تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
کد خبر : 73642

شاسی بلند برقی آواتار ۱۱ با همکاری هواوی و شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر سه ثانیه، روانه بازار چین شد

شاسی بلند برقی آواتار ۱۱ با همکاری هواوی و شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر سه ثانیه، روانه بازار چین شد

شاسی بلند برقی آواتار ۱۱ با همکاری هواوی و شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر سه ثانیه، روانه بازار چین شدآواتار ۱۱ یک شاسی بلند برقی چینی است که با کمک چانگان، هواوی و شرکت CATL ساخته شده است. در ادامه به این SUV الک..

شاسی بلند برقی آواتار ۱۱ با همکاری هواوی و شتاب ۰ تا ۱۰۰ زیر سه ثانیه، روانه بازار چین شد

آواتار ۱۱ یک شاسی بلند برقی چینی است که با کمک چانگان، هواوی و شرکت CATL ساخته شده است. در ادامه به این SUV الکتریکی جذاب نگاهی خواهیم داشت. پس این شما و این شاسی بلند الکتریکی جمع و جور Avatar 11!

بازار خودروهای شاسی بلند الکتریکی و هیبریدی در کشور چین داغ‌تر از همیشه شده است؛ اما آخرین محصول چانگانی‌ها با تمام چینی‌ها متفاوت است. علت آن چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به شاسی بلند برقی آواتار ۱۱

شاسی بلند برقی آواتار 11

تقریبا اوایل سال ۲۰۱۸ بود که این خودرو در قامت یکی از محصولات شرکت چانگان – Nio به روی صحنه آمد اما با ورشکستگی نسبی برند Nio، چانگان مجبور شد تا به سراغ شرکای دیگر خود یعنی آواتار، هواوی و CATL برود. همه ما با هواوی آشنا هستیم و می‌دانیم که این ابر شرکت چینی، به تازگی به دنیای خودروهای برقی هم وارد شده است. شرکت CATL هم بزرگ‌ترین سازنده‌ی باتری خودروهای برقی و هیبریدی در کشور چین محسوب می‌شود. در اصل ۳۹ درصد از سهام شرکت آواتار به چانگان و ۲۸.۹۹ درصد آن به CATL تعلق دارد.

طراحی ظاهری و ابعاد

شاسی بلند برقی آواتار 11

اگر دقیق بگوییم، این خودرو در کلاس شاسی بلندهای جمع و جور کوپه دسته بندی می‌شود که ابعاد آن شامل ۴۸۸۰ میلی متر طول، ۱۹۷۰ میلی متر عرض و ۱۶۰۱ میلی متر ارتفاع می‌شود که در کنار فاصله محوری ۲۹۷۵ میلی متری، تقریبا یک کابین بزرگ و جادار را وعده می‌دهد.

شاسی بلند برقی آواتار 11

در ادامه به طراحی ظاهری خودرو می‌رسیم یعنی جایی که باید به احترام چینی‌ها بایستیم و دست بزنیم. نمای جلویی خودرو از یک جلو پنجره یک تکه تشکیل شده است که در کنار چراغ‌های LED با طرح دو تکه و L مانند به همراه رینگ‌های آیرودینامیکی ۲۰ اینچی، یک نمای به شدت به روز و مدرن را به صحنه آورده است.

شاسی بلند برقی آواتار 11

قسمت عقب خودرو، باز هم مدرن‌تر می‌شود چرا که فقط با یک چراغ خطر یک تکه رو به رو هستیم که ما را به یاد فیلم‌های علمی تخیلی می‌اندازد. همچنین شیشه عقبی هم از یک تورفتگی عجیب بهره می‌برد که باز هم چهره‌ی آواتار ۱۱ را به شدت خاص می‌کند.

اولین تصاویر منتشر شده از کابین شاسی بلند برقی Avatar 11

شاسی بلند برقی آواتار 11

تا به امروز هیچ تصویر رسمی را از اتاق این SUV سایز متوسط الکتریکی ندیده بودیم. پس با ما همراه باشید تا برای اولین بار به کابین این خودرو برویم.

تریم اصلی کابین در دو نسخه مشکی–سفید و شرابی معرفی شده است که نسخه اول، نمای به روزتری را ارائه می‌دهد. در ادامه به داشبورد می‌رسیم که می‌توانید سه نمایشگر مجزا را بر روی آن ببیند.

شاسی بلند برقی آواتار 11

نمایشگر مولتی مدیا از نوع ۱۵.۶ اینچی است که به لطف آخرین نسخه از سیستم عامل HarmonyOS، می‌تواند از سرویس‌های محبوبی مثل اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی کند.

