تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸
کد خبر : 70936

شاسی بلند انگلیسی/چینی اسمارت ۱# مدل ۲۰۲۳؛ کوچک، جذاب و قدرتمند + ویدئو

شاسی بلند انگلیسی/چینی اسمارت ۱# مدل ۲۰۲۳؛ کوچک، جذاب و قدرتمند + ویدئو

شاسی بلند انگلیسی/چینی اسمارت ۱# مدل ۲۰۲۳؛ کوچک، جذاب و قدرتمند + ویدئواسمارت ۱#، اولین کراس اوور تمام برقی این برند انگلیسی است که با همکاری چینی‌ها و شرکت جیلی، ساخته شده و با یک بار شارژ، می‌تواند ..

شاسی بلند انگلیسی/چینی اسمارت ۱# مدل ۲۰۲۳؛ کوچک، جذاب و قدرتمند + ویدئو

اسمارت ۱#، اولین کراس اوور تمام برقی این برند انگلیسی است که با همکاری چینی‌ها و شرکت جیلی، ساخته شده و با یک بار شارژ، می‌تواند ۴۵۰ کیلومتر را طی کند!

شرکت اسمارت با تولید خودروهای هاچ بک جذاب و جمع و جور خود، شهرت زیادی کسب کرده بود و در گام بعدی و برای از دست ندادن سهم خود از بازار جهانی خودرو، به سمت کلاس‌ کراس اوورها متمایل شده است. بد نیست بدانید که تمام غول‌های خودروسازی در جهان، حداقل دو مورد از سبد محصولات خود را به کلاس SUV یا کراس اوورها اختصاص داده‌اند. به بیان کلی، شرکتی که شاسی بلند یا کراس اوور نسازد، دیر یا زود از بازارهای جهانی خودرو، حذف خواهد شد و اسمارت هم چنین چیزی را نمی‌خواهد. در ادامه به معرفی اسمارت ۱# خواهیم پرداخت و به تمامی زوایای آن، نگاهی خواهیم داشت.

در ابتدا می‌توانید ویدئو معرفی کراس اوور تمام برقی اسمارت ۱# مدل ۲۰۲۳ را تماشا کنید.

فهرست مطالب:

  • مشخصات فنی و شعاع پیمایش ۴۵۰ کیلومتری
  • قابلیت OTA در Smart 1#
  • طراحی خارجی نرم و آیرودینامیک اسمارت ۱#
  • کابین زیبا با غلبه‌ی بیشتری اسمارت نسبت به جیلی
  • قیمت و تاریخ عرضه نهایی همراه با کشورهای هدف

معرفی کراس اوور برقی اسمارت ۱#

مشخصات فنی و شعاع پیمایش ۴۵۰ کیلومتری

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

در قدم اول باید بدانید که اسم این خودرو واقعا «هشتگ یک» است پس در همین ابتدای کار، نام خود را در شبکه‌های اجتماعی بر سر زبان‌ها انداخته اما واقعا با «شماره یک» طرف هستیم؟ در ادامه بیشتر در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

طبق گزارش‌های رسمی Smart، این خودرو از یک موتور الکتریکی در محور عقب با قدرت ۲۶۸ اسب بخار قدرت (موتور برقی ۲۰۰ کیلو واتی) و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که می‌تواند با بهره گیری از پکیج‌ باتری‌های ۶۶ کیلو وات ساعتی NCM (نیکل، کبالت و منیزیم)، شعاع حرکتی ۴۵۰ کیلومتری با یک بار شارژ را در اختیار راننده قرار دهد. همچنین حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

بد نیست بدانید که این خودرو علاوه بر شعاع حرکتی کاملا راضی کننده خود، می‌تواند به لطف شارژهای سوپر فست شارژ، کار شارژ باتری‌ها از ۱۰ تا ۸۰ درصد را در مدت زمان فقط کمتر از ۳۰ دقیقه انجام دهد. هرچند که طبق پیشنهادات اسمارت، مشتریان باید فقط در موارد ضروری از شارژر سوپر فست ۱۵۰ کیلو واتی DC استفاده و در باقی زمان‌ها، خودرو خود را به شارژرهای معمولی ۲۲ کیلو واتی AC متصل کنند.

قابلیت OTA در Smart 1#

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

از آن جایی که با یک خودرو الکتریکی طرف هستیم، باید منتظر آپدیت‌های سیستم‌ ECU هم باشیم اما اسمارت اعلام کرده است که مشتریان برای دریافت این به روز رسانی‌ها، نیازی به مراجعه به نمایندگی‌ها نخواهند داشت چرا که قابلیت OTA (آپدیت بی سیم یا over the air) برای اسمارت ۱# در دسترس خواهد بود.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

در ادامه باید بگوییم که به یک محصول انگلیسی – چینی نگاه می‌کنیم و معمولا چنین محصولاتی در سطح جهانی عرضه می‌شوند ولی در مورد اسمارت ۱# فعلا باید بازار خودرو آمریکا را از لیست اهداف اسمارت ۱#، حذف کنیم. البته در آینده شاید این خودرو را در آمریکا هم ببینیم. چرا که حضور اسمارت در بازار آمریکا به قبل از سال ۲۰۱۹ باز می‌گردد و همکاری این برند با دیگر خودروسازانی مثل مرسدس بنز، پولستار، ولوو و لوتوس، اعتماد آمریکایی‌ها به اسمارت را چند برابر کرده است.

