تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۳۷
کد خبر : 51685

شرکت نواواکس از تولید واکسن کرونا با ۹۰ درصد اثربخشی خبر داد

شرکت نواواکس از تولید واکسن کرونا با ۹۰ درصد اثربخشی خبر داد

شرکت نواواکس از تولید واکسن کرونا با ۹۰ درصد اثربخشی خبر داد شرکت داروسازی نواواکس (Novavax) اعلام کرد که واکسن کرونای این شرکت ۹۰ درصد کارایی لازم برای مقابله با بیماری کووید۱۹ را دارد. واکسن نواواکس برخلاف واکسن‌هایی که هم‌اکنون در دسترس هستند بر پایه پروتئین ساخته شده و پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا را مستقیماً وارد بدن می‌کند تا بدن بعد از تزریق واکسن شروع به تولید آنتی‌بادی‌های لازم برای مقابله با بیماری بکند.
مطالب مرتبط: امکان تزریق واکسن کووپارس به عنوان دوز دوم واکسن‌های وارداتی
اولین مقاله علمی از واکسن کووایران منتشر شد
تولید ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان آذر
نواواکس واکسن خود را روی حدود ۳۰ هزار نفر در آمریکا و مکزیک تست کرده است. این افراد کسانی بودند که به‌طور رندوم برای دریافت این واکسن و یک واکسن دارونما (پلاسیبو) ثبت‌نام کرده بودند. در این مطالعه، ۷۷ مورد ابتلا به کووید۱۹ وجود داشت که ۱۴ مورد واکسن مذکور را دریافت کردند و ۶۳ مورد دیگر واکسن دارونما را دریافت کردند. شدت بیماری در هر ۱۴ موردی که واکسن نواواکس را دریافت کردند از نوع خفیف بود، اما شدت بیماری در ا..

شرکت نواواکس از تولید واکسن کرونا با ۹۰ درصد اثربخشی خبر داد

شرکت داروسازی نواواکس (Novavax) اعلام کرد که واکسن کرونای این شرکت ۹۰ درصد کارایی لازم برای مقابله با بیماری کووید۱۹ را دارد. واکسن نواواکس برخلاف واکسن‌هایی که هم‌اکنون در دسترس هستند بر پایه پروتئین ساخته شده و پروتئین‌های اسپایک ویروس کرونا را مستقیماً وارد بدن می‌کند تا بدن بعد از تزریق واکسن شروع به تولید آنتی‌بادی‌های لازم برای مقابله با بیماری بکند.

مطالب مرتبط:

  • امکان تزریق واکسن کووپارس به عنوان دوز دوم واکسن‌های وارداتی

  • اولین مقاله علمی از واکسن کووایران منتشر شد

  • تولید ۳۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان آذر

نواواکس واکسن خود را روی حدود ۳۰ هزار نفر در آمریکا و مکزیک تست کرده است. این افراد کسانی بودند که به‌طور رندوم برای دریافت این واکسن و یک واکسن دارونما (پلاسیبو) ثبت‌نام کرده بودند. در این مطالعه، ۷۷ مورد ابتلا به کووید۱۹ وجود داشت که ۱۴ مورد واکسن مذکور را دریافت کردند و ۶۳ مورد دیگر واکسن دارونما را دریافت کردند. شدت بیماری در هر ۱۴ موردی که واکسن نواواکس را دریافت کردند از نوع خفیف بود، اما شدت بیماری در افرادی که واکسن دارونما را دریافت کردند در ۱۰ مورد از نوع متوسط و در ۴ مورد از نوع شدید بود.

تست‌های نواواکس همزمان با شیوع نوع آلفای ویروس کرونا در انگلیس و سپس در آمریکا شروع شد. نتایج این تست‌ها نشان دادند که واکسن این شرکت در برابر نوع آلفای این ویروس مقاوم است. این نتایج مشابه نتایج به دست آمده در تست‌های کلینیکی نواواکس بود که در انگلیس انجام شده بودند. تست‌های کلینکی این واکسن حدود ۸۹ درصد کارایی را برای آن نشان داده بودند.

واکسن کرونا نواواکس

آمریکا هم‌اکنون سه واکسن کرونا را تایید کرده است و تعداد کافی از این واکسن‌ها را برای واکسینه کردن کل جمعیت خود ذخیره کرده است. نواواکس می‌گوید که قصد دارد واکسن خود را برای تایید، تا پاییز امسال به سازمان‌های بهداشتی آمریکا و سایر کشورهای دنیا بفرستد. تا آن موقع، سازمان غذا و داروی آمریکا ممکن است واکسن‌های فایزر/بایون‌تک و مدرنا را تایید کامل بکند.

اگر تا آن موقع، سازمان غذا و داروی آمریکا واکسن‌های فوق را تایید کند، در این صورت نواواکس ممکن است نتواند مثل آن‌ها برای واکسن خود مجوز اضطراری دریافت کند؛ چراکه این مجوز فقط در مواقعی صادر می‌شود که هیچ واکسن تاییدشده‌ای برای مقابله با یک بیماری وجود نداشته باشد. با این‌حال، استنلی اریک (Stanley Erck) مدیرعامل نواواکس در مصاحبه با نیورک تایمز گفته است که از آنجاییکه این شرکت از مدت‌ها قبل در حال مذاکره با سازمان غذا و داروی آمریکا است شاید بتواند مجوز اضطراری از این سازمان دریافت کند..

البته نواواکس در بهار امسال با مشکلاتی در رابطه با ساخت واکسن خود روبه‌رو شد که همین موضوع باعث به وجود آمدن تاخیر در ارایه به‌موقع واکسن و اخذ مجوزهای لازم شد. این شرکت هم‌اکنون یک قرارداد با کواکس (COVAX) برای تامین ۱.۱ میلیارد دوز واکسن برای کشورهای با درآمد کم و متوسط دارد.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.