تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
کد خبر : 72454

شگفت انگیزترین امکانات فورد موستانگ Mach-E که آینده را به تصویر می‌کشند + ویدیو

شگفت انگیزترین امکانات فورد موستانگ Mach-E که آینده را به تصویر می‌کشند + ویدیو

شگفت انگیزترین امکانات فورد موستانگ Mach-E که آینده را به تصویر می‌کشند + ویدیوفورد موستانگ Mach-E یک کراس اوور تمام برقی آمریکایی است که خودروهای الکتریکی دیگر برند‌های اروپایی و آمریکایی را از میدان..

شگفت انگیزترین امکانات فورد موستانگ Mach-E که آینده را به تصویر می‌کشند + ویدیو

فورد موستانگ Mach-E یک کراس اوور تمام برقی آمریکایی است که خودروهای الکتریکی دیگر برند‌های اروپایی و آمریکایی را از میدان خارج می‌کند. این شما و این امکانات حیرت انگیز فورد موستانگ مک ای!

در سال‌های گذشته، شاید فقط شرکت تسلا بود که بر بازار خودروهای الکتریکی آمریکایی حکمرانی می‌کرد. اما اکنون پای شرکت‌های ریشه داری مثل شورلت و فورد هم به این میهمانی باز شده است.

فورد موستانگ Mach-E دقیقا یکی از همین تازه واردهای میهمانی ماست که اولین کراس اوور تمام برقی جمع و جور میشیگانی‌ها (محل دفتر مرکزی فورد در آمریکا) محسوب می‌شود و کمی از سگمنت کراس اوورهای کامپکت هم بزرگ‌تر است. موتورهای الکتریکی با گشتاور ۸۶۰ نیوتن متر و کابین زیبا در کنار قیمت مناسب، همگی باعث شده تا این crossover جذاب آمریکایی، به صدر اخبار برود. اما اجازه دهید تا به جذاب‌ترین ویژگی‌های آن، نگاه دقیق‌تری داشته باشیم.

جذاب‌ترین ویژگی‌های فورد موستانگ Mach-E

۱- «فرانک» جادار با اوریگامی کارآمد

فورد موستانگ Mach-E

کلمه‌ی فرانک، از ترکیب دو لغت “front” به معنای «جلو» و “truck” به معنای «صندوق» خلق شده است. پس می‌توان آن را «صندوق جلو» هم نامید. از آن جایی که پیشرانه‌های درون سوز از خودروهای الکتریکی حذف شده‌اند، این قسمت به یکی از اصول طراحی خودروهای EV تبدیل شده است.

فرانکِ فورد موستانگ Mach-E از طراحی خاصی بهره می‌برد که بیشترین حجم از فضا را به راننده تحویل می‌دهد. همچنین این قسمت، تماما ضد آب بوده. پس در مورد گذاشتن وسایل خیس خود در آن، نگرانی نداشته باشید. به علاوه بد نیست بدانید که این قسمت، حدود ۸۱ لیتر حجم دارد که در کنار فضای ۴۰۲ لیتری صندوق عقب، مجموعا یک فضای حدودا ۵۰۰ لیتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. یعنی معادل صندوق عقب تسلا مدل ایکس آن هم در خودرویی با طول ۴,۷۱۳ میلیمتر!

۲- صندوق عقب برقی با سنسور پا

فورد موستانگ Mach-E

احتمالا فیلم‌هایی از باز شدن درب صندوق عقب خودروها، آن هم با حرکت دادن پا در زیر سپر را دیده‌اید. در سال‌های قبل، این آپشن فقط در خودروهای سوپر لاکچری دیده می‌شد اما فورد قصد دارد که آن را به تمام خودروهای جدید خود بیاورد. به هر حال شاید این موضوع در نگاه اول، کمی خنده دار به نظر برسد اما وقتی که با دست پر از یک مرکز خرید بیرون می‌آیید و نمی‌توانید صندوق عقب را با دست‌ خود باز کنید، متوجه ضرورت آن خواهید شد.

