تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲
کد خبر : 13891

شایسته: فیلم‌ها و سینماداران باید بیمه بیکاری شوند/ کرونا نیز جزو «حوادث» است

شایسته: فیلم‌ها و سینماداران باید بیمه بیکاری شوند/ کرونا نیز جزو «حوادث» است

شایسته: فیلم‌ها و سینماداران باید بیمه بیکاری شوند/ کرونا نیز جزو «حوادث» است یکی از تهیه‌کنندگان سینمای ایران در پاسخ به درخواست رئیس سازمان سینمایی مبنی بر ارائه پیشنهاد برای حل مشکل ضرر و زیان پیشمهادش را ارائه داد. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، در ادامه تعطیلی سینماهای کشور و بیکاری سینماداران و ضرر و زیانی که سینمای کشور اعم از تولید‌کنندگان و تهیه‌کنندگان و دفاترپخش و سینماگران شامل شده است، رئیس سازمان سینمایی کشور در توئیتی از ضرر زیادی که نصیب سینمای کشور شده است خبر داد و سؤال کرد که چه پیشنهادی برای رفع این مشکل دارند؟

حل این معضل نیز بدون شک کاری سهل نیست بلکه نیازمند اهتمام جدی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علاوه همکاری هنرمندان کشور است.
خبرنگار فرهنگی تسنیم در این خصوص با تهیه‌کنندگان و مدیران دفاتر پخش گفت‌وگوهای کوتاهی کرده است تا راه حل‌های پیشنهادی سینماگران کشور را جویا شود.
«مرتضی شایسته» تهیه‌کننده سینمای کشور که در حال حاضر دو فیلم «عطر داغ» و «بی‌وزنی» را در اکران داشت، در خصوص وضعیت موجود و پیشنهادی که می‌توان برای حل ..

شایسته: فیلم‌ها و سینماداران باید بیمه بیکاری شوند/ کرونا نیز جزو «حوادث» است

یکی از تهیه‌کنندگان سینمای ایران در پاسخ به درخواست رئیس سازمان سینمایی مبنی بر ارائه پیشنهاد برای حل مشکل ضرر و زیان پیشمهادش را ارائه داد.

شایسته: فیلم‌ها و سینماداران باید بیمه بیکاری شوند/ کرونا نیز جزو «حوادث» است – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا ، در ادامه تعطیلی سینماهای کشور و بیکاری سینماداران و ضرر و زیانی که سینمای کشور اعم از تولید‌کنندگان و تهیه‌کنندگان و دفاترپخش و سینماگران شامل شده است، رئیس سازمان سینمایی کشور در توئیتی از ضرر زیادی که نصیب سینمای کشور شده است خبر داد و سؤال کرد که چه پیشنهادی برای رفع این مشکل دارند؟

سینما , سینمای ایران , سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری , ویروس کرونا ,

حل این معضل نیز بدون شک کاری سهل نیست بلکه نیازمند اهتمام جدی دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علاوه همکاری هنرمندان کشور است.

خبرنگار فرهنگی تسنیم در این خصوص با تهیه‌کنندگان و مدیران دفاتر پخش گفت‌وگوهای کوتاهی کرده است تا راه حل‌های پیشنهادی سینماگران کشور را جویا شود.

«مرتضی شایسته» تهیه‌کننده سینمای کشور که در حال حاضر دو فیلم «عطر داغ» و «بی‌وزنی» را در اکران داشت، در خصوص وضعیت موجود و پیشنهادی که می‌توان برای حل این مشکل داد گفت: باید خسارت فیلم‌هایی که در حال اکران بودند چه خود صاحبان فیلم، سینماداران و چه دفاتر پخش در وهله اول محاسبه شود. برای تولید فیلم و همینطور اکران آن عوامل زیادی درگیرند و هزینه‌های زیادی عاید ساخت و اکران فیلم می‌شود.

فکر می‌کنم باید برای سینماداران باتوجه به اینکه باید حقوق، عیدی و سنوات پرداخت کنند، حداقلی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه در تاریخ سینمای کشور هیچ وقت تاکنون چنین بحرانی سینمای ما را دچار خود نکرده است، اضافه کرد: حتی در دوران جنگ هم که من شاهد آن دوران بودم سینمای ما این چنین تعطیل نشده بود و این اولین بار است که که سینمای ما چنین مشکلی را شاهد است.

تهیه‌کننده سینمای ایران درباره تدبیر و پیشگیری قبل از وقوع مجدد چنین حوادثی بیان کرد که آنقدر فضای فعلی کشور محتاط است که همه نگران جانشانند تا سینما و زمان مناسبی برای تدبیر و چاره نیست اما پیشنهاد من برای آینده سینمای کشور که چنین مشکلی مجدد عاید سینمای ما نشود «بیمه» است.

وی ادامه داد بیمه مسئولیت چنین روزهایی باید باشد. همانطور که بیمه آتش‌سوزی، سیل، زلزله و… داریم، به نظرم باید بیمه‌ای برای این اتفاق به عنوان حادثه درنظر گرفت زیرا در عمل تفاوتی میان این حادثه و دیگر حوادث کشور در بیکاری و خانه‌نشینی سینماداران و سینماگران ندارد.

در کشورهایی مانند آلمان و کانادا بیمه بیکاری برای اهالی سینما محسوب شده است اما در قوانین بیمه کشوری ما این خلأ وجود دارد. حتی ضرر و زیان عدم اکران فیلم‌ها در سینما نیز محاسبه می‌شود.

پرداخت بیمه بیکاری برای اصحاب سینما در روزهایی که نمی‌دانند در این مدت بیکاری چگونه باید امرار معاش کنند مسئله‌ای مهم است. در دفاتر پخش که قرارداد بسته می‌شود مسئله حوادث درنظر گرفته می‌شود اما تا به حال چنین موضوعی در نظر گرفته نشده بود و برای آن چاره‌ای هم نشده است و بنابراین باید برای حل آن مسئولین فکر چاره باشند.

تشکیل کمیته بررسی و کارشناسی برای حل این موضوع از طرف سازمان سینمایی باید هرچه زودتر تشکیل شود.

بنابراین بهترین پیشنهاد به نظرم به رئیس سازمان سینمایی تشکیل بیمه بیکاری برای سینمایی‌ها و عقد قرارداد میان دفاتر پخش، تهیه‌کنندگان و سینماداران مبنی بر بیمه شدن سینما و فیلم‌های کشور است.

اینطور که آمار می‌گوید مجموع نفراتی که در سینمای کشور شاغلند به ۸ هزار نفر می‌رسد و حتی در آمار غیررسمی به ۱۰ هزار نفر رسیده است. باید این تعداد قابل توجه از سینماگران کشور از بیمه بهره‌مند باشند تا بدانند چگونه از حداقل‌هایی برای زندگی خود بهره‌مند باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.