تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر : 13338

صداوسیما برای کاهش التهاب از کارشناسان روان‌ درمان بهره بگیرد

صداوسیما برای کاهش التهاب از کارشناسان روان‌ درمان بهره بگیرد

صداوسیما برای کاهش التهاب از کارشناسان روان‌ درمان بهره بگیرد روانشناس و مربیِ حوزه سبک زندگی از ضرورت بهره‌گیری از کارشناسان روان‌درمان در ایام ویروس کرونا در صدا و سیما گفت. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، طی روزهای اخیر انتشار اخباری مبنی بر اشاعه ویروس کرونا موجی از التهاب روانی را در جامعه ایجاد کرد. تحلیل‌ها حاکی از آن بود که این ویروس برای سنین خاصی آن هم با زمینه بیماری خاص مثل عفونت‌های ریوی و دستگاه‌های تنفسی خطرساز است.
در این بین رسانه‌های خارجی در حالی که سایر کشورهای دنیا درگیر این بیماری بودند، با دستمایه قرار دادن اخبار کرونا در ایران آسیب این ویروس را فراتر از آنچه که هست معرفی کردند تا از این رهگذر بر موج التهاب‌ها بیفزایند.
حمید حبشی، روانشناس و مربیِ حوزه سبک زندگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفت: با گسترش موجی از اخبار کرونا در کشور شاهد نوع بی‌سابقه‌ای از اضطراب عمومی بودیم. متولیان امور بهداشتی از همان ابتدا باید در قبال اخبار این ویرس که ساده‌تر از ویروس‌هایی همچون آنفلونزاست، دقت بیشتری انجام می‌دادند تا جامعه اینچنین..

صداوسیما برای کاهش التهاب از کارشناسان روان‌ درمان بهره بگیرد

روانشناس و مربیِ حوزه سبک زندگی از ضرورت بهره‌گیری از کارشناسان روان‌درمان در ایام ویروس کرونا در صدا و سیما گفت.

صداوسیما برای کاهش التهاب از کارشناسان روان‌ درمان بهره بگیرد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، طی روزهای اخیر انتشار اخباری مبنی بر اشاعه ویروس کرونا موجی از التهاب روانی را در جامعه ایجاد کرد. تحلیل‌ها حاکی از آن بود که این ویروس برای سنین خاصی آن هم با زمینه بیماری خاص مثل عفونت‌های ریوی و دستگاه‌های تنفسی خطرساز است.

در این بین رسانه‌های خارجی در حالی که سایر کشورهای دنیا درگیر این بیماری بودند، با دستمایه قرار دادن اخبار کرونا در ایران آسیب این ویروس را فراتر از آنچه که هست معرفی کردند تا از این رهگذر بر موج التهاب‌ها بیفزایند.

حمید حبشی، روانشناس و مربیِ حوزه سبک زندگی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در این باره گفت: با گسترش موجی از اخبار کرونا در کشور شاهد نوع بی‌سابقه‌ای از اضطراب عمومی بودیم. متولیان امور بهداشتی از همان ابتدا باید در قبال اخبار این ویرس که ساده‌تر از ویروس‌هایی همچون آنفلونزاست، دقت بیشتری انجام می‌دادند تا جامعه اینچنین دچار التهاب نشود.

وی در این باره افزود: افراد هر جامعه‌ای از نظر روانی در سطوح مختلفند؛ برخی از آنها نسبت به دیگران دچار اختلالات روانی‌ بیشتری هستند؛ بعضی از آنها از استرس و اضطراب بیشتری برخوردارند. برخی افراد حالاتی از سوءظن در وجود خود دارند؛ لذا این افراد تحت تأثیر فضای مجازی حالات محافظه‌کارانه‌تری نسبت به دیگران می‌گیرند و سایرین را نیز تحت تأثیر رفتار خود قرار می‌دهند. این حالت‌های روانی نامتعال حتی در بین برخی سلبریتی‌ها دیده می‌شود و مستثنی نیستند. این موارد بر التهابات عمومی می‌افزاید.

این استاد حوزه سبک زندگی با اشاره به اینکه انتشار هر خبری بدون ملاحظه‌های لازم زمینه را برای التهاب جامعه فراهم می‌کند، گفت: اخبار این مسئله باید مدیریت می‌شد. کرونا از نظر آسیب، عوارض جانبی آن و مرگ و میر نسبت به آنفلونزا بسیار ضعیف‌تر است؛ منتها این ویروس برای افرادی که دارای نارسایی‌های کلیوی، کبدی، ریوی و نیز عفونت‌اند، خطرناک محسوب می‌شود همچنان که برای این دست از بیماران حتی آنفلونزا هم خطرناک است.

حبشی با ابراز تأسف نسبت به اینکه کرونا را از همان ابتدا به عنوان آسیب عظیم اجتماعی معرفی کردند، گفت: القای این حجم از التهاب به جامعه تا حدی است که افراد نسبت به یکدیگر به صورت افراطی برخورد می‌کنند؛ این آسیب روانی به قدری است که حتی در امور اجتماعی خود محدودیت ایجاد کردند و از خانه بیرون نمی‌آیند در حالی که حقیقتاً این مقدار حساسیت فقط التهاب را بیشتر می‌کند؛ بنابراین متولیان امور بهداشتی در کنار هشدارهای بجایی که انجام می‌دهند، باید مراقب باشند حجمی از آسیب‌های روانی را بر جامعه وارد نکنند.

ابتذال در تبرک‌جویی از اعتاب مقدسه، زمینه تخریب چهره دین را فراهم می‌کند

وی درباره ضرورت اقدامات روان‌درمانه در جامعه گفت: صدا و سیما باید از کارشناسان روانشناس بیشتر بهره ببرد تا در کنار ارائه نکات بهداشتی، به نکات روان‌شناسانه اشاره شود.

انتهای‌پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.