۳- اینجا خبری از دستگیره‌های درب نیست!

فورد موستانگ Mach-E

در سال‌های اخیر، با طراحیِ دست گیره‌های درب «پاپ آپ» آشنا شده بودیم. این دستگیره‌ها، در داخل درب خودرو قرار می‌گرفتند و با فشار یک دکمه، از بدنه خارج می‌شدند. اما فورد ترجیح داده است تا آینده را به خودروهای امروزی بیاورد. اجازه دهید تا در ابتدا، به سراغ ویدیویی از عملکرد درب‌های این خودرو برویم.

بر روی درب‌های فورد موستانگ Mach-E، هیچ خبری از دستگیره‌های قدیمی یا جدید نیست. در واقع فقط یک دکمه لمسی در کنار یک دوربین تشخیص چهره و یک صفحه نمایش عددی دیجیتال بر روی قاب درب‌ها، تمام چیزی است که برای ورود به خودرو، به آن‌ها نیاز خواهید داشت. دوربین نصب شده بر روی درب با نزدیک شدن به خودرو و داشتن کلید کی لس یا گوشی سینک شده با خودرو، حضور شما را تشخیص می‌دهد. در مرحله‌ی بعدی می‌توانید با فشار دادن کلید لمسی، درب‌های خودرو را باز کنید اما اگر فرد احتیاط کاری هستید، فورد برنامه‌های دیگری هم دارد.

فورد موستانگ Mach-E

بر روی قاب درب راننده، یک صفحه نمایش عددی دیجیتال وجود دارد که می‌توانید از آن، به عنوان رمز عبور استفاده کنید. این قسمت، از برنامه‌های رمزگذاری مختلفی تشکیل شده است و می‌توانید با قرار دادن یک کد چهار رقمی، فشار دادن دو یا سه دکمه به صورت همزمان یا نگه داشتن آن‌ها برای چند ثانیه‌ی مشخص یا روش‌های بیشمار دیگر که هرکدام سخت‌تر می‌شوند، رمز ورود خود را تنظیم کنید. به علاوه، برنامه‌ی «فورد پس» (Ford pass) هم اینجاست تا باز کردن درب‌های خودرو به صورت ریموت را به شما هدیه دهد که در ادامه، بیشتر با “Fordpass” آشنا خواهیم شد.

۴- رابط کاربری رانندگی خودکار «کروز آبی»

فورد موستانگ Mach-E

مگر می‌شود که به سمت خودروهای الکتریکی برویم و از امکانات اتوپایلوت صحبت نکنیم؟ سیستم رانندگی خودروکار اختصاصی فورد، “blue cruise” نام دارد که طبق ادعای این شرکت، تست‌هایی به طول حدود یک میلیون کیلومتر را پشت سر گذاشته است تا بتواند به مشتریان آن‌ها، خدمت کند. این سیستم بر روی ۱۰ مورد از خودروهای مختلف فورد (هر کدام تقریبا ۱۰۷ هزار کیلومتر) آزمایش شده و طبق گزارش‌های بدست آمده، تمامی تست‌ها با موفقیت به پایان رسیده‌اند.

فورد موستانگ Mach-E

سیستم بلو کروز به رانندگان اجازه می‌دهد تا رانندگی بدون دست را تجربه کنند. در عین حال، یک دوربین تشخیص چهره و سنسورهای پیشرفته‌ای برای سنجش حالتِ راننده در پشت فرمان خودرو قرار گرفته‌اند تا در صورت احساس خواب آلودگی یا هر اتفاق دیگری، اقدامات لازم را انجام دهند و از هوشیار بودن راننده، اطمینان حاصل نمایند. این کار در خودروهای مثل تسلا مدل Y، با تکان دادن فرمان توسط راننده در هر چند دقیقه صورت می‌گرفت که به گفته‌ی بسیاری از خریداران، بعد از چند ماه به یک ویژگیِ آزاردهنده تبدیل می‌شود.

