تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۰۶
کد خبر : 38954

شکایت از ایلان ماسک به خاطر یک توییت از وی

شکایت از ایلان ماسک به خاطر یک توییت از وی

شکایت از ایلان ماسک به خاطر یک توییت از ویتوییت ایلان ماسک بار دیگر برای او و سهامدارانش دردسر ایجاد کرد. این بار، او و هیئت مدیره تسلا درگیر یک پرونده قضایی که توسط یک سرمایه‌گذار ناراضی به جریان درآمده است، هستند که ادعا می‌کند برخی از توییت‌های مدیر عامل شرکت، توافق نامه ماسک با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را در سال ۲۰۱۹ نقض کرده است.
توییت ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ باعث ضرر بسیار زیاد به سهام تسلا شدبرای کسانی که شاید به یاد نداشته باشند، از اوایل سال ۲۰۱۸، مدیر عامل تسلا توئیت کرد که اگر قیمت سهام به ۴۲۰ دلار برای هر سهم برسد، وی خصوصی‌سازی این شرکت را در نظر می‌گیرد و با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده معامله می‌کند. پس از انتشار این توییت، ایلان ماسک با مجموعه‌ای از ادعا‌های کلاهبرداری توسط او و شرکت وی شد. همانطور که شواهد موجود نشان داد، وی هیچ گونه جزئیات مالی برای حمایت از خبری که منتشر کرده بود نداشت که باعث شد وی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به توافق برسد و در این توافق، ماسک و تسلا ۲۰ میلیون دلار ضرر کردند. در معامله حاصله همچنین ماسک مستلزم اس..

شکایت از ایلان ماسک به خاطر یک توییت از وی

توییت ایلان ماسک بار دیگر برای او و سهامدارانش دردسر ایجاد کرد. این بار، او و هیئت مدیره تسلا درگیر یک پرونده قضایی که توسط یک سرمایه‌گذار ناراضی به جریان درآمده است، هستند که ادعا می‌کند برخی از توییت‌های مدیر عامل شرکت، توافق نامه ماسک با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده را در سال ۲۰۱۹ نقض کرده است.

توییت ایلان ماسک در سال ۲۰۱۸ باعث ضرر بسیار زیاد به سهام تسلا شد

برای کسانی که شاید به یاد نداشته باشند، از اوایل سال ۲۰۱۸، مدیر عامل تسلا توئیت کرد که اگر قیمت سهام به ۴۲۰ دلار برای هر سهم برسد، وی خصوصی‌سازی این شرکت را در نظر می‌گیرد و با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده معامله می‌کند. پس از انتشار این توییت، ایلان ماسک با مجموعه‌ای از ادعا‌های کلاهبرداری توسط او و شرکت وی شد. همانطور که شواهد موجود نشان داد، وی هیچ گونه جزئیات مالی برای حمایت از خبری که منتشر کرده بود نداشت که باعث شد وی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به توافق برسد و در این توافق، ماسک و تسلا ۲۰ میلیون دلار ضرر کردند. در معامله حاصله همچنین ماسک مستلزم استعفا از سمت ریاست شرکت برای حداقل سه سال شد. وی همچنین ملزم تعیین کمیته‌ای مستقل شد که برای سرکوب هرگونه ارتباط عمومی است که ممکن است مربوط به سهامداران باشد، از جمله توییت‌های بدون پشتوانه و حاوی اطلاعات نادرست.

این اولین باری نیست که توییت ایلان ماسک باعث دردسر برای او و شرکتش می‌شود

ایلان ماسک - بورینگ کمپانی Boring Company

اما، همانطور که هرکسی که توییتر ماسک را دنبال کند می‌تواند گواهی دهد، آن توییت‌های بد به جایی نرسیدند. این موضوع دادخواست اخیر چیس‌گریتی علیه ماسک است. این سرمایه‌گذار گفت که رفتار مرتباً نامنظم مدیرعامل در توییتر برابر با ضرر میلیون‌ها دلار برای او و تجارت و سرمایه‌اش است. پس از تصمیم مقدماتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، هیئت مدیره سهامداران تسلا و خود شرکت تسلا نیز به عنوان متهم به دلیل عدم کنترل ماسک منصوب شد.

شایان ذکر است که اندکی پس از رسیدن به توافق مقدماتی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده علیه ماسک بار دیگر و به خاطر یک توییت از وی بحث و جدال درباره برنامه تولید سالانه تسلا را شروع کرد که باعث شد کمیته از قاضی بخواهد ادعای کلاهبرداری ایلان ماسک را از موارد موجود حذف کند. این درخواست در همان زمان به دادگاه ارسال شد ولی با این حال توییت‌های بد ایلان ماسک ادامه خواهند یافت. یکی از موارد مرسوم ذکر شده در دادخواست‌گریتی شامل توییت ماسک در قیمت سهام تسلا بسیار بالا در ماه مه سال ۲۰۲۰ بود که باعث شد قیمت سهام تسلا تقریبا ۱۳ میلیارد دلار سقوط کند.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.