تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۸:۵۲
کد خبر : 42337

سیاست گذاری شأن شوراست و اجرا شأن شهرداریست/حاجی فیروز جزء سنتهایی است که بخشنامه پذیر نیست

سیاست گذاری شأن شوراست و اجرا شأن شهرداریست/حاجی فیروز جزء سنتهایی است که بخشنامه پذیر نیست

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران: سیاست گذاری شأن شوراست و اجرا شأن شهرداریست/حاجی فیروز جزء سنتهایی است که بخشنامه پذیر نیست رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سیاست گذاری شأن شوراست و اجر..

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران:

سیاست گذاری شأن شوراست و اجرا شأن شهرداریست/حاجی فیروز جزء سنتهایی است که بخشنامه پذیر نیست

سیاست گذاری شأن شوراست و اجرا شأن شهرداریست/حاجی فیروز جزء سنتهایی است که بخشنامه پذیر نیست

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سیاست گذاری شأن شوراست و اجرا شأن شهرداریست.

به گزارش ایسنا، محمد جواد حق شناس در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک سال نو گفت: از شهرداری تهران که در روزهایی که شهر درگیر کرونا بود ساعات مفرحی را برای شهروندان بوجود آوردند،تشکر و سپاسگزاری می‌کنم. شأن سیاست گذاری شأن شوراست و شان اجرا شأن شهرداریست .

وی افزود :قطعا به یاد داریم در این دوره برای اولین بار نوروز خوانی را از درب شورای شهر آغاز کردیم و شهرداری نیز که در دوره های آقایان نجفی ، افشانی و حناچی تلاش کردند نوروز و شادی را بعنوان یک مسئله جدی و اصلی در میان شهروندان دنبال کنند.که این رویکرد در سال گذشته علارغم کرونا تبدیل به مسئله جدی ما شد و یکی از موفقیتهای این دوره توجه به اهمیت نوروز بود .امسال نیز شاهد برنامه های ارزشمندی در پارکها، بوستانها و میادین بودیم.بخصوص حضور موسیقی اقوام،ملل در شهرستانها و تهران که به شدت مورد استقبال قرار گرفت .

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ادامه داد: متاسفانه یک رویکرد نادرست و نابجا با بخشنامه ای که جناب آقای جوادی ارائه کرده اند با موضوعی که در کشور و شهر ما هیچ وقت موضوعیت نداشته است ایجاد شد. چند هزار سال از تاریخ نوروز در کشور ما می گذرد و نماد هایی مثل نوروز ،سیزده بدر ،چهارشنبه سوری و حاجی فیروز و مواردی از این دست جزء سنتها و فضاهایی است که بخشنامه پذیر نیست.

حق شناس با تاکید براینکه نگاه پژوهشی ونگاه تبعیض نژادی که در غرب، آمریکا ،فرانسه و انگلستان وجود دارد، مسئله ما نیست ادامه داد: موضوع تبعیض نژادی در غرب وجود دارد محققان و چهره های ارزشمندی سالهاست افتخارشان این است که در رابطه با احقاق حقوق سیاهان تلاش کنند اما این مسئله ایران ما نیست .در ایران هیچ گاه مسئله نژادی وجود نداشته است .ما مسئله سیاه و سفید نداشتیم .

وی تاکید کرد: اینکه ما خودمان مسئله ای را که از تلویزیون بیگانه ای که از عربستان سعودی حقوق می گیرد ، استارت بزنیم و در دام آن بیفتیم اتفاق بسیار نگران کننده ایست.قطعا نباید این اتفاق می افتاد و باید بخشنامه ای که صادر شد پس گرفته می‌شد .ما تذکر دادیم که اصلاح شود و شهرداری باید بداند کجا نشسته است و وارد سیاست گذاری نشود . خواهش میکنم این قطعنامه اصلاح شود و اگر مسئله ای وجود دارد از شورای شهر و کمیسیون فرهنگی اجتماعی نظر گرفته شود.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.