تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
کد خبر : 35999

شیائومی می ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ معرفی شد

شیائومی می ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ معرفی شد

شیائومی می ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ معرفی شد یکی از گزارش‌های پیشین منبع معروف با نام کاربری دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) اشاره کرده بود که شاهد معرفی یک می ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ نیز خواهیم بود که اکنون در حال بررسی و گذراندن مراحل اولیه است. بنابراین اشاره شده بود که اگر همه‌چیز به خوبی پیش برود، شیائومی به زودی یک دستگاه مجهز به پردازنده مذکور را تحت برند می ۱‍۰ راهی بازار خواهد کرد.
حال پس از گذشت مدت‌ها از انتشار گزارش یاد شده، دیجیتال چت استیشن اظهار کرده که دستگاه مورد بحث مستقیماً رونمایی شده است. طبق جدیدترین پست ویبو (Weibo) این منبع، تمام مشخصات فاش شده پیشین حقیقت داشته‌اند و دستگاه مورد نظر با شباهت بسیاری به شیائومی می ۱۰ پایه (البته به جز پردازنده که این بار شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸۷۰ خواهیم بود)، مدتی بعد راهی بازار محصولات الکترونیک خواهد شد.

شرکت کوالکام مدتی پیش پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ را معرفی کرد که طبق ادعای خودش بیشتر شبیه نسخه «۸۶۵++» همین سری خواهد بود. این پردازنده با وجود معماری ۷ نانومتری خود، کارایی بهتری از اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگو..

شیائومی می ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ معرفی شد

یکی از گزارش‌های پیشین منبع معروف با نام کاربری دیجیتال چت استیشن (Digital Chat Station) اشاره کرده بود که شاهد معرفی یک می ۱۰ مجهز به اسنپدراگون ۸۷۰ نیز خواهیم بود که اکنون در حال بررسی و گذراندن مراحل اولیه است. بنابراین اشاره شده بود که اگر همه‌چیز به خوبی پیش برود، شیائومی به زودی یک دستگاه مجهز به پردازنده مذکور را تحت برند می ۱‍۰ راهی بازار خواهد کرد.

حال پس از گذشت مدت‌ها از انتشار گزارش یاد شده، دیجیتال چت استیشن اظهار کرده که دستگاه مورد بحث مستقیماً رونمایی شده است. طبق جدیدترین پست ویبو (Weibo) این منبع، تمام مشخصات فاش شده پیشین حقیقت داشته‌اند و دستگاه مورد نظر با شباهت بسیاری به شیائومی می ۱۰ پایه (البته به جز پردازنده که این بار شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸۷۰ خواهیم بود)، مدتی بعد راهی بازار محصولات الکترونیک خواهد شد.

گوشی شیائومی Mi 10 پرو

شرکت کوالکام مدتی پیش پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ را معرفی کرد که طبق ادعای خودش بیشتر شبیه نسخه «۸۶۵++» همین سری خواهد بود. این پردازنده با وجود معماری ۷ نانومتری خود، کارایی بهتری از اسنپدراگون ۸۶۵ و اسنپدراگون ۸۶۵+ دارد. با این حال اسنپدراگون ۸۸۸ با معماری ۵ نانومتری خود قوی‌ترین محصول شرکت کوالکام محسوب می‌شود که از همه پردازنده‌های ذکر شده‌، عملکرد بهتری دارد. این پردازنده ۵ نانومتری از زمان معرفی توجهات زیادی را به خود جلب کرده است و چندین تن از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تایید کرده‌اند که در محصولات آینده خود، از آن بهره خواهند برد. موتورولا اج S از معروف‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که به زودی با این پردازنده معرفی خواهد شد.

جزئیات کوالکام اسنپدراگون ۸۷۰

کوالکام در ماه دسامبر ۲۰۲۰ میلادی برتری پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند را باری دیگر در ایالات متحده تثبیت کرد. این شرکت طی مراسم معرفی خود، از قوی‌ترین محصولش موسوم به اسنپدراگون ۸۸۸ رونمایی کرد. این پردازنده جهت کارایی استثنائی خود از هسته‌های آرم کورتکس X1 و کورتکس A78 بهره می‌برد و همچنین همان‌طور که ذکر شد برخلاف نسل پیشین، دارای معماری ۵ نانومتری است.

شیائومی و سامسونگ اولین تولیدکنندگانی هستند که گوشی‌های هوشمند مجهز به این پردازنده‌ها را معرفی کرده‌اند و به زودی شرکت‌های دیگر هم از این فرصت برای رونمایی از پرچم‌دارانشان استفاده خواهند کرد. اسنپدراگون ۸۷۰ با بهره‌گیری از معماری ۷ نانومتری قادر به تولید فرکانسی برابر با ۳.۲ گیگاهرتز است که ما را باری دیگر به یاد عبارت «۸۶۵++» می‌اندازد.

فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی هسته‌های کورتکس A77

این پردازنده که با شمار مدل SM8250 شناخته می‌شود به واسطه ارائه فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی، بالاترین اعداد و ارقام این زمینه را در دنیای گوشی‌های هوشمند به ارمغان آورده است. هسته اصلی اکنون به فرکانس مذکور نسبت به فرکانس ۳.۱ گیگاهرتزی به کار رفته در اسنپدراگون ۸۶۵+ و فرکانس ۲.۹۴ گیگاهرتزی مدل پایه ۸۶۵، ارتقای تقریباً قابل توجهی به شمار می‌آید.

مدل‌های سال پیش این شرکت با توجه به فرکانس هسته اصلی پردازنده ۳.۱۳ گیگاهرتزی هوآوی، کاملاق قافله را واگذار کردند. حال کوالکام در سال جدید میلادی باری دیگر به عنوان «پادشاه اورکلاک» پردازنده‌های گوشی‌های موبایل دست یافته است. این تولیدکننده تراشه‌های موبایل، با استفاده از هسته‌های کایرو ۵۸۵ (که همان هسته‌های آرم کورتکس A77 با مقداری تغییر و ترکیب هستند) در اسنپدراگون ۸۷۰، به رقیب جدی‌تری برای تراشه‌های کایرین تبدیل شده است.

Logo-Snapdragon-870-5G-Mobile-Platform

از آن سو کوالکام برای اطمینان از برتری خود در زمینه گرافیک، از GPU آدرنو ۶۵۰ استفاده می‌کند که سبب ارائه یک کارایی فوق‌العاده مطلوب می‌شود. با این حال هنوز برنامه‌های آینده این شرکت جهت افزایش فرکانس یا تغییرات دیگر برای حفظ برتری در بازار، مشخص نشده است.

پردازنده‌های اسنپدراگون ۸۷۰ از نمایشگرهای ۱۴۴۰p و موارد رده‌بالای دیگری نیز پشتیبانی می‌کند

وقتی بحث به نمایشگر می‌رسد، به راحتی می‌توان ادعا کرد که اسنپدراگون ۸۷۰ قادر به پشتیبانی از یک نمایشگر ۱۴۴۰p، رزولوشن ۴K، نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز (در حالت ۴K حداکثر ۶۰ هرتز) خواهد بود. همانند دیگر فناوری‌های بالارده ذکر شده، پردازنده یاد شده به راحتی از HDR10+ نیز پشیبانی می‌کند. ISP اسپکترا ۴۸۰ دقیقاً همان نسخه‌ای است که در مدل‌های قدیمی‌تر این خانواده اسنپدراگون استفاده شده بود ولی با این حال از دوربین‌هایی تا ۲۰۰ مگاپیکسل، ضبط ویدیوهای ۸K در حالت ۳۰ فریم بر ثانیه یا ۴K در حالت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند

. وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ همراه با صدای aptX و تطبیق‌پذیر از جمله دیگر فناوری‌های در نظر گرفته شده برای پردازنده جدید شرکت کوالکام است. با این وجود برخلاف اسنپدراگون ۸۶۵+ که همراه با FastConncet 6900 استفاده می‌شد و پشتیبانی از وای فای ۶E را ارائه می‌داد، ما نمی‌توانیم چنین قابلیتی را در اسنپدراگون ۸۷۰ ببینیم. همانند دیگر پردازنده‌های بالارده تولیدکننده مذکور، ما شاهد استفاده از یک مودم شبکه ۵G یکپارچه نخواهیم بود و این تراشه جهت ارائه شبکه ۵G از یک پردازنده اسنپدراگون X55 همراه با sub-6 و پشتیبانی از mmWave استفاده خواهد کرد.

در نهایت باید باری دیگر اشاره کرد که موتورولا اج S اولین محصول مجهز به این پردازنده خواهد بود. با این حال انتظار می‌رود که تولیدکنندگان دیگر گوشی‌های هوشمند نظیر اوپو، وان پلاس، شیائومی و حتی iQOO هم به تولید و معرفی محصولاتی مشابه بپردازند؛ برای مثال می‌توان به وان پلاس اشاره کرد که در ادامه سال جاری میلادی از وان پلاس ۹ لایت رونمایی خواهد کرد و احتمالاً شاهد استفاده از همین پردازنده باشیم.

شایعات پیشین گزارش کرده بودند که شاید شاهد استفاده از اسنپدراگون ۸۶۵+ باشیم اما اکنون به نظر می‌رسد که گزینه بهتری در دسترس سران وان پلاس قرار گرفته است. در حقیقت این پردازنده برای شرکت‌های که به دنبال عرضه محصولی بالارده اما به نسبت اقتصادی‌تر هستند، گزینه خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.