تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۳:۱۲
کد خبر : 70889

سیستم ایموبیلایزر چگونه مانع سرقت خودرو می‌شود؟

سیستم ایموبیلایزر چگونه مانع سرقت خودرو می‌شود؟

سیستم ایموبیلایزر چگونه مانع سرقت خودرو می‌شود؟خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمی تحت عنوان سیستم ایموبیلایزر هستند که مانع سرقت خودرو می شود. نحوه کار این فناوری را در ادامه بخوانید.
اگر مراقب خودرو..

سیستم ایموبیلایزر چگونه مانع سرقت خودرو می‌شود؟

خودروهای مدرن امروزی مجهز به سیستمی تحت عنوان سیستم ایموبیلایزر هستند که مانع سرقت خودرو می شود. نحوه کار این فناوری را در ادامه بخوانید.

اگر مراقب خودروی خود و سطح امنیت آن نباشید ممکن است که سارقان در کمین باشند و برای به سرقت بردن آن اقدام کنند. مالکان خودرو برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار از انواع و اقسام دزدگیرهای پیشرفته استفاده می‌کنند و این مورد به خصوص در خودروهای لوکس دیده می‌شود.

سیستم ایموبیلایزر چیست و چگونه کار می‌کند؟

از جمله پیشرفته‌ترین سیستم‌های ضد سرقت، ایموبیلایزر است که روی ECU خودرو قفل مرکزی دارد و تا زمانی که این قفل باز نشود، خودرو نیز حرکتی نخواهد کرد. این سیستم امنیتی یکی از جالب‌ترین سیستم‌های ضد سرقت خودرو است و در خودروهای مدرن امروزی دیده می‌شود.

سیستم ایموبیلایزر

همان‌طور که گفتیم، عملکرد کلی این سیستم به این گونه است که تا قفل مرکزی روی خودرو باز نشود، خودرو به هیچ وجه استارت نمی‌خورد و حرکت نیز نخواهد کرد. خودروهایی که مجهز به ایموبیلایزر هستند دو قسمت مهم دارند؛ اولین قسمت یک برد الکترونیکی است که کار ریموت کنترل را انجام می‌دهد و درها را باز و بسته می‌کند. قسمت دوم نیز قطعه کوچکی است که نوعی چیپ به حساب می‌آید.

زیر فرمان خودرو و روی سوییچ، آنتن فرستنده نصب می‌شود و با ایجاد یک میدان مغناطیسی و دریافت امواج مغناطیسی که روی ریموت خودرو می‌فرستد، می‌تواند تشخیص دهد آیا این ریموت برای این خودرو است یا نه!

سیستم ایموبیلایزر

زمانی که راننده ریموت را داخل سوییچ می‌چرخاند قسمت چیپ ریموت داخل کلید تحت حوزه مغناطیسی ترانسپوندر قرار می‌گیرد و فعال می‌شود. چیپ مذکور اطلاعات لازم را به کامپیوتر مرکزی خودرو ارسال می‌کند تا اطمینان پیدا کند که اطلاعات وارد شده درست است. به این ترتیب قفل مرکزی در کسری از ثانیه باز می‌شود و ماشین را روشن خواهد کرد.

گفتنی است که سیستم ایموبیلایزر (Immobilizer) با سه قسمت مهم استارت موتور، سیستم جرقه و سوخت‌رسانی در تعامل است و اگر سارقی به فکر سرقت خودروی شما بیفتد، در صورتی که مراحل بالا را به درستی انجام ندهد، خودرو روشن نخواهد شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.