تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
کد خبر : 585359

شکار یک کوسه فوق العاده عجیب در سواحل استرالیا

شکار یک کوسه فوق العاده عجیب در سواحل استرالیا

شکار یک کوسه فوق العاده عجیب در سواحل استرالیا یک کوسه فوق العاده عجیب با ظاهر منحصربه‌فرد، چشم‌های برآمده و دندان‌های تیز و بیرون زده مشاهده شد. این کوسه توسط ماهیگیری در سواحل استرالیا شکار شده است. یک ماهیگیر در استرالیا توانست یک کوسه شگفت انگیز آب‌های عمیق را با ظاهر عجیب و منحصربه‌فرد شکار

شکار یک کوسه فوق العاده عجیب در سواحل استرالیا

یک کوسه فوق العاده عجیب با ظاهر منحصربه‌فرد، چشم‌های برآمده و دندان‌های تیز و بیرون زده مشاهده شد. این کوسه توسط ماهیگیری در سواحل استرالیا شکار شده است.

یک ماهیگیر در استرالیا توانست یک کوسه شگفت انگیز آب‌های عمیق را با ظاهر عجیب و منحصربه‌فرد شکار کند. این کوسه دارای دندان‌های تیز و چشم‌های درشت بیرون زده است و به همین دلیل بحث‌هایی درباره این خصوص به وجود آمد که این کوسه مرموز متعلق به چه گونه‌ای است. یک کاربر فیس بوک با نام Trapman Bermagui که ماهیگیر ساکن سیدنی استرالیا است، در روز 12 سپتامبر عکاسی را منتشر کرد که به گفته او، چهره یک کوسه فوق العاده عجیب آب های عمیق را نشان می‌دهد که در عمق 650 متری آب شکار شده بود.

این کوسه ظاهری متمایز با پوستی خشن، بینی نوک تیز، چشمان درشت و مجموعه‌ای از دندان‌های تیز بیرون زده دارد. در عرض دو روز، پست این ماهیگیر در فیس بوک بیش از 250 کامنت و حدود 1400 لایک به دست آورد. کاربران نظرهای متفاوتی درباره ظاهر این کوسه داشتند. به عنوان مثال یکی از کاربران نوشت ظاهر این کوسه متعلق به ماقبل تاریخ به نظر می‌رسد. ماهیگیر استرالیایی در صحبت با نیوزویک توضیح داد این یک کوسه سخت‌پوست است که به عنوان گونه‌ای از کوسه سگی – dog shark نیز شناخته می‌شود. این کوسه‌ها عمدتا در اعماق بیش از 600 متری آب زندگی می‌کنند و ما معمولا آنها را در زمستان صید می‌کنیم.

این کوسه فوق العاده عجیب متعلق به چه گونه‌ای است؟

دین گرابز، معاون مدیر تحقیقات آزمایشگاه ساحلی و دریایی دانشگاه ایالتی فلوریدا در این باره می‌گوید در تحقیقات خود در اعماق دریا، تعداد زیادی از این کوسه‌ها را در خلیج مکزیک و باهاما مشاهده کردیم. آنها از اعماق 740 تا 1160 متری آب آمده بودند که کمی عمیق‌تر از مورد مشاهده شده توسط ماهیگیر استرالیایی بوده است. به گفته این محقق، این موجودات در خانواده Somniosidae یا کوسه‌های خواب‌آلود و همان خانواده کوسه گرینلند هستند، اما بدیهی است که گونه‌های بسیار کوچک‌تری محسوب می‌شوند.

با توجه به توضیحات این گونه در وبسایت موسسه تحقیقات گرمسیری اسمیتسونیان، سگ ماهی‌ها پوست خشن، دهان کوتاه و لب‌های کلفتی دارند و اندازه آنها معمولا به 120 سانتی‌متر می‌رسد و عمدتا تا اعماق 1500 متری آب پیدا می‌شوند. کریستوفر لو، استاد و مدیر آزمایشگاه کوسه لانگ بیچ در دانشگاه ایالتی کالیفرنیا نیز دیدگاه متفاوتی در این باره ارائه کرد. او می‌گوید به نظر من این کوسه شبیه به یک کوسه بادبادک‌باله (Kitefin Shark) در آب‌های عمیق است که در آب‌های نزدیک استرالیا شناخته شده است. اگرچه او خاطرنشان کرد که در تصویر منتشر شده نمی‌تواند کل بدن یا اندازه کوسه را ببیند و به همین دلیل نمی‌توان اظهار نظر دقیقی درباره آن داشت. وی اضافه کرد ما همیشه گونه‌های جدیدی از کوسه های آب های عمیق را کشف می‌کنیم که بسیاری از آنها خیلی شبیه به یکدیگر هستند.

تصویری از این کوسه که در وبسایت موسسه تحقیقات کوسه موجود است، شباهت زیادی به تصویر منتشر شده توسط ماهیگیر استرالیایی دارد و چشمان درشت، لب‌های کلفت و پوزه صاف آن قابل مشاهده است. این موسسه اعلام کرده این کوسه‌ها آب‌های عمیق را ترجیح می‌دهند و در نزدیکی بستر دریا تا عمق 1800 متری در اقیانوس اطلس، هند و اقیانوس آرام زندگی می‌کنند.

در هر صورت، عکس این کوسه فوق العاده عجیب نشان می‌دهد که دریاها و اقیانوس‌ها مکان‌های مرموز و متنوعی هستند. یکی از کاربران فیس بوک توصیف جالبی در این باره داشت و گفت در آن پایین، سیاره دیگری در اعماق دریا وجود دارد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.