تاریخ انتشار : شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ - ۷:۵۷
کد خبر : 57619

شیائومی به ادعای سانسور ارتباطات کاربران گوشی های خود واکنش نشان داد

شیائومی به ادعای سانسور ارتباطات کاربران گوشی های خود واکنش نشان داد

شیائومی به ادعای سانسور ارتباطات کاربران گوشی های خود واکنش نشان داددر پاسخ به ادعای سانسور ارتباطات کاربران توسط گوشی های شیائومی، این شرکت چینی اعلام کرده است ارتباطات کاربران را سانسور نمی‌کند.
روز..

گوشی های شیائومیشیائومی به ادعای سانسور ارتباطات کاربران گوشی های خود واکنش نشان داد

در پاسخ به ادعای سانسور ارتباطات کاربران توسط گوشی های شیائومی، این شرکت چینی اعلام کرده است ارتباطات کاربران را سانسور نمی‌کند.

روز سه شنبه مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی اعلام کرد که قابلیت سانسور نرم افزار گوشی می ۱۰ تی ۵G شیائومی در منطقه اتحادیه اروپا غیر فعال شده اما امکان فعال‌سازی آن از راه دور وجود دارد. سخنگوی شیائومی در واکنش به این ادعا اعلام کرد که ارتباطات کاربران توسط این دستگاه سانسور نمی‌شود. به گفته وی، این شرکت هیچ‌گاه قصد مسدودسازی رفتار شخصی کاربران مانند جست‌وجو، تماس و غیره را نداشته است.

تکذیب سانسور در گوشی های شیائومی

طبق گزارش مرکز امنیت سایبری ملی لیتوانی، اطلاعات گوشی توسط تلفن شیائومی به صورت رمزنگاری شده به سروری در سنگاپور ارسال می‌شود که ضد مقررات دیتای اروپا است. اما سخنگوی شیائومی اعلام کرد که این شرکت از مقررات حفاظت از دیتای عمومی اتحادیه اروپا پیروی می‌کند. بنا بر اعلام معاون وزیر دفاع لیتوانی، گزارش این وزارتخانه به مقامات امنیت سایبری کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا و آمریکا تحویل داده شده است.

طبق این گزارش واژه‌های «تبت را آزاد کنید»، «زنده باد استقلال تایوان» و «جنبش دموکراسی» در اپلیکیشن گوشی های شیائومی مانند مرورگر پیش فرض سانسور می‌شوند. بعد از این که تایوان اعلام کرد نام نماینده این جزیره در لیتوانی، دفتر نمایندگی تایوان نام دارد، در ماه گذشته چین درخواست فراخوانی سفیرش از لیتوانی را ارائه کرد.

نمایندگان تایوان در اروپا و آمریکا از نام شهر تایپه برای مخالفت با ادعای حاکمیت چین بر این شهر استفاده می‌کنند. جک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا هم اشاره به حمایت از دولت لیتوانی در مقابله با فشار چین کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.