تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
کد خبر : 56541

شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی چه تأثیری روی باتری گوشی می‌گذارد؟

شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی چه تأثیری روی باتری گوشی می‌گذارد؟

شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی چه تأثیری روی باتری گوشی می‌گذارد؟اگر کنجکاو هستید بدانید شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی در طولانی مدت چه تأثیری روی عمر باتری گوشی Xiaomi 11T Pro می‌گذارد، این مقاله را دنبال کنی..

فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومیشارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی چه تأثیری روی باتری گوشی می‌گذارد؟

اگر کنجکاو هستید بدانید شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی در طولانی مدت چه تأثیری روی عمر باتری گوشی Xiaomi 11T Pro می‌گذارد، این مقاله را دنبال کنید.

اواخر هفته جاری کمپانی شیائومی از گوشی‌های سری Xiaomi 11T رونمایی خواهد کرد. سازنده اکنون تأیید کرده که بالارده‌ترین مدل این خانواده به نام ۱۱T Pro از ظرفیت شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی پشتیبانی می‌کند. اکنون غول چینی توضیح داده که عملکرد این فناوری شارژ فوق سریع چگونه است و در دراز مدت چه تأثیری روی عمر باتری خواهد گذاشت.

تأثیر بسیار کم شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی روی عمر باتری گوشی

دنیل دجارلایس، رئیس ارتباطات شیائومی به وب‌سایت The Verge گفته است که شما می‌توانید انتظار داشته باشید بعد از ۸۰۰ چرخه شارژ با این سرعت‌ (که حدود ۲ سال طول می‌کشد)‌، ظرفیت باتری به ۸۰ درصد برسد. دجارلایس همچنین می‌گوید در صورت استفاده از شارژرهای کم سرعت‌تر از یک آداپتور ۱۲۰ وات، تفاوت دقیقه برای شارژ کامل باتری ناچیز است. اما توصیه می‌شود اگر می‌خواهید در تمام طول شب گوشی‌تان را به شارژ بزنید، حتماً از یک شارژر کندتر استفاده کنید.

فناوری شارژ سریع ۱۲۰ وات شیائومی

شارژر ۱۲۰ وات شیائومی

این نخستین باری نیست که شیائومی چنین آمار و ارقامی را منتشر می‌کند. اوایل سال نیز شیائومی در خصوص فناوری شارژ سیمی ۲۰۰ وات خود توضیح داده بود که بعد از ۸۰۰ چرخه شارژ، ظرفیت باتری به ۸۰ درصد می‌رسد. به هر ترتیب ۲۰ درصد کاهش ظرفیت باتری در تمام فناوری‌های شارژ بالای ۱۰۰ وات مشترک است. زیرا اوپو نیز با راهکار شارژ سریع ۱۲۵ وات خود به چنین آمار مشابهی دست پیدا کرده بود.

اما کاهش ظرفیت باتری به ۸۰ درصد در مقایسه با دیگر راهکارهای فناوری شارژ سریع بازار خیلی مطلوب به نظر نمی‌رسد. به عنوان مثال اوپو به تازگی مدعی شده که فناوری شارژ سریع ۶۵ وات این کمپانی بعد از ۸۰۰ چرخه شارژ، تنها ۹ درصد از ظرفیت کلی باتری را از بین می‌برد و این یعنی همچنان ۹۱ درصد کل ظرفیت باتری باقی خواهد ماند. برای آنکه ظرفیت باتری با استفاده از این راهکار شارژ به ۸۰ درصد کاهش پیدا کند، باید ۱۵۰۰ چرخه شارژ (که حدود ۴ سال طول می‌کشد) سپری شود.

بیشتر بخوانید:

رندر‌های گوشی شیائومی ۱۱T و مدل پرو منتشر شد

سامسونگ در سال ۲۰۱۷ ادعا کرد که با استفاده از شارژ سریع ۱۵ وات این کمپانی، بعد از ۲ سال استفاده از گوشی همچان ۹۵ درصد ظرفیت باتری باقی خواهد ماند. در سمتی دیگر اپل متعهد به باقی ماندن ۸۰ درصد از ظرفیت باتری بعد از ۵۰۰ چرخه شارژ (کمی بیشتر از یک سال) می‌شود. این نشان می‌دهد که اپل در زمینه باتری خیلی عقب‌تر از رقبای اندرویدی است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.