تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۸:۱۰
کد خبر : 55899

شیائومی در بازار ساعت‌های هوشمند از اپل پیشی گرفت

شیائومی در بازار ساعت‌های هوشمند از اپل پیشی گرفت

شیائومی در بازار ساعت‌های هوشمند از اپل پیشی گرفتمدت زیادی تا معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل موسوم به اپل واچ سری ۷ باقی نمانده و درست در این زمان حساس، شیائومی موفق شد تا اپل را در بازار ساعت‌های هوشمند پشت سر بگذارد.
گزارش جدید منتشر شده از اطلاعات بازار می‌گوید که شیائومی در سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری موفق شده در بازار ساعت‌های هوشمند با یک اختلاف بسیار کم از اپل پیشی بگیرد.
مطالب مرتبط:گزارش: اپل واچ سری ۷ احتمالاً با تاخیر معرفی خواهد شداپل واچ سری ۷ احتمالاً در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلیمتری معرفی خواهد شدبدین ترتیب شیائومی جایگاه نخست پرفروش‌ترین شرکت در بازار ساعت‌های هوشمند را از آن خود کرده است. در جایگاه دوم این لیست اپل قرار گرفته و پس از آن هواوی و فیت‌بیت قرار دارند. سامسونگ در این لیست در جایگاه آخر قرار گرفته است.
این گزارش اعلام می‌کند که شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری ۸ میلیون ساعت هوشمند به بازار عرضه کرده است. همچنین اپل در این بازه‌ی زمانی ۷.۹ میلیون اپل‌واچ روانه‌ی بازار کرده است.
در اینجا مسئله‌ی زمان‌بندی اهمیت بسیار زیادی دارد. در گزارش کانالیس (Canalys)، به این ..

شیائومی در بازار ساعت‌های هوشمند از اپل پیشی گرفت

مدت زیادی تا معرفی نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل موسوم به اپل واچ سری ۷ باقی نمانده و درست در این زمان حساس، شیائومی موفق شد تا اپل را در بازار ساعت‌های هوشمند پشت سر بگذارد.

گزارش جدید منتشر شده از اطلاعات بازار می‌گوید که شیائومی در سه‌ ماهه‌ی دوم سال جاری موفق شده در بازار ساعت‌های هوشمند با یک اختلاف بسیار کم از اپل پیشی بگیرد.

مطالب مرتبط:

  • گزارش: اپل واچ سری ۷ احتمالاً با تاخیر معرفی خواهد شد
  • اپل واچ سری ۷ احتمالاً در دو سایز ۴۱ و ۴۵ میلیمتری معرفی خواهد شد

بدین ترتیب شیائومی جایگاه نخست پرفروش‌ترین شرکت در بازار ساعت‌های هوشمند را از آن خود کرده است. در جایگاه دوم این لیست اپل قرار گرفته و پس از آن هواوی و فیت‌بیت قرار دارند. سامسونگ در این لیست در جایگاه آخر قرار گرفته است.

این گزارش اعلام می‌کند که شیائومی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری ۸ میلیون ساعت هوشمند به بازار عرضه کرده است. همچنین اپل در این بازه‌ی زمانی ۷.۹ میلیون اپل‌واچ روانه‌ی بازار کرده است.

در اینجا مسئله‌ی زمان‌بندی اهمیت بسیار زیادی دارد. در گزارش کانالیس (Canalys)، به این نکته اشاره شده که شیائومی مدل جدید ساعت‌های هوشمند خود را در سه ماهه‌ی دوم معرفی کرده و این در حالی است که طرفداران اپل‌واچ باید تا پایان ماه برای معرفی سری ۷ این محصول صبر کنند.

شیائومی با پشت سر گذاشتن اپل، موفق شد تا عنوان پرفروش‌ترین برند تولیدکننده‌ی گجت‌های پوشیدنی را در سه‌ ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ از آن خود کند. معرفی و عرضه‌ی دست‌بند هوشمند می اسمارت بند ۶ (Mi Smart Band 6) به تقویت عملکرد شیائومی کمک زیادی کرد. البته باید اشاره کنیم با اینکه هند یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای شیائومی محسوب می‌شود اما این کشور در لیست اولیه‌ی عرضه‌ی جهانی اسمارت بند ۶ نبوده است.