طراحی خارجی نرم و آیرودینامیک اسمارت ۱#

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

ابعاد این خودرو، بزرگ‌تر از کیا سول نخواهد بود و این دو خودرو تقریبا در یک سگمنت قرار می‌گیرند. همچنین مینی کانتری من (Countryman) هم یکی دیگر از رقیبان اصلی این کراس اوور برقی محسوب می‌شود.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

بیایید و به ابعاد آن کمی دقیق‌تر نگاه کنیم. اسمارت ۱# با طول ۴۲۷۰ میلی متری خود، تقریبا ۵۱ میلی متر کوتاه‌تر از کانتری من است. اما فاصله محوری آن در کمال تعجب، ۸۰ میلی متر بیشتر از کانتری من خواهد بود. این موضوع فقط به دلیل برتری چینش سیستم موتورهای الکتریکی و باتری‌ها به وجود آمده. همچنین وزن اسمارت ۱# به ۱۸۲۰ کیلوگرم می‌رسد که بخش زیادی از آن، به پکیج باتری‌ها مربوط می‌شود. به علاوه عرض و ارتفاع آن هم به ترتیب برابر ۱۸۲۰ و ۱۶۴۰ میلی متر است. چنین ابعادی برای برطرف کردن نیازهای یک خانواده ۵ نفره، کاملا منطقی و راضی کننده به نظر می‌رسد.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

اگر به طرح‌های آخرین خودرو مفهومی اسمارت نگاه کنید، دقیقا همین خودرو را خواهید دید. بنابراین می‌توان گفت که همکاری انگلیسی‌ها و چینی‌ها در زمینه ساخت خودروهای کانسپت، تقریبا ثمر بخش بوده است. در قسمت عقب با همان سیستم چراغ‌های معروف جیلی طرف هستیم که به نوعی یک نوارِ کشیده شده را شکل می‌دهد.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

همچنین از آن جایی که اسمارت در رنگ آمیزی و تعدد تریم‌های محصولات خود استاد است، رنگ آمیزی دو طیفه را می‌بینیم که از سپر و رکاب‌ها شروع شده و تا سقف خودرو امتداد پیدا می‌کند. به علاوه جدای از رنگ بندی سفید و مشکی، تریم خارجی مشکی و زرد هم برای خریداران در دسترس خواهد بود.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

در جلو پنجره هم تقریبا طرح متضاد با عقب خودرو را می‌بینیم. اگر کمی دقت کنید، سیستم چراغ‌های عقب دقیقا ۱۸۰ درجه چرخش داشته و به جلو پنجره منتقل شده است.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

همچنین اسمارت ترجیح داده است تا مباحث مالی را فراموش کند و اولین کراس اوور برقی خود را با چرخ‌های ۱۹ اینچی مشکی و در دو طرح مختلف، به بازار عرضه کند. دستگیره‌های درب خودرو هم در همین راستا به داخل بدنه منتقل شده است و با یک طراحی «دستگیره درب پاپ آپ» «pop up door handle» طرف هستیم.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

در نهایت به آینه‌های بغل دو رنگ، ریل‌های سقفی و سقف پانارومیک با طرحی بسیار زیبا می‌رسیم که کراس اوور بودن اسمارت ۱# را کامل می‌کند.

کابین زیبا با غلبه‌ی بیشتری اسمارت نسبت به جیلی

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

از آن جایی که کابین خودروهای اسمارت، به نوعی امضای این برند محسوب می‌شود، شرکت جیلی ترجیح داده است تا این موضوع را به انگلیسی‌ها واگذار کند. در داخل خودرو، دقیقا همان طراحی معروف اسمارت را می‌بینیم. این موضوع با نگاه کردن به دریچه‌های سیستم تهویه هوا و فرمان، سریعا مشخص می‌شود. همچنین باید بدانید که جدا از رنگ بندی‌های مختلف برای کابین، تریم آن هم از نوع دو رنگ است.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

فضای ردیف عقب هم کاملا مناسب است و با مجموعا ۴ بلندگو بر روی درب‌ها و دریچه‌های تهویه هوای اختصاصی و جا لیوانی‌های کنسول وسط، حس رضایت بخشی را منتقل می‌کند.

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

در ادامه به نمایشگر مولتی مدیا ۱۲.۸ اینچی در وسط داشبورد و نمایشگر دیجیتال ۹.۲ اینچی پشت آمپر می‌رسیم. همچنین سیستم مولتی مدیای آن با دستورهای صوتی هماهنگ است و به واسطه هوش مصنوعی قابل قبول خود می‌تواند تماس دست با صفحه نمایش را به حداقل برساند.

قیمت و تاریخ عرضه نهایی همراه با کشورهای هدف

راس اوور تمام برقی اسمارت 1# مدل 2023

فروش اسمارت ۱# از ماه‌های آینده در کشور چین شروع می‌شود و سپس اولین محموله آن برای حضور در بازار خودرو چشم آبی‌ها، راهی اروپا می‌شود. از آن جایی که فعلا در مرحله رونمایی قرار داریم، اسمارت ترجیح داده است تا قیمت اولین کراس اوور برقی خود را مخفی نگه دارد اما با توجه به قیمت کیا سول و مینی کانتری من که از رقیبان اصلی آن هستند، می‌توان بازه ۳۲ تا ۳۶ هزار دلاری را برای اسمارت ۱# در نظر گرفت. البته در نظر داشته باشید که اسمارت ۱#، به واسطه‌ی کاملا برقی و انگلیسی بودن، از هر دو خودرو یاد شده، گران‌تر خواهد بود.

جذاب‌ترین مطالب مرتبط:

شاسی بلندهای خودروساز ناشناخته چینی VGV در ایران مونتاژ می‌شود

خودرو برقی BYD سیل معرفی شد؛ رقیب قدرتمند تسلا مدل ۳ با قیمت ۳۵ هزار دلار

پورشه ماکان T مدل ۲۰۲۳ معرفی شد؛ همچنان زیبا و دوست داشتنی

تهیه شده در وبسایت گجت نیوزمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.