تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
کد خبر : 584339

شورلت سیکر رسما در چین معرفی شد؛ کراس اور 180 اسب بخاری آمریکایی/چینی + ویدیو

شورلت سیکر رسما در چین معرفی شد؛ کراس اور 180 اسب بخاری آمریکایی/چینی + ویدیو

شورلت سیکر رسما در چین معرفی شد؛ کراس اور 180 اسب بخاری آمریکایی/چینی + ویدیو شورلت سیکر یک کراس اور 180 اسب بخاری و ارزان است که به صورت اختصاصی برای بازار خودرو چین طراحی شده. در ادامه به صورت کامل با Chevrolet Seeker آشنا خواهد شد. تقریبا اوایل فروردین ماه بود که وب سایت

شورلت سیکر رسما در چین معرفی شد؛ کراس اور 180 اسب بخاری آمریکایی/چینی + ویدیو

شورلت سیکر یک کراس اور 180 اسب بخاری و ارزان است که به صورت اختصاصی برای بازار خودرو چین طراحی شده. در ادامه به صورت کامل با Chevrolet Seeker آشنا خواهد شد.

تقریبا اوایل فروردین ماه بود که وب سایت وزارت صنعت چین از همکاری ابر شرکت‌های سایک و جنرال موتورز در راستای ساخت یک کراس اور ارزان قیمت و انحصاری برای بازار چین خبر داد. این خودرو، سیکر یا همان جستجوگر نام دارد و با رنگ زرد خود، حسابی حس و حال کامارویی بودن را به خریداران چینی القا می‌کند. اما پیش از رسیدن به بحث‌های فنی و نگاهی دقیق به تمام جزئیاتی که تا این لحظه از جدیدترین محصول SAIC – GM ‌‎ می‌دانیم، با ما همراه باشید تا برای اولین بار، تیزر رسمی معرفی این کراس اور جمع و جور و فوق العاده اقتصادی را مشاهده کنیم.

نگاهی به شورلت سیکر

هرچند که این کراس اور کوچک و زیبا با پسوند اقتصادی معرفی شده است اما ظاهر آن، به هیچ وجه چنین چیزی را نشان نمی‌دهد. زمانی که از رو به رو به آن نگاه می‌کنید، نوار کرومی زیبایی را می‌بینید که با طرح دو پره و ممتد خود، چراغ‌های LED اصلی را از هدلایت‌ها و هواکش مشبک جدا کرده است و در پایین‌ترین بخش سپر، لیپ مشکی رنگی را خواهیم داشت.

شورلت سیکر
شورلت سیکر

این لیپ در قامت یک فلاپ پلاستیکی، به گلگیرها رفته است و بعد از رینگ‌های 5 پره 18 اینچی، یک طرح زیبا را در اختیار رکاب‌ها قرار می‌دهد. ستون‌ها و آینه‌های بغل مشکی رنگ به همراه ریل‌های سقفی و سقف پانارومیک دو تکه هم اینجا هستند تا چهره‌ای لوکس را در اختیار شورلت سیکر قرار دهند.

کراس اور chevrolet seeker

هنر چینی‌ها و آمریکایی‌ها، یکی از زیباترین و در عین‌ حال، ساده‌ترین طراحی‌های 2022 را به نمای عقبی آورده است. چرا‌غ‌های خطر بزرگ و دوپره‌ای که تا روی گلگیر امتداد پیدا کرده‌اند، اسپویلر سقفی و آنتن کوسه‌ای به همراه دیفیوزر مشکی و مه شکن‌ها، همه و همه دست به دست یکدیگر داده‌اند تا شورلت را در کشور چین، سربلند کنند. در انتهای این بخش به ابعاد (غیر رسمی) سیکر نگاهی خواهیم داشت و از آن جایی که این خودرو در سگمنت کراس اور کامپکت طراحی شده است، فقط با 4537 میلی متر طول، 1823 میلی متر عرض و 1564 میلی متر ارتفاع طرف هستیم و وزن آن هم در حالت خالص به زیر 1400 کیلوگرم می‌رسد.

