تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۳:۴۰
کد خبر : 67636

سیستم عامل جدید گوگل کروم OS Flex، برای نجات کامپیوترهای قدیمی آمده است

سیستم عامل جدید گوگل کروم OS Flex، برای نجات کامپیوترهای قدیمی آمده است

سیستم عامل جدید گوگل کروم OS Flex، برای نجات کامپیوترهای قدیمی آمده استسیستم عامل جدید گوگل کروم OS Flex معرفی شد. سیستم عامل Chrome OS Flex مخصوص کامپیوترهای قدیمی ویندوزی و مک است و می‌تواند جان تاز..

سیستم عامل جدید گوگل کروم OS Flex، برای نجات کامپیوترهای قدیمی آمده است

سیستم عامل جدید گوگل کروم OS Flex معرفی شد. سیستم عامل Chrome OS Flex مخصوص کامپیوترهای قدیمی ویندوزی و مک است و می‌تواند جان تازه‌ای به آنها بدهد.

گوگل از یک سیستم عامل جدید کلاد محور و رایگان به نام کروم OS Flex رونمایی کرده است که می‌تواند رایانه‌های قدیمی ویندوزی و مک را به کروم بوک تبدیل کند.

گوگل با سیستم عامل کروم OS Flex به جنگ اپل و مایکروسافت می‌رود

گوگل کروم OS Flex

این سیستم عامل چند سال پس از خرید Neverware (توسعه دهنده Cloudready) توسط گوگل توسعه پیدا کرد و جامعه هدف آن مدارس و کسب و کار‌هایی است که پس از چند سال استفاده از کامپیوتر‌های قدیمی ویندوزی و مک با مشکل مواجه شده‌اند.

گوگل بر این باور است که با حذف ویندوز یا macOS و نصب کروم OS Flex که یک سیستم عامل سبک محصوب می‌شود، مشکل این دسته از کاربران حل خواهد شد. سیستم عامل جدید گوگل می‌تواند به دلیل تکیه بر فضای ابری با سخت‌افزار ضعیف نیز کنار بیاید و تا چندین سال به صورت پایدار در خدمت کاربران باشد.

مهم‌تر از همه، از آنجایی که کد‌های اصلی کروم OS و فلکس یکسان هستند، گوگل به هر دو سیستم عامل به یک اندازه توجه خواهد کرد و آپدیت‌های مختلف را با فاصله زمانی یکسان برای کاربران هر دو ارائه می‌کند.

گوگل کروم OS Flex

Thomas Riedl مدیر بخش محصولات سازمانی و آموزشی Chrome OS گفت که گوگل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مطمئن شود رابط کاربری هر دو سیستم عامل با همدیگر در یک راستا قرار دارند و همچنین قابلیت‌های اصلی کروم OS همچون گوگل اسیستنت، مرورگر کروم و ابزار‌های اندرویدی بین دستگاهی را به فلکس هم آورده است.

وی همچنین در این رابطه گفت:

به خاطر تجربه مشابه این دو سیستم عامل، کاربران به راحتی می‌توانند در هنگامی که آمادگی خرید یک لپ تاپ جدید را دارند، به سیستم عامل کروم OS مهاجرت کنند. شما می‌توانید بهینه‌سازی کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را در کنار امنیت بالا و مجموعه‌ای بزرگ از برنامه‌های مختلف (از طریق گوگل پلی) تجربه کنید.

سیستم عامل گوگل کروم OS Flex می‌تواند نجات دهنده کسب و کار‌هایی باشد که می‌خواهند با مجموعه‌ای از کروم‌بوک‌های جدید و مک‌ها یا رایانه‌‌های ویندوزی قدیمی کار خود را پیش ببرند.

گوگل کروم OS Flex

سیستم عامل کروم فلکس نه تنها می‌تواند جان تازه‌ای به این سیستم‌های قدیمی بدهد، بلکه به لطف Chrome Enterprise Upgrade امکان مدیریت آنها از طریق یک کنسول Google Admin به عنوان دستگاه‌های مجهز به کروم OS وجود دارد. در واقع در هنگام خرید یک کروم‌بوک جدید، انتقال اطلاعات از Flex راحت‌تر خواهد بود.

Riedl همچنین افزود:

معمولا ویندوز کاربران را مجبور می‌کند که از سیستم‌ها کمتر از عمر مفید آنها استفاده کنند. ما سیستم عامل جدید کروم را برای شما آماده کرده‌ایم تا دیگر نیازی به خرید یک دستگاه جدید نداشته باشید. ۱۰۰ نسخه اول سیستم عامل کروم برای دستگاه‌های گوگل منتشر شد؛ اما نسخه‌های بعدی روی هر سخت‌افزاری بدون مشکل کار خواهد کرد.