به علاوه خریداران فورد موستانگ Mach-E برای دریافت آپدیت‌های جدید سیستم بلو کروز، نیازی ندارند تا به نمایندگی‌های فورد مراجعه کنند چرا که این سیستم، از قابلیت «آپدیت از طریق هوا» یا همان “OTA” هم بهره می‌برد.

۵- پروفایل‌های اختصاصی برای هر فرد

فورد موستانگ Mach-E

مموری صندلی، مموری آینه و … دیگر قدیمی شده است. شما می‌توانید با تنظیم پروفایل مخصوص به خود در فورد موستانگ Mach-E، می‌توانید کابین اختصاصی خود را داشته باشید. این تنظیمات، شامل موارد زیر می‌شود:

  • تنظیم صندلی
  • آینه‌های بغل و آینه وسط
  • سیستم تهویه هوا به صورت مجزا برای هر کانال
  • سیستم صوتی

به علاوه بد نیست بدانید که بر خلاف روش سنتی مموری‌های خودرو که برای انتخاب آن‌ها باید حتما داخل کابین قرار می‌گرفتید، پروفایل‌های فورد موستانگ Mach-E را می‌توان به صورت ریموت و از طریق «فورد پس» هم انتخاب کرد. پس پروفایل خود را در داخل خانه انتخاب کنید و زمانی که به خودرو می‌رسید، با یک کابین اختصاصی روبه رو شوید. اما اگر حوصله استفاده از اپلیکیشن‌ها و یا دکمه‌های پروفایل کابین را ندارید، فقط کافی است که بر روی صندلی راننده بنشینید و با دستورهای صوتی، پروفایل اختصاصی خود را فرا بخوانید.

۶- دستیار هوشمند پارک در فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E

معمولا در زمانی‌هایی که در یک خیابان شلوغ، به دنبال جای پارک می‌گردید، تمامی سرنشینان بسیج می‌شوند تا یک فضای خالی را پیدا کنند. سنسورها و دوربین‌های فورد موستانگ Mach-E، دقیقا وظیفه‌ی این سرنشینان را ایفا خواهند کرد. همچنین این سنسورها با نقشه‌های آنلاین ترافیکی هم هماهنگ هستند که می‌توانند سرعت پیدا کردن جای پارک را افزایش دهند.

اما این تمام ماجرا نیست. این سیستم قادر است تا پارک عمودی و دوبله را به صورت تمام اتوماتیک انجام دهد و اگر جای پارک خیلی تنگ و کوچک باشد، می‌توانید از خودرو پیاده شوید و سپس با ریموت اپلیکیشنی فورد، عملیات پارک کردن را به عهده بگیرید. همچنین خارج شدن از پارک هم به وسیله‌ی همین فرایند، قابل دستیابی است. متاسفانه بحران جهانی کمبود تراشه باعث شده تا فورد، دستیار هوشمند پارک را از روی برخی از فوردهای موستانگ Mach-E حذف کند اما خریداران می‌توانند با پرداخت ۳۲۵ دلار، این سیستم را به صورت رزرو داشته باشند تا پس از پایان یافتن این مسئله، آن را به خودرو الکتریکی خود بیاورند.

۷- فورد پس (Fordpass)

فورد موستانگ Mach-E

تا اینجای کار، تقریبا با وظایف «فورد پس» آشنا شده‌ایم اما اجازه دهید تا آن را به صورت اختصاصی هم معرفی کنیم. «فورد پس»، اپلیکیشن اختصاصی خودروهای هوشمند برقی فورد است که تقریبا دو سالی می‌شود که به بازار آمده. در ادامه به تمامی قابلیت‌های آن، نگاهی خواهیم داشت. البته توجه داشته باشید که تمامی موارد زیر، جزو قابلیت‌های ریموت «فورد پس» محسوب می‌شوند.