طراحی کابین با نمایشگرهای دوال اسکرین

شورلت سیکر

ترکیب اتاق شورلت سیکر، واقعا در پیدا کردن هویت خود دچار مشکل است. از طرفی نمایشگرهای دوال اسکرین 10.4 اینچی با فلاپ‌های اختصاصی و فرمان اسپرت D کات را داریم که معمولا در خودروهای گران قیمت پیدا می‌شوند و زمانی که کمی دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، اهرم دنده با طراحی سنتی و کلیدهای فیزیکی برای سیستم تهویه هوای دو کاناله اتوماتیک، موجی از ناامیدی را در سراسر اتاق پخش می‌کنند. دو جالیوانی، یک شارژر وایرلس، پورت USB C و درگاه برق 12 ولت DC به همراه کلیدهای ترمز پارک برقی و حالت‌های رانندگی و تنظیمات گیربکس هم در قسمت کنسول وسطی به چشم می‌آیند.

شورلت سیکر

همچنین بد نیست بدانید که نمایشگر سیستم مولتی مدیا، تقریبا 9 درجه به سمت راننده انحراف دارد که باعث دید و دسترسی بهتر او می‌شود. همچنین این نمایشگر از سیستم عامل اختصاصی “Xiaoxue” و قابلیت‌ آپدیت OTA هم بهره می‌برد و نیازی نیست که به وجود سرویس‌های اپل کارپلی و اندروید اتو هم اشاره کنیم. به علاوه صندلی‌های ردیف جلو، برقی هستند و با تنظیم 10 نقطه‌ای و قابلیت گرم کن و سرد کن طراحی‌ شده‌اند.

کراس اور chevrolet seeker

سیستم صوتی اختصاصی شورلت یعنی “Tune Dynamic” هم کابین ساکت شورلت سیکر را واقعا شلوغ و پر سر و صدا خواهد کرد. همچنین بد نیست بدانید که این سیستم صوتی به صورت اختصاصی و توسط مجموعه سایک – جنرال موتورز ساخته شده و شورلت سیکر اولین محصولی است که از آن استفاده می‌کند.

مشخصات فنی و قیمت شورلت سیکر

کراس اور chevrolet seeker

در زیر کاپوت این کراس اور جمع و جور آمریکایی – چینی، یک پیشرانه 4 سیلندر خطی توربو شارژ یا همان پیشرانه معروف ” LP5 EcoTec I4 ” را داریم که 180 اسب بخار را (احتمالا) از طریق یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته CVT راهی چرخ‌های جلویی می‌کند. همچنین نهایت سرعت آن در حدود 205 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. همچنین گفته می‌شود که نسخه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید این نسخه هم به زودی معرفی خواهند شد و شاید در آینده‌ای نزدیک، حتی تریم تمام برقی سیکر را هم در خیابان‌های چین ببینیم.

شورلت سیکر

در پایان باید گفت که این خودرو در حال حاضر فقط برای بازار شلوغ و رقابتی چین طراحی شده است و شاید هیچ وقت رنگ خیابان‌های آمریکا را به خود نبیند. این موضوع واقعا می‌تواند هر کسی را ناراحت کند چرا که طبق شایعات شنیده شده، قیمت آن فقط 12 هزار دلار خواهد بود و طبق پیش بینی‌های انجام شده، می‌توان حدس زد که Seeker تا ابتدای مهر ماه امسال، رسما وارد بازار شود. همچنین حدس می‌زنیم که کروز کنترل تطبیقی، سیستم هشدار خروج از بین خطوط، ترمزهای اضطراری و دوربین 360 درجه، رادار نقطه کور، دوربین دنده عقب و سنسورهای پارک هم بخشی از امکانات سیکر 2022 باشند.

کراس اور chevrolet seeker

کراس اور chevrolet seeker
کراس اور chevrolet seeker

به علاوه بد نیست اشاره کنیم که در بعضی از تصاویر لو رفته از شورلت سیکر، شاهد حضور یک تریم اختصاصی و اسپرت با نام RS بودیم که احتمالا تفاوت این تریم با نسخه معمولی، فقط در طراحی ظاهری باشد و مشخصات فنی تمام نسخه‌ها، ثابت باقی بمانند.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

سهول آیپائو – Aipao یا E50A Pro؛ نگاهی به سدان برقی جدید جک با سیستم‌های خودران هواوی

شورلت کلرادو استورم ۲۰۲۳، با چهره‌ای خشن، بهترین انتخاب آفرودرها است + ویدیو

نگاهی به جیلی کول ری فیس لیفت ۲۰۲۳، کراس اور ۱۸۱ اسب بخاری چینی‌ها با ظاهری جدید

شاسی بلند برقی آواتار 011 MMW رونمایی شد؛ حاصل همکاری چانگان، هواوی و CATL

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.