تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۵:۰۹
کد خبر : 48160

شناسایی «جلوه های معلمی»/نقش آفرینی معلمان در دوران کرونا

شناسایی «جلوه های معلمی»/نقش آفرینی معلمان در دوران کرونا

معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد شناسایی «جلوه های معلمی»/نقش آفرینی معلمان در دوران کرونا معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شناسایی جلوه های معلمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: ..

معاون وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد

شناسایی «جلوه های معلمی»/نقش آفرینی معلمان در دوران کرونا

شناسایی «جلوه های معلمی»/نقش آفرینی معلمان در دوران کرونا

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شناسایی جلوه های معلمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح امسال برای اولین بار اجرا و از خودارزیابی معلمان آغاز شد و به داوری در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور رسید. در اولین مرحله ۲.۵ ترابایت اطلاعات از معلمان جمع آوری شد که باید مستندسازی شود.

به گزارش ایسنا، علی الهیار ترکمن در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش باجمعی از فرهنگیان سراسر کشور که از شبکه شاد پخش شد با بیان اینکه هرساله برنامه های مشخصی برای بزرگداشت مقام معلم طراحی و اجرا کرده ایم که به طرق مختلف به اطلاع معلمان رسیده است گفت: به جد باور داریم یک هفته در سال برای تجلیل از مقام معلم نمی تواند کافی باشد و این مهم باید هر روز سال به علت نقش والایی که معلم در جامعه دارد صورت گیرد و هرچه در راستای اعتلای مقام معلم تلاش کنیم باز هم کم است و در حد مقام والای وی نخواهد بود.

وی افزود: بزرگترین هدف ستاد بزرگداشت مقام معلم دادن محتوای علمی به برنامه های مرتبط با تجلیل معلمان است. فصل الخطاب این مهم، فرمایشات مقام معظم رهبری در یازدهم شهریورماه سال گذشته در جمع مدیران کل آموزش و پرورش است. ایشان سه سطح را برای حفظ شان و تکریم معلمان تعیین کردند که خود معلم، ستاد وزارتخانه و دستگاه های فرهنگی مربوطه به ویژه رسانه ملی از این جمله اند. برنامه های ما در هفته معلم نیز انعکاس تلاش ها و قدردانی از زحمات معلمان است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به شناسایی جلوه های معلمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: این طرح امسال برای اولین بار اجرا و از خودارزیابی معلمان آغاز شد و به داوری در سطح مدرسه، منطقه، استان و کشور رسید که گامی در این زمینه بود. در اولین مرحله دو و نیم ترابایت اطلاعات از معلمان جمع آوری شد که باید مستندسازی شود و به طور ویژه در اختیار معلمان دیگر قرار گیرد. یکی از بزرگترین دستاوردهای هفته معلم را معرفی الگوهایی از معلمان برای معلمان دیگر می دانیم.

الهیار با اشاره به تلاش معلم و نقش آفرینی آنها در شرایط خاص ناشی از بیماری گفت: معلمان یک وضعیت منحدم شده ای را مجدد بازآرایی کردند و توانستند از توقف فرایند آموزش جلوگیری کنند تا آموزش مانند سابق در دسترس همه باشد.

به گفته وی، بعد از اجرای برنامه های نمادین هفته معلم، پیگیری های خود را در موارد ذکر شده ادامه خواهیم داد و می خواهیم که استان ها نگاه ویژه داشته باشند تا بتوانیم دستاوردهای معلمان را مستندسازی کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.