تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۸:۳۵
کد خبر : 62885

شوم ترین گجت تاریخ بشر ساخته شد؛ کپسولی برای خودکشی!

شوم ترین گجت تاریخ بشر ساخته شد؛ کپسولی برای خودکشی!

شوم ترین گجت تاریخ بشر ساخته شد؛ کپسولی برای خودکشی!شوم ترین گجت تاریخ بشر یک کپسول خودکشی است. کپسول سارکو برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند به صورت خود خواسته به زندگیشان پایان دهند.
در سال ۲۰۲۰ حد..

شوم ترین گجت تاریخ بشر ساخته شد؛ کپسولی برای خودکشی!

شوم ترین گجت تاریخ بشر یک کپسول خودکشی است. کپسول سارکو برای افرادی ساخته شده که می‌خواهند به صورت خود خواسته به زندگیشان پایان دهند.

در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۳۰۰ نفر با استفاده از خدمات دو سازمان اصلی مسئول اتانازی در سوئیس یعنی Exit و Dignitas به زندگی خود پایان دادند. در روش کنونی از سدیم پنتوباربیتال مایع استفاده می‌شود که سبب می‌شود فرد تنها پس از ۲ تا ۵ دقیقه به خواب رفته و بعد از آن نیز به یک کما عمیق فرو رود. پس از مدت زمان کمی نیز مرگ فرا می‌رسد؛ اما کپسول خودکوشی سارکو روش متفاوتی را انتخاب کرده است.

کپسول خودکشی سارکو

دکتر فیلیپ نیچک، سازنده استرالیایی این کپسول در رابطه با ماهیت و نحوه کار سارکو توضیحاتی را ارائه کرد. در واقع ما با یک کپسول ساخته شده با استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی طرف هستیم که از داخل توسط فردی که می‌خواهد خودکشی کند، فعال می‌شود.

کپسول خودکشی

این کپسول را می‌توان در هر مکانی که فرد بخواهد استفاده کرد؛ حال این مکان می‌تواند در محوطه یک مرکز مربوط به اتانازی (به‌مرگی)‌ باشد یا در یک فضای دنج و ایده‌آل.

برای این کار فرد ابتدا وارد کپسول شده و دراز می‌کشد. به گفته سازنده این کپسول خیلی راحت است. سپس از فرد متقاضی چند سوال پرسیده می‌شود و هنگامی که به آنها جواب دادند، می‌توانند دکمه داخل کپسول را برای فعال کردن مکانیزم خودکشی فشار دهند. این کپسول می‌‌تواند در مدت ۳۰ ثانیه سطح اکسیژن هوای داخل را از ۲۱ درصد به ۱ درصد برساند.

قبل از اینکه فرد بی‌هوش شود، کمی احساس سرگیجه خواهد کرد و شاید هم احساس سرخوشی به وی دست دهد. در این روش مرگ به دلیل نبود اکسیژن و کربن دی‌اکسید رخ خواهد داد و در آن فرد به هیچ‌وجه احساس خفگی یا اضطراب نخواهد کرد. اگر در یک محیط بسته سطح اکسیژن به ۱ درصد برسد، تنها حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه پس از بی‌هوش شدن مرگ فرا خواهد رسید.

در حال حاضر دو نمونه از این کپسول خاص ساخته شده است و نمونه سوم نیز در حال آماده‌سازی در هلند است. اگر همه‌چیز بر اساس برنامه تیم سازنده پیش برود، در سال میلادی آینده این کپسول در سوئیس استفاده خواهد شد.

کپسول خودکشی

اولین نمونه از سارکو از ماه سپتامبر ۲۰۲۱ در موزه Spulchral Culture آلمان در معرض نمایش قرار گرفته است و تا ماه آگوست ۲۰۲۲ نیز در آنجا خواهد بود. ظاهرا نمونه دوم خیلی از نظر ظاهری جذاب نیست.

همچنین برخی از پروژه‌های جانبی سارکو به خاطر همه‌گیری کرونا به تاخیر افتاده‌اند. به عنوان مثال شرکت سازنده به دنبال توسعه یک دوربین در داخل کپسول است تا به فرد متقاضی اجازه دهند با افراد بیرون ارتباط برقرار کند. از این دوربین می‌توان برای ثبت رضایت فرد نیز استفاده کرد.

دکتر فیلیپ همچنین در رابطه با مزایای روش جدید نسبت به مدل‌ قبلی نیز توضیح داد. وی گفت که در حال حاضر برای تجویز سدیم پنتوباربیتال باید یک پزشک حضور داشته باشد و پزشک دیگری نیز باید وضعیت روانی فرد را تایید کند؛ اما آنها می‌خواهد هرگونه ارزیابی روانپزشکی را از پروسه حذف کنند و اختیار را به صورت کامل به خود فرد دهند.

در مرگ با استفاده از کپسول خودکشی سارکو، هوش مصنوعی وضعیت روانی فرد را ارزیابی خواهد کرد. پس از اینکه ارزیابی آنلاین انجام شد،‌ فرد کدی را برای دسترسی به سارکو دریافت می‌کند.

نظر شما درباره این کپسول خودکشی و به طور کلی درباره مرگ خود خواسته چیست؟

منبع :Swissinfoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.