‌ها سه شکر ویژه به خداوند متعال بدهکاریم؛ شکر اول به‌خاطر اینکه مسلمان هستیم و این توفیقی بزرگی است. شکر دیگر به‌خاطر اینکه ایرانی هستیم؛ چراکه ایران همانند قلب جهان است و در منطقه جایگاه ویژه داریم و به‌همین دلیل همواره در تاریخ مهم بوده‌ایم و شکر آخر به‌خاطر درک انقلاب اسلامی است.
رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: ایران را باید قدر بدانیم؛ به‌خاطر آن‌که شهروند این کشور بزرگ هستیم و سه‌هزار سال فرهنگ مکتوب دارد. در کتاب‌های تاریخ اروپایی آورده‌اند که امپراتوری فارس، بزرگ‌ترین امپراتوری تجربه‌شده جهان است.
صالحی افزود: این ایرانی‌ها بودند که شیوه مملکت‌داری و حکمرانی را به جهان عرضه کردند و مجدداً انقلاب اسلامی در عصر حاضر یک شیوه جدید حکمرانی را به دنیا عرضه کرد که این شیوه حکمرانی ۴۲ سال است اجرا می‌شود.
وی گفت: ما اگر طبق فرموده قرآن و احادیث عمل کنیم، هیچ‌گاه در زندگی با مشکل روبه‌رو نخواهیم شد و راحت روح و جان خواهیم داشت. کشور ایران فرهنگ‌ساز است و باید از آن صیانت کرد و عزیزانی همچون شهید سپهبد قاسم سلیمانی این مهم را انجام دادند. اگر شهید سلیمانی‌ها نبودند، معلوم نبود ایران کجا بود.
رئیس سازمان انرژی اتمی به فشار‌های آمریکا به کشورمان اشاره کرد و افزود: اگر فشاری که به ملت ایران روا شد، بر هرملتی وارد می‌شد، حتما فرو می‌پاشید. صنعت هسته‌ای دو وجهه دارد؛ یکی تامین‌کننده انرژی برق آینده و وجهه مهم دیگر آن، اقتدار آفرینی است
.
صالحی تاکید کرد: فرهنگ عالی ملت ایران نیازمند پاسداری و نگهداشت است که شهید سلیمانی‌ها این جمله کار‌ها را انجام دادند، تفاهم‌نامه امروز نیز برای مفید بودن در این عرصه است. مجموعه سازمان انرزی اتمی در اصفهان به‌خاطر اینکه پایتخت فعالیت‌های هسته‌ای وجود دارد، همکاری گسترده‌ای با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.