تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
کد خبر : 61614

شانزدهمین دوره فیناپ با حضور بلوبانک برگزار شد / بانکداری ولی نه مثل یک بانک

شانزدهمین دوره فیناپ با حضور بلوبانک برگزار شد / بانکداری ولی نه مثل یک بانک

بلوبانک به عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو حوزه‌ی نئوبانک ایران در رویداد فیناپ فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را برای ارائه‌ بانکداری جدید معرفی کرد. شانزدهمین دوره فیناپ روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه با موضوع «نئوبانک» و با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه برگزار شد. در این رویداد که به شکل حضوری و آنلاین در …

بلوبانک به عنوان یکی از استارتاپ‌های پیشرو حوزه‌ی نئوبانک ایران در رویداد فیناپ فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را برای ارائه‌ بانکداری جدید معرفی کرد.

شانزدهمین دوره فیناپ روز پنج‌شنبه ۲۷ آبان ماه با موضوع «نئوبانک» و با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه برگزار شد. در این رویداد که به شکل حضوری و آنلاین در مرکز نوآوری های‌وب برگزار می‌شد، مدیران بانکی و کسب‌وکارهای استارتاپی حوزه‌ی نئوبانک از فعالیت‌ها و تجربیات خود سخن گفتند.

احمد ابراهیمی، مدیر محصول بلوبانک در این رویداد ارائه‌ خود را با عنوان «بانکداری ولی نه مثل یک بانک» برای شرکت‌کنندگان توضیح داد. مدیر محصول بلوبانک در ابتدا با اشاره به ماهیت بانکداری در عصر دیجیتال گفت : «در حال حاضر اگر به بانک‌‌ها مراجعه کنید، می‌بینید که همان فرآیندهایی که از قدیم و طی یک قرن گذشته به وجود آمده، برقرار است. با وجود اینکه در دو سه دهه اخیر کانال‌های ارتباطی جدید مثل تلفن، دستگاه‌های خودپرداز ATM، اینترنت و گوشی‌های هوشمند تغییراتی را در این روند به وجود آورده‌اند اما این تغییرات در لایه‌های ارتباطی بانک‌ها بوده و همان ساختارهای قبلی مشغول به کار است».

شانزدهمین دوره فیناپ با حضور بلوبانک برگزار شد / بانکداری ولی نه مثل یک بانک

به گفته ابراهیمی، دسترسی بالا به اینترنت همراه و گسترش گوشی‌های هوشمند ۳G و ۴G کمک کرده تا مفهوم بانک برپایه تلفن همراه هوشمند، بازتعریف شود. همین تغییرات باعث شد تا موج جدیدی از کسب‌وکارهای خلاقانه با راهکارهای نوین برای پاسخ به نیازهای تازه کاربران تاسیس شود. کسب‌وکارهایی مبتنی بر فناوری که «فرهنگ نوآوری» در آنها نهادینه شده است.

مدیر محصول بلوبانک با بیان اینکه گفتمان جدیدی در صنعت بانکداری خلق شده گفت : «شناسایی نیاز مشتری، خلق بهترین تجربه، عادت به پرسیدن چراهای متعدد، شکل‌گیری فرهنگ نوآوری، به‌روزرسانی‌های متعدد و اطلاع از واکنش‌های بازار و نظرات کاربران از مهم‌ترین مولفه‌های رقابت در این گفتمان جدید است».

نئوبانک‌ها و مزیت‌های آن‌ها موضوع دیگری بود که مدیر محصول بلوبانک به آن پرداخت. به گفته‌ی ابراهیمی، فعالیت‌های نئوبانک‌ها از توجه به دو مفهوم «نیاز مشتری» و «رضایت مشتری» شروع می‌شود.

ساختار قیمت‌گذاری ساده و شفاف، پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته، بهینه‌سازی انواع محصولات بانکی، ساده و مینیمال شدن فرآیندها و خدمات و پیشنهاد محصولات متناسب و شخصی‌سازی شده مهم‌ترین نکاتی است که مدیر محصول بلوبانک به عنوان مزیت‌ها و مشخصات یک نئوبانک موفق مطرح کرد.

مدیر محصول بلوبانک به مشخصه اصلی نئوبانک‌ها که «تفکر از پایه دیجیتال» است، اشاره کرد و افزود : «حذف شعبه فیزیکی بانک‌ها پیش از این و از سال ۱۹۸۰ به این سمت سابقه داشته و شاهد آن بوده‌ایم. اما نکته‌ای که نئوبانک‌ها را متمایز می‌کند، ساختار این موسسات است که براساس تفکری تماما دیجیتال شکل گرفته است».

احمد ابرهیمی با اشاره به روندهای آینده‌ی فناوری در حوزه‌ی بانکداری گفت : «هوش مصنوعی و بلاک‌چین دو روند جدیدی هستند که در آینده‌ی نزدیک، تغییرات زیادی را در حوزه‌ی بانکداری رقم می‌زنند. بلاک‌چین نماد تغییر روندهاست که توانسته برای نخستین بار مفهوم اعتماد و اطمینان را بدون تکیه بر نهادهای مرکزی ایجاد کند».

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.