تاریخ انتشار : جمعه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۴:۱۹
کد خبر : 71882

شیشه های هوشمند فورد، دنیای آینده را رقم می‌زنند

شیشه های هوشمند فورد، دنیای آینده را رقم می‌زنند

شیشه های هوشمند فورد، دنیای آینده را رقم می‌زنندشیشه های هوشمند فورد می‌توانند تجربه کاربری راننده از خودروی خود را یک قدم به جلو ببرند. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر درباره فناوری جدید این خودروساز آمری..

شیشه های هوشمند فورد، دنیای آینده را رقم می‌زنند

شیشه های هوشمند فورد می‌توانند تجربه کاربری راننده از خودروی خود را یک قدم به جلو ببرند. در ادامه شاهد جزئیات بیشتر درباره فناوری جدید این خودروساز آمریکایی باشید.

شاید بارها ایده‌هایی هوشمندانه و کاملاً ضروری به ذهنتان آمده باشد و کنجکاو شده باشید که چرا تا به اینجا هیچ شرکت بزرگی در راستای اجرایی ساختن آن اقدامی نکرده است. شیشه های هوشمند فورد را می‌توان یکی از ایده‌ها دانست که این خودروساز بزرگ آمریکایی اخیراً پتنت آن را به ثبت رسانده است.

فناوری فرمان صوتی پیش‌تر کار رانندگان برای برقراری تماس، پاسخ به پیام‌های متنی و تعیین جهت برای خودروهای خود را آسان کرده است. مطمئناً سیستم کنترل صوتی داخلی خودروها تحولی بزرگ را در تجربه کاربری رانندگان برای همیشه به وجود آورده است و حالا فورد برای بهره‌گیری از فرمان‌های صوتی در خارج از کابین برنامه دارد.

فورد موستانگ Mach-E

به گزارش وب‌سایت Autoevolution، فورد سال‌ها قبل پتنتی را برای یک میکروفون داخل شیشه جلو ثبت کرده بود که اخیراً در دسترس عموم قرار گرفته است. ایده پایه این پتنت این است که داخل شیشه جلوی خودرویی مثل فورد موستانگ Mach-E یک مبدل پیزوالکتریک قرار می‌گیرد تا ارتعاشات تولیدشده به وسیله صدای کاربر را به الگوهایی با قابلیت شناسایی توسط کامپیوتر تبدیل کند.

فورد F-150 لاتنینگ

واضح است که کاربردهای احتمالی این فناوری چه در داخل و چه در خارج از خودرو، بی‌شمارند؛ به‌عنوان مثال، راننده وقتی با دست پُر به سمت فورد F-150 خود می‌آید، می‌تواند بدون اینکه کمترین زحمتی بکشد، فقط با استفاده از صدای خود به خودرو فرمان بدهد تا درب صندوق را باز کند. این شرکت آمریکایی ایده‌های جالب توجه دیگری هم برای این فناوری دارد؛ از جمله امکان باز کردن درب خودرو از طریق کشیدن الگویی روی شیشه یا تشخیص صدا.

شیشه های هوشمند فورد

پتنت شیشه های هوشمند فورد عمدتاً حول محور کاربردهای در زمینه تشخیص صدا می‌چرخد، اما بخش فرمان‌های صوتی بسیار هیجان‌انگیزتر به نظر می‌رسد. این شرکت همچنین به این نکته اشاره کرده که حتی امکان ثبت چندین کاربر در سیستم تشخیص صوتی خودرو مهیا خواهد بود تا در صورت نبود راننده، همراهان آن بتوانند به خودرو دسترسی پیدا کنند.

فضای داخلی فورد F-150 لاتنینگ

شیشه هوشمند فورد با وجود تمام مزایای جذاب خود می‌تواند حفره‌هایی داشته باشد؛ مثلاً سارقان می‌توانند به راحتی با پخش صدای ضبط‌شده راننده به خودروی او دستبرد بزنند. این یکی از نگرانی‌هایی است که در پتنت هیچ راهکاری برای آن مطرح نشده است.

همچنین بخوانید:تکنولوژی چراغ راهنمایی هوشمند فورد، ترافیک را از بین خواهد برد

البته پتنت شیشه های هوشمند فورد مشابه بسیاری از پتنت‌ها فاصله زیادی تا پیاده‌سازی به شکلی کامل در یک خودروی تولید انبوه دارد. از طرفی دیگر، با توجه به سابقه فورد شاید زودتر از حد انتظار شاهد ارائه آن در خودروهای این شرکت باشیم.

منبع :CarBuzzمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.