تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
کد خبر : 64617

سیگنال مثبت از وین، دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا ؛ ماجرا چیست؟!

سیگنال مثبت از وین، دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا ؛ ماجرا چیست؟!

سیگنال مثبت از وین، دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا ؛ ماجرا چیست؟! با وجود موفقیت نسبی مذاکرات وین، دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا است و قیمت خودروهای داخلی طی هف..

سیگنال مثبت از وین، دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا ؛ ماجرا چیست؟!

با وجود موفقیت نسبی مذاکرات وین، دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا است و قیمت خودروهای داخلی طی هفته‌های اخیر به شدت صعودی بوده‌اند.

با وجود این که قیمت دلار در نتیجه مذاکرات مثبت وین روند نزولی دارد و به کانال ۲۸ هزار تومان رسیده اما قیمت خودرو همچنان در حال تاخت و تاز است. قیمت خودروی پژو پارس به ۴۰۰ میلیون رسیده و قیمت پراید نیز در عرض یک روز یک میلیون جا به جا شده که همه نشان می‌دهد تحرکات قیمتی خودرو عجیب و غریب است.

قیمت خودرو همچنان رو به بالا است اما تا کی؟

همان‌طور که می‌دانیم فرکانس‌های مثبتی از دور هشتم مذاکرات چندجانبه وین به گوش می‌رسد و در چنین شرایطی که باید بازار خودرو کمی نفس بکشد و فروکش کند، رفتاری وارونه دارد.

ماجرا وقتی عجیب می‌شود که می‌فهمیم قیمت خودروی پژو پارس، آن هم مدل ۹۸ و اتوماتیک، تنها طی یک هفته ۴ میلیون گران می‌شود. در همین راستا پارس صفر ال ایکس با رینگ فولادی، ۳۴۵ میلیون قیمت خورده و پارس ۹۹ اتوماتیک با رینگ فولادی رکورددار قیمت پارس با ۴۲۵ میلیون تومان است. (خودروی اخیر تنها در یک ماه ۲۰ میلیون جهش قیمتی را تجربه کرد!)

دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا

از طرفی پارس دوگانه مدل ۹۹ وارد سطح قیمتی ۳۲۷ میلیون شده و پارس صفر سال و دوگانه سوز قیمت حدود ۳۴۹ میلیون دارد. پراید صفر ۱۱۱ SE مدل ۹۹ با قیمت ۱۸۸ میلیون خرید و فروش می‌شود و طی سه روز گذشته نزدیک به دو میلیون تومان رشد قیمتی داشته است.

همچنین در بازار خرید و فروش قیمت پراید صفر ۹۹ ۱۳۱ اس ای حدود ۱۷۰ میلیون است که در مقایسه با دیروز ۱ میلیون گران‌تر شد. قیمت پراید وانت صفر مدل ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۱۸۴ میلیون است که در قیاس با روز قبل ۱ میلیون رشد قیمتی داشت.

علت گرانی خودرو چیست؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در خصوص رفتار عجیب و غریب بازار خودرو و جهش‌های قیمتی گفته است:

طی دو سه روز گذشته و با شروع مذاکرات وین، تعداد معاملات بازار خودرو تقریبا به صفر رسیده اما فروشندگان قیمت خودروی خود را در آگهی ها بالا می‌برند!

سعید موتمنی در ادامه صحبت‌هایش گفته:

علت اصلی گرانی خودرو این است که عرضه کم شده و نمایشگاه‌داران برای تامین خودروی صفر باید به بیش از ۳۰ آگهی زنگ بزنند و با ده‌ها همکار خود گفتگو کنند تا بتوانند خودروی سفارشی مشتری خود را تامین کنند.

دلار رو به پایین اما خودرو همچنان رو به بالا

موتمنی معتقد است که هم اکنون خودرو برای فروش در بازار بسیار کم شده است. وی می‌گوید:

به علت ممنوعیت واردات، موجودی انبارهای خودروی خارجی به مرز صفر رسیده و هر چه خودروی خارجی وجود دارد در دست مشتریان است که هر ساله به دلیل استهلاک تعداد آنها کمتر می‌شود.

موتمنی در پایان صحبت‌هایش می‌گوید:

عرضه خودروی داخلی قطره چکانی است. در نهایت نمایشگاه‌داران خودرویی در دست ندارند که بخواهند بفروشند و این مسئله مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خودرو است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.