تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۷:۳۰

شاسی بلند برقی Geometry E جیلی با قیمت ۱۳ هزار دلار روانه بازار شدشاسی‌بلند برقی و کوچک Geometry E، محصول جدید شرکت جیلی است که با قیمتی مقرون به صرفه و محدوده پیمایشی ۴۰۱ کیلومتر وارد بازار خواهد شد…

شاسی بلند برقی Geometry E جیلی با قیمت ۱۳ هزار دلار روانه بازار شد

شاسی‌بلند برقی و کوچک Geometry E، محصول جدید شرکت جیلی است که با قیمتی مقرون به صرفه و محدوده پیمایشی ۴۰۱ کیلومتر وارد بازار خواهد شد.

خودروسازی چینی جیلی، از کراس‌اوور کوچک برقی خود به نام Geometry E رونمایی کرد. این مدل که از توان ۸۱ اسب بخار برخوردار است از دو نوع باتری با محدوده‌های پیمایشی ۳۲۰ و ۴۰۱ کیلومتر بهره خواهد برد. این محصول در چین در بازه قیمتی ۱۳۱۱۰ تا ۱۵۶۴۵ دلار عرضه خواهد شد. شاسی‌بلند Geometry E در نمایشگاه خودروی گوانگدونگ هنگ‌کنگ به نمایش درآمده که فرصتی مناسب را برای شناخت بهتر آن فراهم کرده است.

از نمای عقب، شاسی‌بلند جدید جیلی طراحی نامتعارفی دارد و به اسپویلر اسپورت مجهز است. از طرفین نیز طراحی خودرو حجیم به‌نظر می‌رسد و وجود سقف شیب‌دار نیز بر جذابیت بصری آن افزوده است. با وجود ظاهر شکیل، برخی از جزئیات ارزان‌قیمت قیمت مانند مقادیر زیادی پلاستیک خاکستری نیز در اطراف بدنه به چشم می‌خورد.

در کابین این خودرو، همه‌چیز ساده و مدرن به نظر رسیده و دو نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی LCD خودنمایی می‌کنند. در بخش مرکزی، یک دنده چرخشی، دکمه ترمز دستی، دو پورت USB و دو جا لیوانی قرار دارد. صندلی‌های چرمی Geometry E جیلی نیز پوششی از جنس چرم دارند و علاوه بر آن، با طرحی سه‌رنگ ارائه شده و به‌صورت دستی قابل تنظیم هستند.

در ردیف دوم یک صندلی نیمکتی یک‌پارچه قرار گرفته که با دو تکیه‌گاه سر ارائه شده است. در پشت این ردیف نیز صندوق عقب با گنجایش ۲۹۵ لیتر قرار دارد.

این کراس‌اوور برقی کوچک در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب ابعادی برابر با ۱۵۵۰،۱۷۶۵،۴۰۰۶ میلی‌متر و فاصله بین دو محور آن ۲۴۸۵ میلی‌متر است. Geometry E مبتنی بر Geely Vision X3 ساخته شده که پیش از آن مدل‌های EX3 Kong Fu Cow و Maple 30X از این شاسی به‌طور مشترک استفاده می‌کردند. در واقع عمده وجه تمایز اصلی این مدل با نسخه‌های پیشین، عناصر بصری و دگرگونی در بخش طراحی است. از دیگر ویژگی‌های این شاسی‌بلند شهری، می‌توان به قابلیت تعویض باتری آن اشاره کرد.

این خودرو با دو نوع باتری عرضه می‌شود که اولین نسخه از نوع LFP و با ظرفیت ۳۳.۵ کیلووات در ساعت می‌تواند با یک‌بار شارژ کامل، مسافت ۳۲۰ کیلومتر را طی کند. باتری دوم نیز از نوع LFP است، اما ظرفیت ۳۹.۴ کیلوواتی آن، برد خودرو را به ۴۰۱ کیلومتر افزایش داده است. این محصول به یک پیشرانه الکتریکی در محور جلو با خروجی ۸۱ اسب بخار مجهز خواهد بود.

منبع :Carnewschinaمنبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل