تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
کد خبر : 63387

سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون، ناتوان در برابر اومیکرون

سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون، ناتوان در برابر اومیکرون

سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون، ناتوان در برابر اومیکرون جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون توانایی چندانی برای مقابله با کرونا ا..

سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون، ناتوان در برابر اومیکرون

جدیدترین مطالعات نشان می‌دهد که واکسن‌های کرونا سینوفارم، اسپوتنیک و جانسون اند جانسون توانایی چندانی برای مقابله با کرونا اومیکرون ندارند.

محققان دانشگاه واشنگتن و شرکت داروسازی هامباس به تازگی مطالعه‌ای را در ارتباط با کارایی شش واکسن معتبر کرونا انجام داده‌اند که مشخص می‌سازد واکسن های کرونای اسپوتنیک، جانسون اند جانسون و سینوفارم اثربخشی پایینی روی سویه اومیکرون کرونا دارند.

در این مطالعه ۱۳ نفر از افرادی که واکسن سینوفارم را در دو دوز دریافت کرده بودند مورد آزمایش قرار گرفتند و مشخص شد که تنها ۳ نفر پادتن‌هایی علیه کرونا اومیکرون دارند. از میان ۱۲ نفری نیز که با واکسن جانسون اند جانسون در برابر کرونا واکسینه شده بودند،‌ تنها یک نفر دارای آنتی بادی بود. همچنین از میان ۱۱ فردی که واکسن اسپوتنیک تزریق کرده بودند نیز هیچ پادتنی یافت نشد.

سرعت شیوع کرونا اومیکرون اصلی‌ترین نگرانی دانشمندان

واکسن کرونا اسپوتنیک ساخت کشور روسیه و واکسن سینوفارم نیز محصول چین است. شرکت‌های سازنده این واکسن‌ها تاکنون هیچ واکنشی را نسبت به تحقیقات جدید نشان نداده‌اند.

کرونا اومیکرون در مقایسه با گونه دلتا ۷۰ برابر سریع‌تری شیوع پیدا می‌کند،‌ اما شدت بیماری‌زایی آن کم‌تر است. با این وجود اصلی‌ترین نگرانی دانشمندان سرعت شیوع این گونه از کرونا است. نخستین مورد ابتلا به این سویه از کرونا در اواسط نوامبر شناسایی شد و هم‌اکنون با گذشت نزدیک به یک ماه تقریبا سه چهارم ابتلا به کووید-۱۹ در جهان ناشی از سویه اومیکرون است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.