تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
کد خبر : 64616

شکار ویدیویی بسیار دیدنی از عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان توسط یک عکاس نجومی

شکار ویدیویی بسیار دیدنی از عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان توسط یک عکاس نجومی

شکار ویدیویی بسیار دیدنی از عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان توسط یک عکاس نجومی یک عکاس نجومی ویدیویی را از عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان به ثبت رساند. در ادامه می‌توانید این ویدیو بسیار دیدنی ر..

شکار ویدیویی بسیار دیدنی از عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان توسط یک عکاس نجومی

یک عکاس نجومی ویدیویی را از عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان به ثبت رساند. در ادامه می‌توانید این ویدیو بسیار دیدنی را تماشا کنید.

اتان گون (Ethan Gone)، یک عکاس نجومی آماتور هنگام ثبت تصویر از یک سحابی توانست ویدیویی را از مسیر حرکتی تلکسوپ فضایی جیمز وب به سمت نقطه لاگرانژی ۲ به ثبت برساند. در واقع این عکاس نجومی برای ثبت تصویری از سحابی آمریکای شمالی و سحابی روزت به خارج از شهر رفته بود، اما هنگام مشاهده تلکسوپ جیمز وب تصمیم گرفت ویدیویی از مراحل عبور آن در آسمان را ثبت کند که نتیجه کار بسیار دیدنی شد.

ویدیو عبور تلسکوپ جیمز وب در آسمان

این عکاس تصاویر مربوط به جیمز وب را با تلسکوپ Celestron مدل RASA 8، دوربین حرفه‌ای تک رنگ ZWO ASI183MM، پایه استقرار استوایی iOptron CEM40 و فیلتر ۱۲ نانومتری Astronomik H-alpha به ثبت رساند. همچنین در این ویدیو از پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب حدود ۲۶ ساعت گذشته بود و این عکاس توانست آن را هنگام عبور از کنار یک سحابی واقع در نزدیکی ستاره نظام (Alnilam) و درخشان‌ترین ستاره کمربند جبار شکار کند.

گفتنی است ناسا تلکسوپ فضایی جیمز وب را به کمک آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی کانادا توسعه داده و به عنوان جایگزین هابل به فضا فرستاده است تا تصاویر بسیار دقیقی را از کیهان به ثبت برساند. ناسا اعلام کرد این تلسکوپ می‌تواند درک ما از کیهان را تغییر داده و اسرار هستی را برملا سازد.

منبعpetapixelمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.