سینتیا چن (Cynthia Chen) تحلیل‌گر کانالیس می گوید:

شیائومی برای عرضه‌ی می بند ۶ که دستگاه قانع کننده‌تری نسبت به نسل قبلی خود است حرکت عاقلانه‌ای انجام داد؛ تغییر سریع تمرکز شیائومی به ساعت‌های پایه‌ای نیز به این شرکت کمک کرد تا فروش ساعت مچی خود را در این سه ماهه ۱.۳ میلیون واحد افزایش دهد.

درهر حال، کانالیس مدل‌های موسوم به بند‌های پایه‌ای (Basic Bands) از جمله نمونه‌های سطح‌پایین‌تر فیت‌بیت و شیائومی را از ساعت‌های هوشمند پیشرفته‌تر مجزا کرده است. اپل در بازار ساعت‌های هوشمند پیشرفته همچنان پیش‌تاز است. سهم کوپترتینویی‌ها از بازار ساعت‌های هوشمند پیشرفته ۳۱.۱ درصد است و تاکنون هیچ برند دیگری موفق نشده در این بازار حتی به اپل نزدیک شود.

سایر برندهای فعال در بازار ساعت‌های هوشمند پیشرفته، سهمی تک رقمی دارند. درحال حاضر سهم هواوی از این بازار ۹ درصد و شیائومی ۵.۷ درصد است.

یکی از مهم‌ترین دلایل برتری اپل در بازار مورد بحث، تمرکز محصولات این شرکت روی قابلیت‌های حوزه‌ی سلامت مثل نظارت بر ضربان قلب است.

شیائومی برترین شرکت بازار ساعت های هوشمند

جیسون لو، مدیر تحقیقات کانالیس می‌گوید:

شرکت‌‌ها به‌دنبال جهشی بزرگ در فناوری‌های ساعت‌های هوشمند هستند. این برندها برای ارتقاء جایگاه خود اصول مهمی مثل تجربه‌ی کاربری و عمر باتری را بهبود می‌بخشند. این شرکت‌ها همچنین رابط کاربری مخصوص خود را توسعه می‌دهند و از اکوسیستم‌های مرتبط برای ارائه‌ی قابلیت‌ها و موارد استفاده‌ی منحصربه‌فرد بهره می‌برند.

وی در ادامه گفته:

توانایی ارائه‌ی ویژگی‌های پیشرفته‌ی ردیابی سلامت و ارائه‌ی داده‌های کاربردی و مفید به کاربران، برندگان و بازندگان را در این بازار از هم متمایز می‌کند.

بنابه اعلام جیسون لو، سرمایه‌گذاری روی حسگرهای سلامتی نسل بعد و الگوریتم‌ها و راه‌کارهای داخلی برای تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند بسیار مهم است. او همچنین اشاره کرده که این شرکت‌ها علاوه بر ارائه‌ی امکاناتی مثل نظارت بر نشان‌گرهای حیاتی، باید برای اطمینان از صحت کارکرد این ویژگی‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنند.

لو همچنین می‌گوید:

فروشندگان ساعت‌های هوشمند باید روی قابلیت‌هایی مثل ارائه‌ی روند‌های سلامتی که شامل جمع‌آوری داده‌ در دراز مدت می‌شود تمرکز کنند تا بتوانند تاثیر سبک زندگی افراد را بر رفاه و سلامت آن‌ها درک کنند.

بر اساس گزارش مورد بحث، انتظار نمی‌رود اپل در ساعت‌های هوشمند اپل‌واچ سری ۷، حسگرهای جدیدی به این محصول اضافه کند. البته گفته می‌شود اپل قصد دارد قابلیت اندازه‌گیری قندخون و فشار خون را در آینده به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند.

منبع: ۹to5mac

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.