تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کد خبر : 11248

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شد

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شد

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شد رئیس حوزه هنری شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را رستاخیز عظیم دل‌ها خواند و تصریح کرد: این شهادت، صاحبان فطرت پاک را به خود متوجه کرد و وضعیت مردم و کشور را در حوزه معنوی و احساسی نشان داد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه فراخوان یادمان «سردار ایران» و «۱۷۶ کبوتر مهاجر» با هدف گرامیداشت خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۷۶ شهید حادثه هواپیمای اوکراین و ایجاد یک نگاه نو و جهان‌بینی جدید در بین اهالی شعر و فرهنگ و هنر به همت دانشگاه سوره و با مشارکت حوزه هنری، سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.
محسن‌ مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه گفت: هنر زمانی ارزشمند است که با انسان‌ها همدردی کند و خودش را متعهد به حقیقت بداند.
وی با تأکید بر این موضوع که شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شده است ادامه داد: این شهادت، صاحبان فطرت پاک را به خود متوجه کرد و وضعیت مردم و کشور را در حوزه معنوی و احساسی نشان داد که خود سرمایه عظیمی برای تاریخ کشور به حساب می‌..

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شد

رئیس حوزه هنری شهادت سپهبد قاسم سلیمانی را رستاخیز عظیم دل‌ها خواند و تصریح کرد: این شهادت، صاحبان فطرت پاک را به خود متوجه کرد و وضعیت مردم و کشور را در حوزه معنوی و احساسی نشان داد.

شهادت سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شد – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم اختتامیه فراخوان یادمان «سردار ایران» و «۱۷۶ کبوتر مهاجر» با هدف گرامیداشت خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۷۶ شهید حادثه هواپیمای اوکراین و ایجاد یک نگاه نو و جهان‌بینی جدید در بین اهالی شعر و فرهنگ و هنر به همت دانشگاه سوره و با مشارکت حوزه هنری، سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه در تالار مهر حوزه هنری برگزار شد.

محسن‌ مؤمنی‌شریف، رئیس حوزه هنری ضمن خوشامدگویی به حاضران در جلسه گفت: هنر زمانی ارزشمند است که با انسان‌ها همدردی کند و خودش را متعهد به حقیقت بداند.

وی با تأکید بر این موضوع که شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی منجر به رستاخیز عظیمی در دل‌ها شده است ادامه داد: این شهادت، صاحبان فطرت پاک را به خود متوجه کرد و وضعیت مردم و کشور را در حوزه معنوی و احساسی نشان داد که خود سرمایه عظیمی برای تاریخ کشور به حساب می‌آید.

مؤمنی‌شریف با اشاره به ادبیات کهن و ذکر این نکته که پهلوانان و جوانمردان، عصاره فضائل ملت‌ها هستند، گفت: شهید سپهبد قاسم سلیمانی به خوبی نشان داد که چنین است و نگهبان مرزهای کشور خود و فراتر از آن بود.

مهران هوشیار، معاونت فرهنگی دانشگاه سوره، نیز در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: یادمان «سردار سلیمانی» را با هدف پاسداشت مجاهدت‌های او و «۱۷۶ کبوتر مهاجر» را با هدف حفظ یاد این شهیدان برگزار کردیم. این یادمان در بخش تجسمی(طراحی پوستر، نشان و عکس) پذیرای ۲۱۵ اثر که شامل ۱۴۷ اثر در بخش عکاسی، ۶۸ اثر در حوزه گرافیک و ۲۶۰ اثر ادبی در بخش شعر «پرواز تا خورشید» از سراسر کشور بود که از این تعداد، ۶۱ اثر تجسمی، ۳۰ قطعه عکس، هشت نشان و ۲۳ پوستر انتخاب شدند و قرار است قطعات ادبی در نسخه‌ای به همت شهرداری منطقه ۱۰ تهران به چاپ برسد.

سردار سلیمانی انسانی تمدن‌ساز بود

محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره، نیز در سخنانی شهادت قاسم سلیمانی را دلیل محکمی بر قدرت تمدن ایرانی-اسلامی دانست و تصریح کرد: چیزی که تمدن‌ها می‌سازند و بر اساس آن قضاوت می‌شوند، آدم‌هایی است که تربیت کرده‌اند.

ساعی هدف این فراخوان را گرامیداشت نقطه عطفی دانست که در تاریخ پدید آمده است و گفت: اگر محور «وحدت» در جامعه وجود داشته باشد، تکثر و آزادی منجر به همدلی و سود جمعی می‌شود، در غیر این صورت جامعه دچار زیان خواهد شد.

علی داوودی، مدیر دفتر شعر حوزه هنری، نیز در سخنانی گفت: نمی‌توانم لفظ «شهید» را برای سردار سلیمانی به‌کار ببرم، چرا که هنوز شهادت ایشان را باور نمی‌کنم.

داوودی در این مراسم، همچنین اشعاری را درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و شهید سلیمانی خواند. در این مراسم هنرمندانی همچون رضا وحیدزاده، اسما سجادی‌پویا، محمدرضا طهماسبی، محمدحسین نجفی، میلاد عرفان‌پور و حسن خسروی‌وقار اشعار خود را اجرا کردند.

در بخش اهدای جوایز در حوزه شعر، محمدرضا طهماسبی مقام اول، اسما سجادی‌‌پویا مقام دوم و حسن خسروی‌وقار مقام سوم را کسب کردند و از محمدرضا وحیدزاده، محمدحسین نجفی و فائزه زرافشان تجلیل شد.

در حوزه عکس نیز مهدی آقابابایی مقام اول، حمیدرضا علی‌پور مقام دوم و فاطمه تحریری زنگنه مقام سوم را کسب کردند و از مهدی رمضانی، ناصر افشاری و ابراهیم صفریان تجلیل شد.

در حوزه گرافیک نیز امیر خادم‌شریف مقام اول، احمد خان‌بابایی مقام دوم و حسن منظوری مقام سوم را کسب کردند و از سیده الهام صالحی، مریم صابری و ناصر زارعی تجلیل شد.

حاج قاسم! تو فرمانده قلب ملتی بودی

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.