تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۹:۱۲
کد خبر : 68932

شرکت ZTE از نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 در جهان با پشتیبانی از ۵G رونمایی کرد

شرکت ZTE از نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 در جهان با پشتیبانی از ۵G رونمایی کرد

شرکت ZTE از نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 در جهان با پشتیبانی از ۵G رونمایی کردشرکت زد تی ای، نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 را رونمایی کرد. مودم ZTE MC888 Flagship دیتای ۴G و ۵G را با بالاترین سرعت به وای فای..

شرکت ZTE از نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 در جهان با پشتیبانی از ۵G رونمایی کرد

شرکت زد تی ای، نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 را رونمایی کرد. مودم ZTE MC888 Flagship دیتای ۴G و ۵G را با بالاترین سرعت به وای فای تبدیل می‌کند.

هرچند هنوز هم میزان دسترسی کاربران به دو فناوری Wi-Fi 6 و ۶E به سطح مطلوبی در سال ۲۰۲۲ نرسیده است، اما کمپانی ZTE یک قدم فراتر رفته و در رویداد کنگره جهانی موبایل بارسلونا از نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 در جهان پرده برداری کرده است.

روتر تجاری Wi-Fi 7 این شرکت ZTE MC888 Flagship نام دارد. این یک روتر از نوع Wi-Fi 7 5G CPE است که دیتا سیم کارت ۴G LTE / 5G را دریافت می‌کند و آن را برای استفاده کاربران به سیگنال‌های وای فای تبدیل می‌کند. معمولاً این دستگاه‌ها در مراکزی مثل بیمارستان‌ها، کارخانجات و خانه‌های ویلایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مودم‌ها باعث صرفه‌جویی در هزینه و کنار زدن دردسرهای نصب کابل‌های فیبر نوری در مناطقی که کابل‌کشی انجام نشده می‌شوند.

به خود محصول باز می‌گردیم. روتر زد تی ای از فرکانس‌های زیر ۶ گیگاهرتز و mmWave پشتیبانی می‌کند، در حالی که فناوری آنتن هوشمند X زد تی ای را هم به خدمت گرفته است. گفته می‌شود این پرقدرت‌ترین فناوری تقویت آنتن در جهان با قدرت ۱۰dBi است. این نخستین فناوری آنتن کمکی در جهان برای دستیابی به انتقال آنتن mmW با توان بالا نیز هست. در بالای روتر تجاری Wi-Fi 7 زد تی ای یک نمایشگر LED نیز تعبیه شده که می‌تواند به صورت لحظه‌ای تغییرات سیگنال شبکه را به نمایش بگذارد. در عین حال دستگاه به صورت خودکار می‌چرخد و به دنبال سیگنال‌های mmWave می‌گردد تا بتواند بالاترین سرعت اینترنت تا ۱۰ گیگابیت را به دست بیاورد.

سریع‌ترین راهکار وای فای ۷ در جهان

در حال حاضر رکورد سریع‌ترین راهکار وای فای ۷ جهان متعلق به این محصول تجاری است که از فرکانس‌های ۲.۴/۵/۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و اگر هر سه فرکانس با توان واقعی خود در دسترس باشند، می‌تواند سرعتی تا ۱۹ گیگابایت بر ثانیه را نیز فراهم کند. و از آنجا که روتر ZTE از نسل جدید فناوری بی‌سیم وای فای بهره می‌برد، بسیاری از امکانات مهم آن از جمله پهنای باند ۳۲۰ مگاهرتزی، قابلیت MLO و ۴K QAM را نیز در بر می‌گیرد که اطمینان می‌دهد ۲۵۶ کاربر می‌توانند به شبکه وای فای متصل شده و از سرعت پایدار و بسیار زیاد لذت ببرند. نسل جدید وای فای در پوشش‌دهی سیگنال‌ها نیز وسیع‌تر است که می‌تواند اجازه دهد کاربران بیشتری به صورت همزمان به شبکه متصل شوند.

نخستین روتر تجاری Wi-Fi 7 برند ZTE

این مودم روتر از نمای بیرونی شبیه یک موشک فضایی آینده‌نگرانه است. البته ZTE همین قصد را هم داشته است. چرا که برای طراحی حلقه‌ی فلزی بالای این روتر از پیشرانه به کار رفته روی موشک‌ها الهام گرفته شده است. سه نوار LED با قابلیت تغییر رنگ در اطراف بدنه آن قرار گرفته‌اند و یک نمایشگر گرد لمسی هم در بالای این مودم است که می‌تواند تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را رقم بزند.

زد تی ای می‌گوید روتر ZTE MC888 Flagship تا پایان سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد و کاربران می‌توانند برای اتصال کامپیوترهای شخصی، تلویزیون‌های هوشمند و استریم ویدیوهای ۸K از آن استفاده کنند. البته انتظار می‌رود از آنجا که این نخستین مودم روتر تجاری جهان با فناوری وای فای ۷ است، قیمت بسیار بالایی نیز داشته باشد.

منبع :gizmochina

zte-wi-fi-7-5g-cpe-mwc-2022

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.