شاسی بلند برقی آواتار 11

دو نمایشگر دیگر که آن‌ها را پشت فرمان و در مقابل سرنشین جلو خواهید دید، در ابعاد ۱۰.۲۵ اینچی هستند. به علاوه باید بگوییم که داشبورد آواتار ۱۱، واقعا خلوت و ساده است که در کنار فرمان اسپرت D شکل و کنسول وسط بزرگ، تقریبا نمای به شدت به روزی دارد.

شاسی بلند برقی آواتار 11

در کنسول وسط هم فقط یک شارژر وایرلس و یک محفظه کوچک برای گذاشتن وسایل دیده می‌شود.

شاسی بلند برقی آواتار 11
شاسی بلند برقی آواتار 11

ردیف جلویی در هر دو تریم، کاملا شبیه به هم است اما ردیف عقب چطور؟ مشتریانی که تریم سفید و مشکی را انتخاب کرده باشند، یک شاسی بلند ۴ نفره را تحویل می‌گیرند و آن‌هایی که تریم شرابی را سفارش بدهند، شاسی بلند برقی آواتار ۱۱ را در نسخه ۵ سرنشینه خواهند داشت.

مشخصات فنی شاسی بلند الکتریکی آواتار ۱۱

شاسی بلند برقی آواتار 11

جدیدترین محصول چانگان – آواتار از دو موتور الکتریکی در محورهای عقب و جلو با مجموع قدرت ۵۷۸ اسب بخار به بازار خواهد آمد که شتاب ۰-۱۰۰ آواتار ۱۱ را به زیر ۳ ثانیه می‌آورد اما با توجه به مسائل ایمنی، نهایت سرعت آن به ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در ادامه به پکیج باتری‌های «نیکل کادیم منگنز» یا همان باتری‌های “NMC” می‌رسیم که با ظرفیت ۹۰.۳۸ کیلو وات ساعت، احتمالا می‌توانند شعاع حرکتی ۴۰۰ تا ۵۰۰ کیلومتری را به این شاسی بلند برقی هدیه دهند.

همچنین امکانات ایمنی و سیستم های کنترلی Avatar 11 شامل موارد زیر می‌شود:

  • سیستم رانندگی خودکار سطح سه با سنسورهای لیدار
  • رادارهای موج میلی متری
  • ۱۲ رادار اولتراسونیک
  • ۱۳ دوربین با پردازنده‌ای با قدرت پردازشی ۴۰۰ ترا فلاپس عملیات در ثانیه
  • کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم ترمز اضطراری با اخطار تصادف از جلو و عقب
  • کنترل باقی ماندن در سرپایینی و سربالایی
  • سیستم هشدار و کنترل باقی ماندن در بین خطوط

به علاوه یک سیستم صوتی ۱۴ اسپیکره ی ۱۲ کاناله با آمپلی فایر اختصاصی هم برای آواتار ۱۱ تعبیه شده است که این سیستم به قابلیت‌های «حذف صدای جاده» یا همان “RNC” و «بهبود صدای پخش» یا همان “ASE” هم مجهز شده.

قیمت آواتار ۱۱

شاسی بلند برقی آواتار 11

پس از مدت ها بالاخره پیش فروش این شاسی بلند جذاب برقی در کشور چین شروع شده است و مشتریان می‌توانند با پرداخت ۵۲۰ یوان یعنی فقط ۷۲ دلار در صف مشتریان این SUV خوش ساخت قرار بگیرند. هرچند که قیمت نهایی این خودرو فعلا مشخص نیست اما طبق شایعات شنیده شده می‌توان برچسب قیمتی ۲۵ تا ۳۵ هزار دلار را برای آن در نظر گرفت.

همچنین اولین خریداران آواتار ۱۱ می‌‌توانند این خودرو را سپتامبر ۲۰۲۲ یعنی مهر امسال تحویل بگیرند.

نسخه مشکی و کلاسیک Avatar 11 با نام آواتار ۰۱۱ MMV

شاسی بلند برقی آواتار 11

اگر به ظاهر مدرن و جدید نسخه معمولی علاقه‌ای ندارید، می‌توانید به سراغ تیونینگ زیبای طراحی فشن بریتانیایی یعنی «متیو ام ویلیامز» بروید که با نام آواتار ۰۱۱ MMV به روی صحنه آمده است.

شاسی بلند برقی آواتار 11

این نسخه نسبت به مدل پایه، ظاهر تاریک تری دارد که این موضوع در طراحی ظاهری و کابین آن، به شدت رعایت شده است.

جذاب ترین مطالب دنیای خودرو:

هایما ۸S ، شاسی بلند جدید ایران خودرو رونمایی شد + عکس و مشخصات

بایک BJ60؛ آفرودر هیبرید جدید چینی با رویای رقابت با لندکروز

پیکاپ جدید گریت وال، یک هیولای شش چرخ خواهد بود

هایما ۷X-E معرفی شد؛ نسخه برقی مینی ون جدید ایران خودرو

تهیه شده در وب‌سایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.