تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
کد خبر : 62946

صفر ستاره ایمنی برای رنو Zoe در تست تصادف؛ یک فاجعه تمام عیار + ویدیو

صفر ستاره ایمنی برای رنو Zoe در تست تصادف؛ یک فاجعه تمام عیار + ویدیو

صفر ستاره ایمنی برای رنو Zoe در تست تصادف؛ یک فاجعه تمام عیار + ویدیو رنو Zoe در تست‌های ایمنی سنگ تمام گذاشته است؛ دریغ از حتی یک ستاره ایمنی! در ادامه ویدئوی تست تصادف این خودرو را مشاهده..

صفر ستاره ایمنی برای رنو Zoe در تست تصادف؛ یک فاجعه تمام عیار + ویدیو

رنو Zoe در تست‌های ایمنی سنگ تمام گذاشته است؛ دریغ از حتی یک ستاره ایمنی! در ادامه ویدئوی تست تصادف این خودرو را مشاهده کنید.

به‌تازگی آخرین گروه از خودروها طی برنامه ارزیابی خودروهای جدیدی اروپایی (European New Car Assessment Programme یا به اختصار Euro NCAP) به آزمایش گذاشته شده‌ و عملکرد خودروهای رنو خصوصاً رنو Zoe در تست تصادف و ایمنی یک فاجعه تمام‌عیار بوده است.

رنو Zoe حتی یک ستاره ایمنی هم دریافت نکرده و خودروی دیگر این شرکت، رنو داچیا اسپرینگ تنها یک ستاره ایمنی دریافت کرده است. NCAP اظهار داشته که رنو Zoe میراث رنو لاگونا را نابود کرده است؛ خودرویی که در سال ۲۰۰۱ به اولین خودرویی تبدیل شد که پنج ستاره ایمنی را به دست آورده است.

تست تصادف و ایمنی رنو Zoe

Zoe اولین بار در سال ۲۰۱۲ روانه بازار شد و از زمان عرضه نسخه فیس لیفت آن در سال ۲۰۱۹ هیچ ارتقایی در آن از لحاظ ایمنی صورت نگرفته است. از این رو، از همان ابتدا انتظار نمی‌رفت این خودرو بهترین عملکرد ممکن را از خود نشان دهد ولی در عین حال، پیش‌بینی نمی‌شد حتی یک ستاره هم کسب نکند.

به گفته NCAP، به‌صورت کلی مقاومت رنو Zoe در تصادفات ضعیف است. همچنین این خودرو امکانات لازم جهت جلوگیری از تصادف با کاربران آسیب‌پذیر جاده (عابران پیاده، دوچرخه‌ سواران و موتور سواران) را ارائه نمی‌دهد و فاقد فناوری‌های کارآمد در زمینه جلوگیری از تصادف است.

در واقع نسخه فیس لیفت ۲۰۲۰ به‌جای بهبود ایمنی، سطح ایمنی این خودرو را کاهش داده است. پیش‌تر در این خودرو ایربگی به کار رفته بود که از قفسه سینه و سر محافظت می‌کرد اما ایربگ نسخه فیس لیفت تنها از قفسه سینه محافظت می‌کند.

تست تصادف و ایمنی رنو Zoe

امتیاز رنو Zoe در زمینه‌های مختلف عبارت است از ۴۳ درصد در محافظت از سرنشینان بزرگسال، ۵۲ درصد در محافظت از سرنشینان خردسال، ۴۱ درصد در محافظت از کاربران آسیب‌پذیر جاده و ۱۴ درصد در زمینه امکانات کمک ایمنی.

همچنین بخوانید:

نمره بسیار پایین رنو ساندرو در تست تصادف؛ سازنده چه می‌گوید؟

اگر از خودروهای رنو بگذریم، خوشبختانه در بین ۱۱ خودرویی که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند ۷ خودرو موفق ظاهر شده‌اند و از جمله می‌توان به مرسدس بنز EQS، خودروی برقی پرچمدار این شرکت آلمانی و رقیب آن بی ام و iX اشاره کرد که پنج ستاره ایمنی دریافت کرده‌اند. جنسیس G70، جنسیس GV70، نیسان قشقایی، اشکودا فابیا و فولکس واگن کدی سایر خودروهایی هستند که موفق به کسب پنج ستاره ایمنی شده‌اند.

نهایتاً ویدئویی از تست تصادف و ایمنی رنو Zoe را مشاهده می‌کنید:

دانلود ویدیو منبع :Carscoopsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.