تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۵:۱۳
کد خبر : 68355

شلبی کبرا جدید با بدنه ۴۰ کیلویی و ۸۰۰ اسب بخار، ۱.۲ میلیون دلار قیمت دارد

شلبی کبرا جدید با بدنه ۴۰ کیلویی و ۸۰۰ اسب بخار، ۱.۲ میلیون دلار قیمت دارد

شلبی کبرا جدید با بدنه ۴۰ کیلویی و ۸۰۰ اسب بخار، ۱.۲ میلیون دلار قیمت داردنسخه ویژه جدید خودروی کلاسیک شلبی کبرا با بدنه ۴۰ کیلویی، قدرت ۸۰۰ اسب بخار و تزئینات الماس، یک عتیقه به معنای واقعی است.

در ..

شلبی کبرا جدید با بدنه ۴۰ کیلویی و ۸۰۰ اسب بخار، ۱.۲ میلیون دلار قیمت دارد

نسخه ویژه جدید خودروی کلاسیک شلبی کبرا با بدنه ۴۰ کیلویی، قدرت ۸۰۰ اسب بخار و تزئینات الماس، یک عتیقه به معنای واقعی است.

در دنیای خودرو، کمتر کسی به اندازه کارول شلبی مورد تحسین و احترام است. شرکت او، شلبی امریکن را همه برای تولید خودروهای عجیب و غریب و شگفت‌انگیز می‌شناسند؛ از فورد موستانگ شلبی GT500 گرفته تا نسخه‌های پرفورمنس فورد اف-۱۵۰ رپتور. با این حال، خودروی افسانه‌ای شلبی کبرا را می‌توان معروف‌ترین محصول این شرکت بر شمرد.نسخه ویژه شلبی کبرا

شلبی بر پایه رودستر AC Ace، کبرا را توسعه داد. این موشک به تمام معنا که مجهز به یک پیشرانه V8 بود، در مسابقات US Road Racing Championship درخشان ظاهر شد. این روزها نسخه‌های مختلفی از این خودرو با قیمت چند میلیون دلاری دست به دست می‌شوند. حالا به مناسبت ۶۰ سالگی شلبی امریکن، فروشگاه Classic Recreations مستقر در ایالات اوکلاهامای آمریکا ۱۰ نسخه ویژه از شلبی کبرا با بهره‌گیری از فیبر کربن می‌سازد. این نسخه ویژه که Diamond Edition نام دارد، دارای بدنه ۴۰ کیلویی و پیشرانه ۸۰۰ اسب بخاری است و با قیمت ۱.۲ میلیون دلار در دسترس قرار می‌گیرد.

نسخه ویژه شلبی کبرا

نسخه ویژه شلبی کبرا از پیشرانه ۵ لیتری Gen 3 Coyote از «فورد پرفورمنس» (Ford Performance) بهره می‌برد و جهت دستیابی به قدرت ۸۰۰ اسب بخار، به یک سوپرشارژر VMP نیز مجهز شده است. قدرت پیشرانه با استفاده از گیربکس دستی ۶ سرعته T56 Magnum به محور عقب منتقل می‌شود. در حال حاضر ارقام مربوط به عملکرد این خودرو مشخص نیست، ولی بدنه سبک و پیشرانه قدرتمند آن بدون شک چشمگیر هستند.

نسخه ویژه شلبی کبرا

کبرا Diamond Edition از سیستم تعلیق مجزا در عقب با کمک فنر در محور عقب و جلو بهره می‌گیرد. سیستم ترمز آن نیز با کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و کالیپرهای ۴ پیستونه در عقب، ساخته Wilford است. این نسخه جذاب از کبرا از چرخ‌های Forgeline و تایرهای BF Goodrich برخوردار است.

علی‌رغم اینکه نسخه ویژه شلبی کبرا اجازه تردد در خیابان‌ها را نخواهد داشت، Classic Recreations به فضای داخلی آن بی‌توجه نبوده و قصد ارائه ترکیب جذابی از چرم نرم، فرمان چوبی، تزئینات کروم و صفحه آمپر خودروهای عضلانی کلاسیک را دارد.

همچنین بخوانید:

تماشا کنید؛ رژه خودروهای کلاسیک در سنفرانسیکو، دوران شکوه خودروسازی آمریکا

هر ۱۰ دستگاه از این نسخه ویژه شلبی کبرا دارای یک نشان منحصر به فرد با روکش الماس به همراه امضای کارول شلبی روی داشبورد برای یادبود خواهند بود. بی‌شک ۱.۲ میلیون دلار قیمت بالایی برای یک خودرو، خصوصاً خودرویی است که مجاز به تردد در خیابان نیست. با وجود این، با میزان دقت و مهارت در ساخت، عملکرد تضمین‌شده و انحصاری‌بودن این محصول، قطعاً افرادی حاضر به پرداخت چنین مبلغی برای آن خواهند بود.

در ادامه تصاویر بیشتری را از نسخه ویژه شلبی کبرا با نام Diamond مشاهده می‌کنید:

نسخه ویژه شلبی کبرا
نسخه ویژه شلبی کبرا
نسخه ویژه شلبی کبرا

منبع :CarBuzz

۸۰۰ اسب بخار-شلبی-کبرا-ادای احترام-یک-۱-۲-میلیون-زیبایی- خواهد بود

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.