تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
کد خبر : 70546

صنعت خودروسازی ایران فقط ۳ نوع موتور دارد

صنعت خودروسازی ایران فقط ۳ نوع موتور دارد

صنعت خودروسازی ایران فقط ۳ نوع موتور داردیک کارشناس خودرو با اعلام اینکه وعده خودروسازان برای افزایش کیفیت و تولید محصولات جدید در سال ۱۴۰۱ محقق نخواهد شد گفت صنعت خودرو فقط ۳ نوع موتور دارد.
طی سال ۱..

صنعت خودروسازی ایران فقط ۳ نوع موتور دارد

یک کارشناس خودرو با اعلام اینکه وعده خودروسازان برای افزایش کیفیت و تولید محصولات جدید در سال ۱۴۰۱ محقق نخواهد شد گفت صنعت خودرو فقط ۳ نوع موتور دارد.

طی سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور به خودروسازان دستور داد تا کیفیت محصولات خود را افزایش داده و محصولات جدیدی را تولید کنند. در همین راستا مدیرعامل خودروسازان نیز اعلام کردند در سال جدید افزایش کیفیت محصولات را در دستور کار خواهند داد. این در حالی است که طبق اعلام کارشناسان صنعت خودروسازی ایران فقط از ۳ نوع موتور بهره می‌برد و خودروسازان برای توسعه محصولات جدید به زیرساخت لازم دسترسی ندارند.

مدیرعامل ایران خودرو اعلام کرد در سال ۱۴۰۱ هفت محصول جدید را به بازار عرضه خواهد کرد که برخی فیس لیفت و برخی دیگر کاملا جدید خواهند بود. مسئولان سایپا نیز از برنامه این شرکت برای توقف تولید تیبا در سال جدید خبر دادند و اعلام کردند سایپا آریا به عنوان جایگزین تیبا تولید خواهد شد.

وجود فقط ۳ نوع موتور در صنعت خودرو ایران

عماد جعفری، کارشناس خودرو در این خصوص عنوان کرد اگر خوردوسازان بگویند قصد دارند فیس لیفتی از محصولات فعلی خود را تولید کنند، مشکلی نخواهد بود؛ چراکه خودروسازان توانایی تولید فیس لیفت را دارند، اما برای تولید یک خودرو کاملا جدید صنعت خودروسازی ایران به امکانات مورد نیاز دسترسی نداشته و حتی امکان افزایش کیفیت نیز وجود ندارد.

صنعت خودروسازی ایران

این کارشناس خودرو تاکید کرد برای تولید خودرو جدید باید به پلتفرم جدید، پیشرانه جدید و طراحی کاملا جدیدی دسترسی داشت، اما در صنعت خودروسازی ایران فقط ۳ نوع موتور پراید، سمند و ۲۰۶ وجود دارد و خودروسازان با این سه پیشرانه محصولات به اصطلاح جدید را تولید می کنند. البته خودروهایی که با موتور مشابه تولید می‌شوند، در بخش طراحی داخلی نیز با مشکل مواجه بوده و از کیفیت لازم برخوردار نیستند.

طبق گفته جعفری، خودرو دنا که از لحاظ طراحی یک خودرو جذاب در میان خودروهای داخلی محسوب می‌شود دارای کیفیتی در سطح پراید است؛ چراکه خودروسازان از قطعه‌سازان نمی‌خواهند قطعات باکیفیت‌تری را تولید کنند. برای تولید محصول جدید باید زمان زیادی را صرف کرد، از این رو وعده خودروسازان برای تولید محصولات کاملا جدید در سال ۱۴۰۱ عملی نخواهد شد. البته اگر روی خودروساز فشار وارد شود و آنها از نیروی متخصص استفاده کنند، امکان تولید محصول جدید نیز وجود خواهد داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.