تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر : 72427

شاسی بلندهای جدید اسکای ورث با همکاری BYD معرفی شدند؛ چینی با ابعاد آمریکایی

شاسی بلندهای جدید اسکای ورث با همکاری BYD معرفی شدند؛ چینی با ابعاد آمریکایی

شاسی بلندهای جدید اسکای ورث با همکاری BYD معرفی شدند؛ چینی با ابعاد آمریکاییخودروسازی نوپای اسکای ورث از نسخه فیس‌لیفت شاسی‌بلند EV6 و یک مدل پلاگین هیبرید جدید و اقتصادی به‌نام HT-i، با همکاری BYD رو..

شاسی بلندهای جدید اسکای ورث با همکاری BYD معرفی شدند؛ چینی با ابعاد آمریکایی

خودروسازی نوپای اسکای ورث از نسخه فیس‌لیفت شاسی‌بلند EV6 و یک مدل پلاگین هیبرید جدید و اقتصادی به‌نام HT-i، با همکاری BYD رونمایی کرد.

شرکت اسکای ورث به‌طور رسمی از دو محصول HT-i PHEV و فیس‌لیفت تمام الکتریکی Skyworth EV6 رونمایی کرد. این کمپانی چینی در ادامه به انتشار جزئیات فنی خودروهای جدید و هم‌چنین قیمت آنها پرداخت و از برنامه‌های عظیم خود در آینده پرده برداشت.

به اسکای ورث سلام کنید

شرکت Skyworth، خودروسازی نوپایی محسوب می‌شود که عمدتا به‌دلیل ترکیبی از نام‌های مختلف بحث‌برانگیز شده است. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ با دو سهامدار عمده به‌نام‌های اتوبوس اژدهای طلایی نانجینگ (مالک برند اتوبوس Skywell) و گروه Skyworth تاسیس شد. سپس در همان سال، این برند بخشی از نام بین‌المللی Skywell را برای عنوان شرکت خود دریافت کرد.

پس از این، آنها تصمیم گرفتند تا نام تجاری خودروسازی خود را با Skyworth که یک غول الکترونیکی است، ترکیب کنند. بنابراین در نهایت نام Skywell Automobile به Skyworth Automobile تغییر پیدا کرد. اولین خودروی این کمپانی اسکای ورث EV6 نام دارد.

شاسی‌بلند Skyworth HT-i، بر گرفته از سیستم هیبریدی BYD

اسکای ورث HT-i یک خودروی PHEV (پلاگین هیبرید) محسوب می‌شود که بر اساس شاسی‌بلند EV6 ساخته شده است. در واقع، این محصول صرفا نسخه‌ای دیگر از سری EV6 به‌شمار می‌رود. ابعاد دقیق HT-i به ترتیب در طول، عرض و ارتفاع برابر با ۱۶۹۶/۱۹۰۸/۴۶۹۸ میلی‌متر است. در زیر کاپوت، این خودرو به سیستم هیبریدی DM-i که متعلق به کمپانی BYD است، مجهز خواهد بود. این پیشرانه از یک موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۱۶ اسب بخار و گشتاور ۱۳۵ نیوتون‌متر و یک موتور الکتریکی تشکیل شده که اطلاعاتی از قدرت آن در دست نیست. در حالت تمام برقی، حداکثر محدوده پیمایشی HT-i به ۲۰۰ کیلومتر و برد کلی آن نیز به ۱۲۶۷ کیلومتر می‌رسد.

در ظاهر، اسکای ورث HT-i شباهت‌های بسیاری با EV6 دارد. با این وجود، تفاوت اصلی میان این دو مدل، یک جلوپنجره بزرگ بدون قاب و یک سپر اسپرت در HT-i است. هم‌چنین هر دو محصول، در فضای داخلی با یکدیگر مطابقت دارند و یک نمایشگر ۱۲.۸ اینچی اطلاعات سرگرمی با قابلیت اتصال به ویژگی خانه هوشمند هواوی، علی‌بابا و غیره به‌چشم می‌خورد.

برچسب قیمت HT-i در چین از ۲۲۶۶۰ آغاز و به ۳۰۲۲۰ دلار می‌رسد. بنابراین، محصول جدید اسکای ورث، یک خودروی پلاگین هیبرید در کلاس اقتصادی خواهد بود. تحویل این شاسی‌بلند از ۳۰ آگوست سال جاری در چین آغاز خواهد شد.

فیس‌لیفت اسکای ورث EV6 به‌همراه باتری بزرگ‌تر

اسکای ورث هم‌چنین از دیگر محصول خود، یعنی نسخه جدید و فیس‌لیفت EV6 رونمایی کرد. از جمله ویژگی‌های اصلی این خودرو در مقایسه با نسل پیشین، می‌توان به نمای بیرونی با رنگ جدید بدنه، سپر جلوی صاف و هم‌چنین ظرفیت بزرگ‌تر باتری اشاره کرد. این باتری، با ظرفیت ۸۶ کیلووات ساعت خود، قادر است تا حداکثر محدوده پیمایشی EV6 را به ۶۲۰ کیلومتر برساند. در نسخه فعلی این سری، از دو باتری ۵۵ و ۷۲ کیلووات استفاده شده است.

EV6 به‌طور قابل توجهی از HT-i گران‌تر است. قیمت این خودرو از ۳۰۲۲۰ دلار آغاز و به ۴۱۲۶۵ دلار می‌رسد. تحویل این محصول از ۳۰ ژوئن در چین آغاز خواهد شد.

برنامه‌های جاه‌طلبانه اسکای ورث

اسکای ورث در ادامه، از برنامه‌ها و چشم‌انداز خود برای سال ۲۰۲۶ پرده برداشت. این شرکت قرار است طی سال‌های آینده از ۷ خط تولید جدید و ۱۴ مدل دیگر رونمایی کند. نسل بعدی EV6 نیز در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. هم‌چنین این خودروساز چینی از قصد خود برای ایجاد پلتفرم‌های جدید “CE” و “AE” طی سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خبر داده است. اولین خودروی مبتنی بر پلتفرم CE، از کلاس کوپه، با کد EA7 و در بازه قیمتی ۳۰۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ دلاری خواهد بود.

به‌گفته اسکای ورث، خودروهای تمام الکتریکی تولید شده توسط این شرکت، در یک نسخه پلاگین هیبرید نیز عرضه خواهند شد.

این کمپانی در ادامه برنامه‌های خود قصد دارد در سال ۲۰۲۲، در مجموع ۳۰ هزار دستگاه از خودروهای خود را به‌فروش برساند که در این میان، ۴ هزار دستگاه برای فروش خارج از چین برنامه‌ریزی شده است. در سال آتی نیز، فروش ۱۰۰ هزار دستگاه و تا پایان سال ۲۰۲۵، فروش ۲۵۰ هزار خودرو از جمله ۸۰ هزار دستگاه در بازارهای خارجی، هدف‌گذاری شده است.

منبع :carnewschinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.