تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر : 51432

صدور نامه معافیت بیمه‌ای دانش‌بنیان‌ها آنلاین شد

صدور نامه معافیت بیمه‌ای دانش‌بنیان‌ها آنلاین شد

صدور نامه معافیت بیمه‌ای دانش‌بنیان‌ها آنلاین شد – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ خدمات بیمه‌ای مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تنوع قابل توجهی برخ..

صدور نامه معافیت بیمه‌ای دانش‌بنیان‌ها آنلاین شد – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ خدمات بیمه‌ای مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از تنوع قابل توجهی برخوردار است. یکی از این خدمات، معافیت حق بیمه قراردادهای دانش‌بنیان، است.

بر اساس قانون در قراردادهای منعقد شده توسط شرکت‌های تجاری، بخشی از حق بیمه تامین اجتماعی باید توسط شرکت پرداخت شود. معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای تسهیل این موضوع، یک تفاهم‌نامه با سازمان تامین اجتماعی منعقد کرد.

طی تفاهم صورت گرفته، تمام قراردادهای دانش‌بنیان که به تأیید معاونت برسند از پرداخت ضرایب حق بیمه قراردادها معاف خواهند بود. این خدمت می‌تواند بار مالی ناشی از هزینه‌های قراردادهای مختلف کاری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان کاهش دهد. زیرا برخی اوقات سهم حق بیمه پرداختی، بسیار بالا است و مبالغ قابل توجهی را در بر می‌گیرد.

پس از فعال شدن این خدمت، فعالان دانش‌بنیان استقبال شایانی از آن به عمل آوردند. با توجه به اینکه برخورداری از این معافیت نیازمند اخذ نامه تاییدیه از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری است، متقاضیان برای دریافت تاییدیه باید حضوراً مراجعه می‌کردند.

با توجه به این که مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان تقریباً تمام خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌کند. این خدمت را نیز به صورت آنلاین عرضه کرد.

با هدف تسریع فرآیند ارزیابی و صدور نامه معافیت از ضرایب حق بیمه قراردادها، از این پس فرآیند ارزیابی و صدور این نامه‌ها به صورت برخط و در سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان انجام می‌شود.

کلیه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در سامانه reg.daneshbonyan.ir و در صفحه کاربری خود به تصویر نامه‌ها دسترسی داشته باشند.

بررسی اصالت نامه‌های معافیت نیز از طریق اسکن بارکد دو بعدی درج شده در پایین هر نامه و تطابق با سرنشانی اینترنتی pub.daneshbonyan.ir/verify/ssi قابل انجام است.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات این خدمت و سایر خدمات ویژه شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان می‌توانند به سامانه اینترنتی مرکز شرکت‌های دانش‌بنیان به آدرس daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنند.

ساخت نخستین داروی کنترل‌کننده کرونا توسط شرکت دانش‌بنیان ایرانیاستاندار همدان: حمایت موثر و عینی از شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شودموفقیت یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی در ساخت ۲۰۰ دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.