تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر : 63141

سیستم رانندگی تمام خودران تسلا چیزی نمانده بود یک عابر پیاده را به کشتن بدهد

سیستم رانندگی تمام خودران تسلا چیزی نمانده بود یک عابر پیاده را به کشتن بدهد

سیستم رانندگی تمام خودران تسلا چیزی نمانده بود یک عابر پیاده را به کشتن بدهد سیستم رانندگی تمام خودران تسلا هر روز دردسرساز می‌شود؛ در جدیدترین مورد، کم مانده بود یک عابر پیاده را به کشتن ب..

سیستم رانندگی تمام خودران تسلا چیزی نمانده بود یک عابر پیاده را به کشتن بدهد

سیستم رانندگی تمام خودران تسلا هر روز دردسرساز می‌شود؛ در جدیدترین مورد، کم مانده بود یک عابر پیاده را به کشتن بدهد!

تسلا همچنان فناوری تمام خودران (Full Self-Driving) خود را که در واقع همان رانندگی خودکار سطح ۲ است توسعه می‌دهد. این شرکت به‌تازگی نسخه ۱۰.۶ بتای این فناوری را در دسترس قرار داده و متاسفانه باید گفت که سیستم رانندگی تمام خودران تسلا هنوز تا نهایی شدن فاصله زیادی دارد.

با توجه به ویدئوی تست فناوری رانندگی تمام خودران تسلا در کانال یوتیوبی AI Addict، این سیستم همچنان درست کار نمی‌کند. خودروی استفاده‌شده در این تست بیست دقیقه‌ای، مشکلات جزئی بسیاری از جمله تاخیر در نمایش نقشه تسلا داشته است.

با این حال، این تنها بخشی از ماجرا است. این خودرو به سمت یک خط مخصوص حمل و نقل عمومی رفته بود و نزدیک بود یک عابر پیاده را به کشتن بدهد!

سیستم رانندگی تمام خودران تسلا

علاوه بر این، راننده زمان عبور از کنار یک کامیون UPS و چند خودروی دیگر که نزدیک به هم پارک شده بودند، هنگام به دست گرفتن دوباره کنترل خودرو با یک نقص فنی مواجه شده است. همچنین آژیر بلندی برای هشدار به راننده جهت کنترل خودرو به صدا در آمده است.

به گفته راننده، در دست گرفتن کنترل خودرو اصلاً پروسه راحت و روانی نبود. اگر لازم باشد خودرو ترمز کند، باید این کار را کاملاً آرام و منظم انجام بدهد. در واقع عملکرد سیستم رانندگی تمام خودران تسلا در این زمینه مشابه کروز کنترل تطبیقی است.

همچنین بخوانید:

مرسدس بنز تسلا را در رانندگی خودکار سطح ۳ شکست داد

کانال AI Addict پس از ویدئوی مذکور، چند روز بعد ویدئوی دیگری را از نسخه ۱۰.۶.۱ بتای سیستم خودران تسلا منتشر کرده است. طی این ویدئو، راننده به اورژانس استفنورد رفته و خوشبختانه سیستم تمام خودران تسلا عملکرد خیلی خوبی را از خود نشان داده است. با این حال، مسیر این تست بسیار ساده و سرراست بوده و نمی‌توان با اطمینان درباره آمادگی این سیستم برای مسیرهای پیچیده‌تر و شلوغ‌تر نظر داد.

منبع :Gizchinaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.