تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
کد خبر : 72717

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانید

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانید

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانیددر این مطلب به مرور آخرین اطلاعات دریافتی در مورد سیستم عامل macOS 13 اپل، از تاریخ انتشار و نام‌گذاری تا دستگاه‌های هماهنگ و ویژ..

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانید

در این مطلب به مرور آخرین اطلاعات دریافتی در مورد سیستم عامل macOS 13 اپل، از تاریخ انتشار و نام‌گذاری تا دستگاه‌های هماهنگ و ویژگی‌های جدید می‌پردازیم.

رویداد WWDC 2022 یک ماه دیگر برگزار می‌شود و در طی آن، از سیستم‌عامل macOS 13 که به عنوان نسخه جدید پلتفرم نرم‌افزاری اپل برای مک و هم‌چنین اولین سیستم‌عامل جدید پس از انتقال از اینتل به سیلیکون این کمپانی رونمایی خواهد شد. با مروری بر شایعات و انتظارات مربوط به macOS 13 در سال جاری، به ویژگی‌های جدید احتمالی، تاریخ انتشار و موارد دیگر می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

گمانه‌زنی ها درباره سیستم‌عامل macOS 13

تاریخ انتشار

با رجوع به گذشته، می‌توان انتظار داشت که سیستم‌عامل macOS 13 در خلال کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل معرفی خواهد شد. امسال، WWDC در قالب یک رویداد مجازی از ۶ تا ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود. اپل در تاریخ ۶ ژوئن یک سخنرانی اولیه برای آغاز این رویداد خواهد داشت که در طی آن، انتظار داریم مقدمه‌ای برای معرفی macOS 13، در کنار دیگر رونمایی‌های پیش‌بینی شده نظیر سیستم‌عامل‌های WatchOS 9، iPadOS 16 و tvOS 16 عنوان شود.

مطابق سال‌های گذشته، پس از اعلام این خبر، اپل اکوسیستم جدید مک را برای چندماه آزمایش می‌کند و سرانجام در پاییز، نسخه نهایی آن برای تمامی کاربران منتشر خواهد کرد. پروسه به‌روزرسانی سیستم‌عامل مک، معمولا در مقایسه با iPadOS، iOS، WatchOS و tvOS طولانی‌تر خواهد بود.

این پلتفرم‌ها طبق انتظارات، در ماه سپتامبر منتشر می‌شوند؛ در حالی که macOS 13 احتمالا در اکتبر یا نوامبر در دسترس قرار می‌گیرد.

macOS 13 چه نامی خواهد داشت؟

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانید

در حال حاضر، سیستم‌عامل جدید مک، تحت عنوان “Rome” نامیده می‌شود. طی سال‌های گذشته، اپل اسامی پارک‌های کالیفرنیا را بر روی اکوسیستم خود نام‌گذاری کرده بود. در ماه دسامبر، پارکر اورتولانی از وب‌سایت mac9to5 در مورد آنکه چرا این شرکت احتمالا نام “Mammoth” (ماموت) را برای نسخه سیزدهم سیستم‌عامل مک او اس در نظر خواهد گرفت، می‌گوید:

پیش‌تر در ژوئن ۲۰۲۱ گزارش داده بودیم که اپل مالک نشان تجاری “Mammoth” است. در همان گزارش، حدس زدیم که اپل قصد دارد از نام “Monterey” برای نسخه فعلی مک استفاده کند که این پیش‌بینی در نهایت درست بود. بنابراین با توجه به اینکه ماموت آخرین علامت تجاری باقی‌مانده از یک مکان در کالیفرنیا است، به احتمال از آن برای نام‌گذاری macOS 13 استفاده خواهد شد.

کدام دستگاه‌ها از macOS 13 پشتیبانی خواهند کرد؟

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانید

همان‌طور که اپل پروژه دو ساله انتقال از اینتل به تراشه‌های اختصاصی خود را به پایان رسانده، این احتمال وجود دارد که تعداد بیش‌تری از دستگاه‌های مک که به پردازنده‌های اینتل مجهز هستند، پشتیبانی از این نسخه را از دست خواهند داد.

به احتمال زیاد، بسیاری از دستگاه‌های ساخت ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ مک، macOS 13 را دریافت نخواهند کرد. در فهرست زیر، می‌توان دستگاه‌هایی را مشاهده کرد که در حال حاضر از سیستم‌عامل macOS 12 Monterey پشتیبانی می‌کنند:

  • مک‌بوک از سری ۲۰۱۵
  • مک‌بوک ایر از سری ۲۰۱۵
  • مک‌بوک پرو از سری ۲۰۱۵
  • مک‌مینی از اواخر ۲۰۱۴
  • آی‌مک از اواخر ۲۰۱۵
  • آی‌مک پرو از اواخر ۲۰۱۷
  • مک استودیو ۲۰۲۲

ویژگی‌های جدید

سیستم‌عامل macOS 13 به احتمال زیاد بیش از هر زمان دیگری بر روی چیپ‌های اپل سیلیکون متمرکز خواهد بود. با ادغام عمیق‌تر میان سخت‌افزار و نرم‌افزار، این نسخه از اکوسیستم مک با اصلاح نوتیفیکیشن‌ها و ویجت‌هایی که در هر نقطه از صفحه اصلی قابل رویت خواهد بود، به همراه بهبودهایی در قابلیت Universal Control عرضه می‌شود.

جمع‌بندی

سیستم عامل macOS 13؛ دستگاه‌های هماهنگ، بهبودها و هرآنچه که باید بدانید

اگرچه شایعات در مورد macOS 13 بسیار محدود هستند، اما اپل در حال آماده‌سازی یک اعلامیه بزرگ برای این سیستم‌عامل است. فارغ از انتشار ویژگی‌های جدید، امیدواریم تا اپل بتواند هر چه زودتر به انتشار سراسری این نسخه بپردازد، زیرا macOS 12 با تاخیرهای فراوانی مواجه شده بود. برای مثال، ویژگی Universal Control چند هفته پیش ارائه شد و هنوز در نسخه بتا قرار دارد.

منبع :۹to5macمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.