تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر : 72600

صربستان هم خودرو برقی می‌سازد!

صربستان هم خودرو برقی می‌سازد!

صربستان هم خودرو برقی می‌سازد!خودروساز چندملیتی عظیم استلانتیس، از سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری به همراه دولت صربستان برای تولید خودرو برقی خبر داد. در ادامه شاهد جزئیات خودرو الکتریکی پیش روی صرب..

صربستان هم خودرو برقی می‌سازد!

خودروساز چندملیتی عظیم استلانتیس، از سرمایه‌گذاری چند صد میلیون دلاری به همراه دولت صربستان برای تولید خودرو برقی خبر داد. در ادامه شاهد جزئیات خودرو الکتریکی پیش روی صربستان باشید.

خودروساز بزرگ استلانتیس اخیراً سرمایه‌گذاری ۱۹۰ میلیون یورویی (معادل ۲۰۰ میلیون دلار) برای تولید خودرو برقی در کارخانه خود در کراگویواتس صربستان را به اطلاع عموم رسانده است. ۳۳ درصد از این کارخانه تحت مالکیت جمهوری صربستان قرار دارد و حدود یک چهارم یا ۴۸ میلیون یورو (۵۰ میلیون دلار) از مبلغ سرمایه‌گذاری شده، متعلق به دولت این کشور است.

سرمایه گذاری استلانتیس در صربستان

استلانتیس در حال حاضر مینی ون فیات ۵۰۰ ال را در کارخانه مذکور تولید می‌کند، ولی برنامه دارد به جای آن یک خودرو برقی کاملاً جدید آشکارنشده را در این کارخانه به تولید برساند. این خودرو بر پایه یک پلتفرم الکتریکی جدید توسعه پیدا کرده است و انتظار می‌رود از اواسط سال ۲۰۲۴ وارد خط تولید شود.

این شرکت چندملیتی بسته به شرایط شاید خودروی دیگری را در آینده در کارخانه کراگویواتس تولید کند. به صورت کلی، خودروهای شهری، سوپرمینی و خانوادگی هدف اصلی این کارخانه خواهند بود.

خودرو برقی فیات سنتوونتی

البته سرمایه‌گذاری استلانتیس برای تولید خودرو برقی در صربستان چندان جای تعجبی ندارد، از آنجا که کارخانه این خودروساز از قبل مشغول به کار بوده است و از طرفی دیگر، «نیدک» (Nidec) هم کارخانه جدیدی را در نووی ساد صربستان برای تولید موتور الکتریکی تاسیس می‌کند. نیدک پیش‌تر با PSA (که به همراه گروه فیات کرایسلر، استلانتیس را تشکیل می‌دهند) برای تولید موتور الکتریکی در فرانسه همکاری کرده است و حالا احتمالاً این اتفاق در صربستان نیز رخ خواهد داد.

باید اشاره کرد که استلانتیس به دنبال این است که تا پایان دهه جاری، فقط خودروهای الکتریکی در اروپا عرضه کند. در این راستا نیز روی پلتفرم‌های جدید متعددی کار می‌کند و برای تاسیس چندین کارخانه و همچنین گیگافکتوری‌هایی جهت تولید باتری سرمایه‌گذاری کرده است. تا به اینجا تاسیس سه کارخانه در فرانسه، آلمان و ایتالیا تایید شده است.

خودرو برقی کرایسلر ایرفلو

استلانتیس مدتی قبل اعلام کرد که ۱۴ شرکت زیرمجموعه آن به مرور زمان روی تولید خودرو برقی متمرکز می‌شوند و تا پایان سال ۲۰۳۰ مجموعاً ۲۵ خودرو تمام الکتریکی از آن روانه بازار ایالات متحده آمریکا خواهد شد. این شرکت پیش از این روی ارائه خودروهای پلاگین هیبرید در آمریکا تمرکز داشت و برخی از این خودروها فروش نسبتاً مناسبی را تجربه کرده‌اند. به عنوان مثال می‌توان به شاسی بلند جیپ رانگلر ۴xe اشاره کرد که در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۲ بیش از ۸۳۴۶ دستگاه فروش داشته است.

منبع :InsideEVsمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.