تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
کد خبر : 36354

شایعات و پیش‌بینی‌های مرتبط با آکیولس کوئست ۳

شایعات و پیش‌بینی‌های مرتبط با آکیولس کوئست ۳

شایعات و پیش‌بینی‌های مرتبط با آکیولس کوئست ۳ ظاهراً یک هدست واقعیت مجازی آکیولس جدید که احتمالاً دارای نام آکیولس کوئست ۳ خواهد بود، در دست ساخت قرار دارد و این موضوع توسط مدیرعامل فیس‌بوک یعنی مارک زاکربرگ در گزارش درآمد ژانویه این شرکت تائید شده است.
اگرچه در حال حاضر جزئیات محصول جدید آکیولس به‌طور رسمی تائید نشده است، اما زاکربرگ به سرمایه‌گذاران گفت:
ما در حال کار بر روی یک محصول سخت‌افزاری جدید که متناسب با ویژگی‌های پلتفرم آکیولس است، هستیم. بنابراین، محتوایی مخصوص آکیولس کوئست ۲ باید با نسخه بعدی سازگار باشد. پس ما قصد داریم تا پایه‌های واقعیت مجازی آکیولس را محکم‌تر کنیم.
این گفته باعث می‌شود که تصور کنیم این شرکت در حال کار بر روی نسخه جدیدتر آکیولس کوئست ۲ است. این هدست واقعیت مجازی است که توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌عنوان بهترین هدست واقعیت مجازی تاکنون عنوان شده است.
البته اطلاعات در مورد این پروژه جدید بسیار کم است ولی در ادامه به بررسی موارد احتمالی و انتظارات از آکیولس کوئست ۳ می‌پردازیم.
تاریخ عرضه آکیولس کوئست ۳ نباید انتظار داشت که آکیولس کوئست ۳ در زمانی زودت..

شایعات و پیش‌بینی‌های مرتبط با آکیولس کوئست ۳

ظاهراً یک هدست واقعیت مجازی آکیولس جدید که احتمالاً دارای نام آکیولس کوئست ۳ خواهد بود، در دست ساخت قرار دارد و این موضوع توسط مدیرعامل فیس‌بوک یعنی مارک زاکربرگ در گزارش درآمد ژانویه این شرکت تائید شده است.

اگرچه در حال حاضر جزئیات محصول جدید آکیولس به‌طور رسمی تائید نشده است، اما زاکربرگ به سرمایه‌گذاران گفت:

ما در حال کار بر روی یک محصول سخت‌افزاری جدید که متناسب با ویژگی‌های پلتفرم آکیولس است، هستیم. بنابراین، محتوایی مخصوص آکیولس کوئست ۲ باید با نسخه بعدی سازگار باشد. پس ما قصد داریم تا پایه‌های واقعیت مجازی آکیولس را محکم‌تر کنیم.

این گفته باعث می‌شود که تصور کنیم این شرکت در حال کار بر روی نسخه جدیدتر آکیولس کوئست ۲ است. این هدست واقعیت مجازی است که توسط بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌عنوان بهترین هدست واقعیت مجازی تاکنون عنوان شده است.

البته اطلاعات در مورد این پروژه جدید بسیار کم است ولی در ادامه به بررسی موارد احتمالی و انتظارات از آکیولس کوئست ۳ می‌پردازیم.

تاریخ عرضه آکیولس کوئست ۳

نباید انتظار داشت که آکیولس کوئست ۳ در زمانی زودتر از سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود چراکه آکیولس کوئست ۲ در اکتبر ۲۰۲۰ و تنها یک سال و نیم پس از نسخه اصلی یعنی آکیولس کوئست معرفی و به بازار عرضه شد. بنابراین، انتظار می‌رود که آکیولس کوئست ۳ نیز از جدول زمانی مشابه پیروی کند.

البته ظاهراً فیس‌بوک اشتیاق خاصی درباره گسترش استفاده از سرگرمی‌های واقعیت مجازی دارد پس نباید از معرفی و عرضه نسخه جدید آکیولس کوئست در سال ۲۰۲۳ تعجب کرد.

مشخصات احتمالی و انتظارات از آکیولس کوئست ۳

با توجه به پیشرفت‌ها و بهبودهای انجام‌شده در آکیولس کوئست ۲ نسبت به نسل پیشین، انتظار می‌رود که آکیولس کوئست ۳ به‌عنوان یک هدست واقعیت مجازی با بهبودها و پیشرفت‌های معمول نظیر دوام باتری بیشتر، قدرت پردازش بالاتر و رزولوشن بیشتر معرفی شود. آکیولس کوئست ۲ نسبت به نسل قبلی دارای ۵۰ درصد رزولوشن بیشتر است که پیشرفت قابل توجهی است و باید دید آیا آکیولس کوئست ۳ به همان اندازه پیشرفت خواهد داشت یا خیر.

