تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

شیائومی با ثبت شرکت Xiaomi EV Inc وارد تجارت اتومبیل‌های الکترونیکی شدشیائومی رسماً شرکت Xiaomi EV Inc را به نام خودش ثبت کرده است که خبر از ورود این برند چینی به تجارت اتومبیل‌های الکترونیکی می‌دهد.
..

شیائومی با ثبت شرکت Xiaomi EV Inc وارد تجارت اتومبیل‌های الکترونیکی شد

شیائومی رسماً شرکت Xiaomi EV Inc را به نام خودش ثبت کرده است که خبر از ورود این برند چینی به تجارت اتومبیل‌های الکترونیکی می‌دهد.

شیائومی خبر از ثبت یک شرکت جدید داده است؛ اما این بار نه خبری از فعالیت در صنعت گوشی‌سازی است و نه قصد دارد با این شرکت در حوزه لوازم خانگی فعالیت کند. نام این شرکت Xiaomi EV Inc است و همانطور که از اسمش پیداست، قرار است در حوزه اتومبیل‌های الکترونیکی فعالیت داشته باشد. این خبر چندی بعد از انتشار خبر به خدمت گرفتن DeepMotion از سوی شیائومی به عنوان شرکتی که روی فناوری خودران کار می‌کند، رسانه‌ای شده است.

اینگونه به نظر می رسد که شیائومی با سرمایه‌گذاری هنگفتی در حدود ۱.۵ میلیارد دلار و استخدام بیش از ۳۰۰ کارمند جدید، با جدیت تمام به دنبال فعالیت در این حوزه جدید است. جالب‌تر اینکه غول چینی قصد دارد ۱.۵ میلیارد دلار دیگر را نیز طی ۱۰ سال آینده برای تحقیق و فعالیت، صرف این حوزه کند.

با تمام این تفاسیر شیائومی مشخصاً اعلام نکرده است که بازوی جدید این شرکت مستقیماً قصد دارد به تولید اتومبیل‌های الکترونیکی بپردازد، یا فقط روی تأمین راهکارهای سخت افزاری و نرم افزاری دیگر خودروسازان بزرگ جهان متمرکز خواهد بود.

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل