تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۹:۲۷
کد خبر : 72775

شاسی بلند گک ترامپچی EMKOO؛ تقلید خوش ساخت چینی‌ها از سوئدی‌ها

شاسی بلند گک ترامپچی EMKOO؛ تقلید خوش ساخت چینی‌ها از سوئدی‌ها

شاسی بلند گک ترامپچی EMKOO؛ تقلید خوش ساخت چینی‌ها از سوئدی‌هاگک ترامپچی EMKOO یک کراس اوور هیبرید و بنزینی چینی است که دقیقا حال و هوای ولوو XC90 را دارد! در ادامه با مشخصات فنی آن، بیشتر آشنا خواهیم..

شاسی بلند گک ترامپچی EMKOO؛ تقلید خوش ساخت چینی‌ها از سوئدی‌ها

گک ترامپچی EMKOO یک کراس اوور هیبرید و بنزینی چینی است که دقیقا حال و هوای ولوو XC90 را دارد! در ادامه با مشخصات فنی آن، بیشتر آشنا خواهیم شد.

به نظر می‌رسد که پیشرفت چینی‌ها در زمینه ساخت خودروهای هیبریدی و برقی، به سطح بالاتری رسیده است. کراس اوور هیبریدی گک ترامپچی EMKOO، به هیچ کدام از محصولات سابق این برند، شباهتی ندارد و در لیگ خودش قرار می‌گیرد.

معرفی کراس اوور هیبریدی گک ترامپچی EMKOO

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

مراسم رونمایی از کراس اوور گک ترامپچی EMKOO در نمایشگاه بین المللی خودرو گوانجو

دقیقا نمایشگاه خودرو گوانجو ۲۰۲۱ بود که این خودرو در قامت یک کانسپت، به روی صحنه آمد و از همان ابتدای کار هم توجه همه را به سمت خود جلب کرد. گک ترامپچی EMKOO قرار بود تا نقشه راه و تکنولوژی XEV + ICV این شرکت را برای اولین بار، به یک محصول تجاری بیاورد.

مشخصات فنی و یک پلتفرم کاملا جدید

این خودرو، براساس جدیدترین معماری و پلتفرم شرکت گک یعنی معماری GPMA طراحی شده است که از تکنولوژی «مگا موج هیبریدی» (Mega Waves Hybrid) بهره می‌برد. همچنین بد نیست بدانید که این تکنولوژی، در دیگر محصولات پرچمدار گک یعنی گک EMPOW و ترامپچی M8 هم حضور خواهد داشت.

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

هرچند که شرکت گک، تمرکز خود را بر توسعه‌ی مدل‌های هیبریدی گذاشته است اما از نسخه‌های بنزینی هم نباید غافل شویم. گک ترامپچی EMKOO در سه نسخه مختلف به بازار می‌آید. نسخه اول از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو شارژ از نوع TGDI و یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دو کلاچه بهره می‌برد. پیشرانه نسخه بعدی، افزایش حجم ۵۰۰ سی سی را تجربه کرده و به ۲ لیتر می‌رسد که در کنار یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته دو کلاچه آیسین، قدرت بیشتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما مهمترین و پیشرفته ترین عضو این خانواده، قرار است تا پیشرانه اختصاصی گک را داشته باشد. این پیشرانه که با نام “۲.۰ ATK” معرفی شده، در اصل نسل چهارم پبشرانه های هیبرید گک محسوب می‌شود که از بهره‌وری بالایی هم برخوردار است. به نظر می‌رسد قدرت این پیشرانه‌ها در بازه‌ی ۱۸۰ تا ۲۵۰ اسب بخاری قرار داشته باشد اما این موضوع از طرف سازنده، به صورت رسمی تایید نشده است.

طراحی ظاهری گک ترامپچی EMKOO

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

اجازه دهید تا کار خود را با قسمت جلو پنجره V شکل خودرو آغاز کنیم. این جلو پنجره به صورت یک تکه طراحی شده است که در کنار چراغ های کشیده و زاویه‌ دار، حس و جال تویوتا RAV4 را تداعی می‌کند. در ادامه به بخش کناری خودرو می‌رسیم که از یک طراحی ساده بهره می‌برد اما اگر کمی دقت کنید، خطوط شکسته را در کنار رکاب‌ها خواهید دید. همچنین ستون‌های A / B / C به همراه آینه‌های بغل، قسمتی از سقف و رکاب‌های و گلگیر خودرو، به رنگ مشکی درآمده‌اند که ظاهر یکنواخت خودرو را از بین می‌برد. به علاوه رینگ‌های ۱۸ اینچی در کنار ارتفاع مناسب کراس اوور گک ترامپچی EMKOO از سطح زمین، قابلیت‌های آفرودی آن را به رخ ما می‌کشد.

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

اما مهم‌ترین قسمت از طراحی بدنه، به قسمت عقب آن مربوط می‌شود. در این قسمت می‌توانید اگزوز دوگانه، اسپویلر سقفی، دیفیوزر اسپرت با رنگ متفاوت و چراغ‌های ولوویی را مشاهده کنید.

کابین زیبا با تریم قرمز و مشکی

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

اتاق گک ترامپچی EMKOO، نشانه‌هایی از یک شاسی بلند گردن کلفت را دارد. چرا که در آن، هیچ خبری از ظرافت نیست! بر روی داشبورد، می‌توانید دو مانیتور ۱۰ و ۱۸ اینچی را ببینید. این نمایشگرهای دیجیتال، به رابط کاربری هوشمند “ADiGO 5.0” مجهز هستند که در کنار پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۱۵۵ می‌تواند با سرعت بالا و بدون کوچکترین لگی، نیازهای سرنشینان را برآورده کند. کنسول وسط هم با یک چهره ساده و معمولی طراحی شده است تا هماهنگی اجزای زشت کابین را خراب نکند.

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

البته شرکت گک سعی کرده است تا با طراحی متفاوتِ دستگیره‌های درب خودرو، همه چیز را جبران کند. این دستگیره‌ها، اصلا به طراحی امروزی شباهت ندارند و برای استفاده از آن‌ها، باید کنترلر مکانیکی نصب شده بر روی درب را به سمت بالا و پایین حرکت دهید. در ادامه به تریم مشکی و قرمز کابین می‌رسیم که فضای کسل کننده‌ی اتاق خودرو را به کلی عوض کرده است و با باقی اجزای کابین، هیچ تناسبی ندارد.

تاریخ ورود به بازار و برنامه‌ی جاه طلبانه‌ی شرکت گک

کراس اوور گک ترامپچی EMKOO

به صورت کلی، حدود ۲۰ درصد از محصولات این شرکت تا سال ۲۰۳۰، به خودروهای هیبرید و برقی تبدیل می‌شوند که این برنامه، از ابتدای سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد. همچنین گفته می‌شود که کراس اوور هیبریدی گک ترامپچی EMKOO تا مهر ماه امسال به بازار خواهد آمد و دو خودرو برقی و هیبرید M8 و EMPOW هم در سال ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳، به روی صحنه خواهند آمد.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

بی ام و سری ۷ جدید معرفی شد؛ یک باز طراحی زشت و بدترکیب از پیشرفته ترین خودروی BMW

بی ام و سری ۷ جدید، یک سینمای متحرک و لوکس + ویدیو

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۳ هیبرید معرفی شد؛ مشخصات فنی، امکانات و عکس

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.