آکیولس کوئست ۲ همچنین دارای نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز است که نسبت به نرخ تازه‌سازی ۷۲ هرتز نسل قبلی افزایش داشته است. البته اکثر بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود از این نرخ تازه‌سازی پشتیبانی نمی‌کنند پس انتظار نداریم در این زمینه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را شاهد باشیم.

آکیولس کوئست

همچنین ممکن است شاهد تغییرات ظاهری آکیولس کوئست ۳ نسبت به نسل پیشین باشیم. احتمالاً وزن این دستگاه کاهش خواهد یافت و برای استفاده راحت‌تر خواهد بود. همچنین انتظار داریم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری ارائه شوند تا ردیابی دستان را بهبود بخشند. ممکن است فیس‌بوک آکیولس کوئست ۳ را به ویژگی‌های جدید کنترلر پلی‌استیشن ۵ یعنی دوال شاک ۵ مانند دکمه‌های با فشار متغیر مجهز کند. البته باید دید این ویژگی چه کاربردهایی را در واقعیت مجازی خواهد داشت.

ویژگی مسلم و غیرقابل اجتناب آکیولس کوئست ۳ ادغام آن با حساب کاربری فیس‌بوک و اکوسیستم آن خواهد بود. این موضوع به آن معنی است که برای ورود به سیستم‌عامل آکیولس و استفاده از احتمالاً به یک حساب فیس‌بوک نیاز خواهید داشت. این امر باعث می‌شود که تحت اقدامات نظارتی داده‌های خود در فیس‌بوک قرار بگیرید. پس اگر از نظر اخلاقی با روش‌های جمع‌آوری داده فیس‌بوک مشکل دارید، احتمالاً نمی‌توانید از آکیولس کوئست ۳ استفاده کنید. این موضوع هم‌اکنون درباره آکیولس کوئست ۲ نیز صدق می‌کند.

قیمت آکیولس کوئست ۳

قیمت آکیولس کوئست ۳ چقدر خواهد بود؟ برای این موضوع، قیمت آکیولس کوئست ۲ را بررسی می‌کنیم: مدلی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی با قیمت ۲۹۹ پوند / ۲۹۹ دلار / ۴۷۹ دلار استرالیا و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن با قیمت ۳۹۹ پوند / ۳۹۹ دلار / ۶۳۹ دلار استرالیا فروخته می‌شود.

ما شاهد کاهش قابل توجه قیمت آکیولس کوئست ۲ نسبت به آکیولس کوئست هستیم. البته انتظار نداریم که قیمت آکیولس کوئست ۳ با کاهش بسیار بیشتری روبه‌رو باشد. فیس‌بوک قبلاً و هنگام ارتقاء آکیولس ریفت به ریفت اس با شعار «همان قیمت اما با مشخصات بهتر» محصول جدید خود را معرفی کرد.

با توجه به اینکه فیس‌بوک قصد دارد دستگاه‌های واقعیت مجازی خود را همگانی کند، این موضوع بسیار مهم خواهد بود که قیمت آکیولس کوئست ۳ نسبت به نسل قبلی افزایش چشمگیر نداشته باشد.

آکیولس کوئست

آنچه که در آکیولس کوئست ۳ انتظار داریم

یافتن نواقص واقعیت مجازی در آکیولس کوئست ۲ بسیار سخت بود. با وجود اینکه آکیولس کوئست ۲ در حال حاضر برترین هدست واقعیت مجازی است، اما هنوز هم مشکلات در عملکرد آن وجود دارد. این‌ها مشکلاتی هستند که تمامی هدست های واقعیت مجازی از آن‌ها رنج می‌برند. در ادامه به بررسی بهبودهای احتمالی آکیولس کوئست ۳ می‌پردازیم:

بهبود در زمینه سرگیجه بعد از استفاده

یکی از مشکلات موجود و غیرقابل اجتناب در استفاده از هدست های واقعیت مجازی، احساس سرگیجه پس از استفاده از آن‌هاست. آکیولس کوئست ۲ نیز می‌تواند بسته به میزان تحمل شما باعث سرگیجه پس از استفاده شود. در حال حاضر هنوز راه حل مشخصی برای حل چنین مشکلی در استفاده از هدست های واقعیت مجازی وجود ندارد اما شاید این مشکل در آکیولس کوئست ۳ حل شود.

