تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۴۳
کد خبر : 41886

شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر

شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر

شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از شناسایی ۳۰۴ مورد ابتلای جدید در روز گذشته در استان بوشهر خبر داد.
سعید کشم..

شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر

شناسایی بیش از ۳۰۰ مورد مثبت کرونا در استان بوشهر

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر از شناسایی ۳۰۴ مورد ابتلای جدید در روز گذشته در استان بوشهر خبر داد.

سعید کشمیری در مورد وضعیت کرونایی شهرستان های استان بوشهر گفت: چهار شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و دشتستان به رنگ نارنجی بوده که از این شهرستان ها دیروز، ۱۴ فروردین ماه شهرستان بوشهر به وضعیت قرمز کرونایی تبدیل شد.

وی بیان کرد: در شرایطی که رنگ شهرستان به قرمز تغییر رنگ می دهد باید تمامی پاساژها و بازارها، برنامه های آموزشی، مراسم اجتماعی و مذهبی همه به صورت کامل در شهرستان بوشهر تعطیل شوند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر تصریح کرد: در شرایط خطر و قرمز کنونی باید رفت و آمدها کم شده و مردم تا حد امکان از منازل خارج نشوند.

کشمیری با بیان شناسایی ۳۰۴ مورد ابتلای جدید در روز گذشته به بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر اظهار کرد: اگر ۱۰ نفر از اطرافیان هر کدام از این افراد مورد بررسی قرار گیرند، باید از ۳۰۰۰ نفر تست گرفته شود و اگر این روند همچنان رو به افزایش باشد تعداد افراد بیشتری را درگیر کرده و موارد بستری و مرگ و میر در استان سیر صعودی پیدا خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن توصیه به همه مردم استان و خصوصاً ۴ شهرستان گناوه، دیلم، دشتستان و بوشهر که در وضعیت خطرناک نارنجی ‌و قرمز قرار دارند، افزود: افرادی که به مسافرت رفته اند در منزل بمانند.

وی عنوان کرد: هم استانی های شریف هرگونه مراسم اعم از شادی یا عزا برگزار نکنند چون با برگزاری مراسم یعنی افراد بدون ماسک و فاصله در کنار همدیگر نشسته و احتمال انتقال بیماری در این وضعیت بیشتر می شود.

دبیر ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: منشا اصلی بیماری در خانواده و دورهمی های برگزار شده در تعطیلات است که به مرور خود را با افزایش موارد بستری نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در استان بوشهر تصریح کرد: در صورت داشتن علایم خفیف بیماری کرونا شرایط قرنطینه را رعایت نمایید و سریعا به پزشک یا مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته کرونا مراجعه کرده و درمان را شروع کرده تا وارد فاز شدید بیماری نشوید.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.