تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۷:۰۴
کد خبر : 72202

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به داشبورد جدید آپدیت شد + جزئیات

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به داشبورد جدید آپدیت شد + جزئیات

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به داشبورد جدید آپدیت شد + جزئیاتشاسی بلند آفرودی دایون Y5 سال گذشته راهی بازار شد. در سال جاری شرکت خودروسازی ایلیا تصمیم گرفته تغییرات جدیدی در کابین این خودرو بدهد.
اواخر ..

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 به داشبورد جدید آپدیت شد + جزئیات

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 سال گذشته راهی بازار شد. در سال جاری شرکت خودروسازی ایلیا تصمیم گرفته تغییرات جدیدی در کابین این خودرو بدهد.

اواخر سال گذشته بود که گروه خودروسازی ایلیا از محصول جدید آفرودی خود با نام دایون Y5 رونمایی کرد. این خودروی شاسی بلند به تازگی در بخش طراحی و امکانات رفاهی و آپشن‌ها دچار تغییر و تحولاتی شده که دانستن آنها برای مشتریان علاقه‌مند به خرید این خودرو خالی از لطف نیست.

این محصول آفرودی که ظرفیت و گنجایش ۷ سرنشین را دارد موفق شده به علت برخورداری از شاسی مستقل به عنوان یک شاسی بلند عالی محسوب شود و همچنین درون کابین این خودرو طراحی پنل‌های جدید بر جذابیت آن بیش از پیش افزوده است.

شاسی بلند آفرودی دایون Y5 همراه با تغییرات جدید

زمانی که درون کابین دایون Y5 قدم می‌گذاریم با تغییرات محسوسی رو به رو می‌شویم. در قسمت میانی داشبورد کابین این خودرو فضایی خالی وجود دارد که دکمه‌های کنترل برخی از سیستم‌ها مثل جی پی اس، سیستم صوتی و تهویه مطبوع در آنجا قرار دارد. بالای این دکمه‌ها دریچه‌های سیستم تهویه مطبوع تعبیه شده و خوشبختانه در مدل‌های جدید شرکت ایلیا تصمیم گرفته محل این دریچه‌ها را تغییر دهد. اکنون دیگر دکمه‌های کنترلی در کابین دایون وای ۵ دیده نمی‌شود.

دایون Y5

آن طور که گروه خودروسازی ایلیا اعلام کرده است، از این به بعد خودروی دایون Y5 با داشبوردهای جدید و امکانات رفاهی تازه‌ای روانه بازار می‌شود. حالا در نسخه‌های جدید این خودرو همان‌طور که گفتیم دیگر خبری از دکمه‌های زیاد نیست و این بخش مجهز به یک پنل لمسی شده تا نیازهای سرنشینان و به خصوص راننده را به راحتی برطرف کند.

بنابراین هم اکنون دکمه‌های کنترلی زیاد در قسمت میانی دو صندلی جای خود را به یک پنل لمسی سیاه رنگ داده‌اند که در مواقع خاموشی خودرو همچون یک الماس می‌درخشد. پس از داشبورد و فضای میانی این خودرو که مجهز به پنل لمسی شده، نوبت به سیستم چندرسانه‌ای خودرو یا همان مولتی مدیا می‌رسد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید دایون Y5 و علی الخصوص شرکت خودروسازی ایلیا قصد داشته در سال ۱۴۰۱ تغییرات نهایی خود را در این خودرو اعمال کند تا در سال جدید نیز چیزی برای عرضه کردن داشته باشد. سازندگان و طراحان دایون تصمیم گرفته‌اند به جای استفاده از سیستم مولتی مدیای قبلی که امکانات کمتری نیز داشت از یک مولتی مدیا با منوی جدید و متفاوت رونمایی کنند.

دایون Y5

از جمله قابلیت‌های جدیدی که به منوی این مولتی مدیا اضافه شده می‌توان به میرورلینک اشاره کرد. این قابلیت می‌تواند به راحتی گوشی‌های اندروید و آیفون شما را به صورت با سیم یا وایرلس اسکرین میرور کند؛ بدین معنی که تصاویر گوشی شما را در نمایشگر خودرو می‌اندازد.

از دیگر ابتکارات و تغییراتی که گروه خودروسازی ایلیا در دایون وای ۵ اعمال کرده، تغییر و ارتقای سیستم صوتی این خودروی شاسی بلند بوده است. لازم به ذکر است که خودروی مذکور در خط تولید شهرک صنعتی ساوه به تولید می‌رسد. هم اکنون اسپیکرهای داخل کابین نمونه‌های با کیفیت تری هستند که با نسخه‌های قدیمی جا به جا شده‌اند. آن طور که سازندگان این خودرو گفته‌اند، سیستم صوتی جدید هم قدرت بیشتری دارد و هم شفافیت بهتری به هنگام پخش صدا به ارمغان می‌آورد.

مورد دیگری که درون کابین این خودرو تغییر کرده، دریچه‌های هوای مطبوع است. گفتنی است که دایون Y5 از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ روانه بازار ایران شد و توانست به معنای واقعی کلمه جای یک شاسی بلند کاربردی و آفرودی خوب را که برای مصارف درون شهری نیز عملکرد بی‌نظیری دارد، پر کند.

دایون Y5

این خودرو مجهز به یک پیشرانه ۴ سیلندر توربوشارژ میتسوبیشی است که می‌تواند حداکثر ۲۰۲ اسب بخار قدرت و نهایتاً ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این خودرو توسط یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک ساخت شرکت آیسین به هر دو محور دیفرانسیل منتقل می‌شود.

مجموع تغییرات جدیدی که شرکت صنایع خودروسازی ایلیا در خودروی جدید خود اعمال کرده، نشان می‌دهد که آنها شناخت درست و دقیقی از سلیقه مشتریان دارند و ممکن است در آینده‌ای نزدیک محصولات متفاوت و قدرتمندتری را راهی بازار کنند. باید منتظر ماند و عملکرد این شرکت را زیر نظر داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.