  • باز کردن و قفل کردن خودرو
  • روشن کردن و خاموش کردن خودرو
  • پارک کردن و از پارک خارج کردن
  • اطلاع از میزان شارژ و هزینه‌های شارژ در ماه
  • مصرف انرژی خودرو در مسافرت‌های مختلف
  • شعاع حرکتی باقی‌مانده

البته شرکت فورد به طرفداران قول داده است تا به زودی، قابلیت‌های دیگری را هم به این اپلیکیشن اضافه کند. پس بعید نیست که در آینده، شاهد هماهنگی «فورد پس» با جاده‌ها یا خانه‌های خریداران باشیم.

۸- سیستم دستیار کنترل ۳۶۰ درجه

فورد موستانگ Mach-E

سیستم «کوپایلوت» ۳۶۰ درجه فورد، تقریبا تمام تجهیزات مورد نیاز برای یک رانندگی ایمن را فراهم می‌کند. امکانات این سیستم، شامل موارد زیر می‌شود:

  • دوربین پیشرفته عقب با قابلیت دید در شب
  • دستیار باقی ماندن بین خطوط و هشدار خارج شدن از خطوط
  • سیستم نوربالای اتوماتیک
  • رادار نقطه کور
  • ترمز اضطراری خودکار
  • سیستم کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی
  • کروز کنترل تطبیقی و هماهنگ با سیستم مسیریاب

۹- پکیج نرم افزار سینک ۴

فورد موستانگ Mach-E

یکی از موارد دیگری که در اکثر خودروهای فورد دیده می‌شود، پکیج نرم افزاری “SYNC 4” است. این سیستم شامل یک صفحه نمایش دیجیتال ۸ تا ۱۵.۵ اینچی (به انتخاب خریدار) می‌شود که می‌تواند از کنترل سیستم صوتی تا تنظیم سیستم تهویه هوا و کنترل تمامی اجزای کابین را بر عهده بگیرد. همچنین لازم به گفتن نیست که با سرویس‌های محبوبی مثل اندروید اتو، اپل کارپلی و از همه مهم‌تر، با «فورد پس» هم هماهنگی دارد. به علاوه تمامی اطلاعات مربوط به سیستم باتری و موتورهای الکتریکی هم در این قسمت، نمایش داده می‌شود.

۱۰- ایستر اگ‌های فورد موستانگ Mach-E

فورد موستانگ Mach-E

همه‌ی ما قبول داریم که فورد موستانگ Mach-E، یک خودرو الکتریکی فوق العاده جذاب است اما از آن جایی که فورد قصد دارد تا نام این کراس اوور خوش ساخت را بر سر زبان‌ها بیندازد، چند ویژگی جذاب و مخفی را در آن قرار داده است که خریداران را شگفت زده خواهد کرد.

در کنار درب جایگاه شارژ، عبارت «اسب‌های الکتریکی فورد اینجا زندگی می‌کنند» را خواهید یافت که دیدن آن، واقعا خنده دار و جذاب است. همچنین زمانی که با گوشی سینک شده‌ی خود به سمت فورد موستانگ Mach-E می‌روید، علامت «اسب معروف فورد» توسط چراغ‌های زیر آینه بغل، بر روی زمین نقش می‌بندد. در ادامه می‌توانید ویدیو نمایش لوگو فورد توسط پروژکتورهای موستانگ Mach-E را تماشا کنید.

شاید این موارد بر روی فروش خودرو یا قدرت آن تاثیری نداشته باشند اما کاملا می‌توانند تا بخشی از خستگی‌های یک روز یکنواخت و کسالت بار را از بین ببرند.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

موستانگ Mach-E، آخرین هدیه‌ فورد به ناوگان پلیس نیویورک است + ویدیو

عجیب‌ترین خودروهایی که باور نمی‌کنید توسط آمریکا ساخته شده باشد

نسخه ۶ چرخ فورد برانکو با نام «اسب سیاه» معرفی شد

منبع :slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.