ارگونومی بهتر

انتظار داریم ارگونومی آکیولس کوئست ۳ نسبت به نسل پیشین بهبود یابد. البته آکیولس کوئست ۲ دارای وزنی کاملاً مناسب هنگام قرارگیری بر روی سر است اما هنوز هم می‌توان بهبودهایی را در این زمینه اعمال کرد. البته این مشکلی است که تمامی هدست های واقعیت مجازی با آن روبه‌رو هستند اما فیس‌بوک می‌تواند راه حلی را برای چنین مشکلی ارائه دهد.

بهبود در فروشگاه آکیولس

انتظار داریم بهبودهایی در فروشگاه آکیولس اعمال شود. البته اپلیکیشن این فروشگاه و نسخه مرورگر آن به کشف اپلیکیشن و بازی‌های جدید کمک می‌کند اما اپلیکیشن موجود در هدست واقعیت مجازی بعضی از اپلیکیشن‌ها را به‌درستی معرفی نمی‌کند و هیچ راهی برای دسترسی سریع به محتوای جدید وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا مشاهده و خرید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های جدید به‌سختی انجام شود و بهبود این بخش باعث اطمینان از استفاده مکرر از این هدست می‌شود.

آکیولس کوئست

شبکه اجتماعی مجازی بهتر

البته آکیولس کوئست ۲ دارای یک سیستم شبکه اجتماعی مناسب است تا بتوانید با دوستان خود بازی کنید اما فضای مجازی خاصی برای تعامل با دیگران وجود ندارد. جالب خواهد بود که ببینیم آکیولس کوئست ۳ یک فضای اجتماعی مجازی را ارائه دهد تا بتوانید با دیگران به‌صورت مجازی وقت بگذرانید. تعامل با دیگران بدون به اشتراک‌گذاری محتوا و تجربیات، ارزش چندانی نخواهد داشت.

بهبود در به اشتراک‌گذاری محتوا

از زمان معرفی و عرضه اولین نسخه آکیولس، به اشتراک‌گذاری عکس‌ها و فیلم به‌سختی امکان‌پذیر بوده است و این مسئله‌ای است که آکیولس کوئست ۲ سعی کرد آن را بهبود بخشد. البته هنوز هم مراحل متعددی وجود دارد که برای به اشتراک‌گذاری محتوا در آکیولس کوئست ۲ باید آن‌ها را طی کنید که می‌تواند باعث سردرگمی برخی افراد شود. امیدواریم آکیولس کوئست ۳ بهبودهایی را در زمینه مواردی مثل به اشتراک‌گذاری ویدیو ۱۰۸۰p، یکپارچه‌سازی اپلیکیشن‌ها، همگام‌سازی صوتی مناسب و غیره اعمال کند.

آینده پیش روی آکیولس کوئست ۳

در حالی که بازی‌های واقعیت مجازی در سال‌های اخیر موفقیت مناسبی را کسب کرده است -در گزارش‌ها آمده است که آکیولس کوئست ۲ پنج برابر نسخه قبلی پیش‌فروش داشته است- هنوز هم برای محبوبیت بالا راه زیادی در پیش دارد.

مارک زاکربرگ در سال ۲۰۱۸ گفت که حداقل وجود ۱۰ میلیون کاربر واقعیت مجازی برای اطمینان از پایداری و سودآوری برای انواع توسعه‌دهندگان واقعیت مجازی مورد نیاز است. طبق گزارش رودتو وی آر، او درباره این موضوع گفت:

هنگامی که از این مقدار عبور کنیم، اعتقاد داریم که محتوا و اکوسیستم واقعیت مجازی با پیشرفت بسیار زیاد مواجه خواهد شد.

یک فضای خالی در بازار واقعیت مجازی وجود دارد که آکیولس کوئست ۳ می‌تواند آن را پر کند. والو ایندکس یکی از بهترین هدست های واقعیت مجازی بازار است ولی به علت کمبود ترانزیستور، تولید این دستگاه از سال گذشته متوقف شده است و دستیابی به آن بسیار دشوار است. بنابراین، یک دستگاه جدید آکیولس کوئست می‌تواند جایگاه والو ایندکس را تصاحب کند و وضعیت صنعت واقعیت مجازی را بهبود بخشد.

البته شایعاتی نیز وجود دارند که بیان می‌کنند اپل در حال کار بر روی یک هدست واقعیت مجازی است (به همراه یک ماشین اپل، عینک هوشمند اپل، تلویزیون و…) که می‌تواند به معنای وجود یک رقابت سنگین در آینده باشد. رقابت شرکت‌های بزرگ در مورد واقعیت مجازی بسیار به نفع این صنعت خواهد بود و باید منتظر باشیم تا ببینیم آکیولس کوئست ۳ در آینده چه ویژگی‌های منحصر به فردی خواهد داشت.

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.