گوگل در این رابطه به بحث محیط زیست هم پرداخت و گفت که به لطف سیستم عامل کروم OS Flex لپ‌تاپ‌ها دیرتر روانه گورستان‌های زباله خواهند شد. برخی کسب و کارها هم ممکن است برای برخی استفاده‌های سخت‌افزاری خاص همچون کیوسک‌ها یا نمایشگر‌های دیجیتالی به سیستم عامل جدید گوگل رو بیاورند.

گوگل کروم OS Flex

در گذشته نیز یک هتل زنجیره‌ای در اسکاندیناوی از شر حملات باج‌افزارها به کروم OS پناه آورده بود.

گوگل ادعا می‌کند که Chrome OS Flex می‌تواند حتی روی دستگاه‌هایی که ۱۳ سال سن دارند نیز به صورت بهینه اجرا شود. این ادعای خیلی بزرگی است و باید ببینیم که در عمل تا چه حد به واقعیت نزدیک خواهد بود.

Forrest Smith از مدیران سیستم عامل گوگل کروم در این رابطه توضیحاتی را ارائه داد:

شما می‌توانید ۱۰ سال یا حتی بیشتر به عقب بروید و همچنان کاربران می‌توانند یک تجربه واقعا خوب را داشته باشند. من فکر می‌کنم مزایایی همچون سرعت و عملکرد بهتر را دریافت خواهید کرد؛ اما مهمتر از همه اینکه ویندوز در سال پنجم استفاده همانند سال اول نخواهد بود، ولی کروم OS Flex به این زودی پیر نمی‌شود و آنچنان هم سنگین نخواهد شد.

البته سیستم عامل جدید گوگل محدودیت‌هایی هم دارد و اکثر آنها به دلیل استفاده از آن روی سخت‌افزار ساخته شده برای یک سیستم عامل دیگر است. به عنوان مثال میانبرهای کیبورد دستگاه‌های مجهز به Flex هماند کروم بوک‌‌ها نیست. همچنین برخی از درایورهای دستگاه‌ها با Flex سازگار نیست و در نتیجه شما نمی‌توانید از وبکم خود به خوبی گذشته در برخی مدل‌های مک‌ بوک استفاده کنید.

گوگل کروم OS Flex

Riedl همچنین قبول کرد که اگرچه سیستم عامل گوگل کروم Flex OS امن‌تر از ویندوز است: اما به خاطر جدا بودن نرم‌افزار و سخت‌افزار در حد کروم‌بوک‌ها نیست. گوگل گفته که می‌خواهد با کاربران شفاف باشد و خطرات استفاده از Flex را برای آنها تشریح کند.

به همین خاطر آنها در نظر دارند لیستی از مدل‌های پشتیبانی شده منتشر کرده و در آن لیست مشخص کنند که چه ویژگی‌هایی در این دستگاه‌ها کار خواهد کرد و کدام ویژگی‌ها همانند گذشته نخواهند بود.

گوگل کروم OS Flex

اگرچه نصب کردن سیستم عامل گوگل کروم Flex OS بسیار راحت است و می‌توان با استفاده از یک فلش و صرف ۳۰ دقیقه وقت این کار را انجام داد، ولی تغییر سیستم عامل تمامی سیستم‌های یک کسب و کار موضوع کم اهمیتی نیست و خود گوگل هم گفته است که هر شخصی قادر به انجام این کار نخواهد بود.

البته آنها می‌خواهند در آینده پروسه نصب فکلس را روی سیستم‌های سازمانی راحت‌تر کنند تا کاربران عادی هم قادر به انجام آن باشند.

Riedl در ادامه توضیحات خود گفت:

ما در گوگل خیلی وسوسه شده بودیم که یک کار بزرگ کنیم و فلکس را به طور کلی در اختیار همگان قرار دهیم؛ اما در طول سال‌های گذشته این را یاد گرفته‌ایم که باید در هر کاری روی هدف اصلی متمرکز بود. کاربران وفادار ما قطعا به فکر امتحان کردن این سیستم عامل خواهند افتاد و ما نیز به همین خاطر یک Installer را برای آنها در نظر گرفته‌ایم.

کروم OS Flex هنوز روزهای اولیه خود را می‌گذراند و خود گوگل هم پذیرفته که آن را در مقیاس بزرگ مورد بررسی قرار نداده است. با دسترسی اولیه، گوگل این امکان را به کاربران می‌دهد تا با سیستم عامل جدید کمی بازی کنند و پیش از عرضه نهایی، بازخوردهای خود را به این شرکت ارائه دهند.

کاربران علاقه‌مند می‌توانند با استفاده از یک فلش USB، بدون اینکه هیچ خطری متوجه دستگاه آنها باشد، کروم فلکس را تجربه کرده و در نهایت در صورت تمایل به صورت کامل آن را جایگزین ویندوز یا مک کنند. گوگل اعلام کرد که نسخه کنونی سیستم عامل کروم Flex OS باگ دارد و نسخه پایدار آن در ماه‌های آینده در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

منبع :Gizmodoمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.