تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد خبر : 69993

صفر تا صد باتری گوشی فقط در ۱۴ دقیقه؛ به عصر شارژرهای سریع خوش آمدید

صفر تا صد باتری گوشی فقط در ۱۴ دقیقه؛ به عصر شارژرهای سریع خوش آمدید

صفر تا صد باتری گوشی فقط در ۱۴ دقیقه؛ به عصر شارژرهای سریع خوش آمدیدشارژرهای سریع در حال تحول هستند. ریلمی و وان پلاس به زودی از فناوری ۱۵۰ واتی رونمایی می‌کنند که کمتر از ۱۵ دقیقه گوشی شما را شارژ می..

صفر تا صد باتری گوشی فقط در ۱۴ دقیقه؛ به عصر شارژرهای سریع خوش آمدید

شارژرهای سریع در حال تحول هستند. ریلمی و وان پلاس به زودی از فناوری ۱۵۰ واتی رونمایی می‌کنند که کمتر از ۱۵ دقیقه گوشی شما را شارژ می‌کند.

در حال حاضر حداکثر توان شارژی که یک گوشی می‌تواند با آن شارژ شود، ۱۲۰ وات است. با این حال قرار نیست هیچ‌وقت ترمز پیشرفت فناوری شارژ کشیده شود. اخیراً اخباری به گوشمان رسیده که کمپانی وان پلاس در حال کار روی توسعه‌ی فناوری شارژ ۱۵۰ واتی خودش است که می‌تواند مرزهای شارژ را جابجا کند.

فناوری شارژرهای سریع به کجا رسیده‌اند؟

فناوری شارژ ۱۵۰ واتی کمپانی وان پلاس فوق‌العاده به نظر می‌رسد. یک موبایل با یک باتری ۴،۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی که از این فناوری استفاده کند، تنها در عرض ۱۴ تا ۱۵ دقیقه شارژ کامل می‌شود. این یعنی شارژ کامل گوشی شما در بین دو نیمه مسابقه‌ی فوتبال از ۰ به ۱۰۰ می‌رسد.

در مقایسه با آن، باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی شیائومی ۱۲ پرو با فناوری شارژ ۱۲۰ وات و کمک شارژ Suge P1 می‌تواند در عرض ۱۸ دقیقه شارژ کامل شود. گوشی وان پلاس ۱۰ پرو با یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز با فناوری شارژ ۸۰ واتی این کمپانی در عرض ۳۲ دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. باتری ۴،۷۰۰ میلی‌آمپر ساعتی گوشی iQOO 9 اوپو نیز با توان ۱۲۰ واتی به ۱۹ دقیقه زمان برای شارژ کامل نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

اوپو با فناوری شارژ‌ ۱۵۰ واتی SuperVOOC به میدان آمد؛ عمر مفید باتری ۲ برابر می‌شود!

اکنون هم ریلمی و هم وان پلاس در حال کار روی توسعه فناوری شارژ ۱۵۰ واتی خود هستند که می‌تواند شارژرهای سریع را وارد عصر تازه‌ای کند. مهم است بدانیم که این سازندگان چگونه می‌توانند از پس مهار حرارت زیادی که این توان بالا ایجاد می‌کند برآیند. چرا که هر چه توان شارژ بالاتر برود، حرارت بیشتری ایجاد می‌شود و سازندگان باید بتوانند دما را هم به همان نسبت کنترل کنند. در این بین گفته می‌شود کمپانی ریلمی از یک پمپ شارژ دو کاناله موازی استفاده می‌کند تا جریان شارژ را افزایش داده و به ۱۵۰ وات برساند. این روش باعث کاهش مقاومت و مدیریت بهتر دما نیز می‌شود.

فناوری شارژ ۱۵۰ واتی SuperVOOC اوپو

علاوه بر این، گفته می‌شود شیائومی که یکی دیگر از پیشروان فناوری شارژ است نیز در حال کار روی فناوری شارژ ۱۵۰ واتی خود است. این فناوری آخرین مراحل پیش از تولید انبوه خود را سپری می‌کند.

منبع :gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.