تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر : 13264

سیف: "اساتید مسابقه‌ای" برای طرح ملی حفظ تصمیم‌گیری کردند/ منظور رهبری حفظ عمومی قرآن است

سیف: "اساتید مسابقه‌ای" برای طرح ملی حفظ تصمیم‌گیری کردند/ منظور رهبری حفظ عمومی قرآن است

سیف: “اساتید مسابقه‌ای” برای طرح ملی حفظ تصمیم‌گیری کردند/ منظور رهبری حفظ عمومی قرآن است کارشناس آموزش قرآن معتقد است افرادی که برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ تصمیم‌گیر بودند، قیاس به‌نفس کردند چراکه اغلبشان از اساتید حفظ مسابقه‌ای بودند؛ نه اساتید حفظ عمومی. – اخبار فرهنگی – به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن‌، بزرگترین هدف امروز فعالان عرصه حفظ قرآن‌کریم است.کمی بیشتر از ۸ سال از طرح موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد و تاکنون گزارش و یا آمار دقیقی از گام‌هایی که در طول این سال‌ها برای نزدیک شدن به چشم‌انداز رهبری برداشته شده، منتشر نشده است.
“سید‌مهدی سیف” کارشناس حفظ قرآن در برنامه مصباح شب گذشته با بیان اینکه مطالبه و خواسته رهبر معظم انقلاب درباره حفظ قرآن خوب درک نشده است، گفت: افرادی که که پس از فرمایش رهبر انقلاب در این زمینه تصمیم‌گیر بودند، قیاس به‌نفس کردند چراکه اغلبشان از اساتید مسابقه‌ای و حفظ قهرمانی و نخبگانی بودند، نه اساتید حفظ عمومی در حالی که وقتی که رهبر معظم می‌فرمایند ۱۰ میلیون حافظ، معلوم می‌شود که ..

سیف: "اساتید مسابقه‌ای" برای طرح ملی حفظ تصمیم‌گیری کردند/ منظور رهبری حفظ عمومی قرآن است

کارشناس آموزش قرآن معتقد است افرادی که برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ تصمیم‌گیر بودند، قیاس به‌نفس کردند چراکه اغلبشان از اساتید حفظ مسابقه‌ای بودند؛ نه اساتید حفظ عمومی.

سیف: "اساتید مسابقه‌ای" برای طرح ملی حفظ تصمیم‌گیری کردند/ منظور رهبری حفظ عمومی قرآن است – اخبار فرهنگی –

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن‌، بزرگترین هدف امروز فعالان عرصه حفظ قرآن‌کریم است.کمی بیشتر از ۸ سال از طرح موضوع تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌گذرد و تاکنون گزارش و یا آمار دقیقی از گام‌هایی که در طول این سال‌ها برای نزدیک شدن به چشم‌انداز رهبری برداشته شده، منتشر نشده است.

"سید‌مهدی سیف" کارشناس حفظ قرآن در برنامه مصباح شب گذشته با بیان اینکه مطالبه و خواسته رهبر معظم انقلاب درباره حفظ قرآن خوب درک نشده است، گفت: افرادی که که پس از فرمایش رهبر انقلاب در این زمینه تصمیم‌گیر بودند، قیاس به‌نفس کردند چراکه اغلبشان از اساتید مسابقه‌ای و حفظ قهرمانی و نخبگانی بودند، نه اساتید حفظ عمومی در حالی که وقتی که رهبر معظم می‌فرمایند ۱۰ میلیون حافظ، معلوم می‌شود که منظورشان، حفظ عمومی قرآن است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی طرح ملی حفظ گفت: مشکل دیگری که در مسیر حفظ قرآن وجود دارد این است که مدیران به‌طور دقیق و علمی وارد قضیه نمی‌شوند و به همین دلیل، درک خوب و شفافی از ماجرا ندارند.

سیف با بیان اینکه قلب شریف پیامبراسلام ، محل نزول قرآن است، گفت: قرآن‌کریم می‌خواهد آیاتش در سینه‌های مردم مسلمان قرار بگیرد و در این رابطه فرموده "نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ. عَلَى قَلْبِکَ لِتَکُونَ مِنَ الْمُنْذِرِینَ" سپس فرمود "بَلْ هُوَ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ فِی صُدُورِ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ" یعنی آیات قرآن که روشن و راهبرند در سینه‌های اهل علم قرار دارد.

وی ادامه داد: حفظ عمومی قرآن برای این است که آیات در زندگی ما و در تعاملات روزمره‌مان حضور داشته باشد. قرآن چند بار از عنوان تذکر استفاده کرده است. "وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ" قرآن وقتی در سینه حضور داشته باشد، انسان لحظه به لحظه زندگی‌اش، اعتقادش و رفتارش را به آیات قرآن ارجاع می‌دهد.

تسنیم از عملکرد ضعیف "ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن" گزارش می‌دهد + فیلم

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.